Iar ultimul weekend din vacanţă l-am dansat
Tu cum îţi salvezi draft-urile?
Nu ştiu cât de out of the box vor fi metodele mele de promovare a revistei BIZ, dar prin ele cred că se poate face atât o analiză asupra brandului, cât şi o promovare pe măsură.
Cum aş promova BIZ în online
Ştim cu toţii că Revista BIZ este una dintre cele mai cunoscute branduri online care se ocupă de realizarea sau susţinerea evenimentelor de afaceri. Probabil aţi auzit până acum de ZileleBiz, Management360, Greenbiz Forum, Brand.ro, Social Media Summit, Social Media Summer Camp, sau #bizamsterdam.
Pornind de la ideea că fiecare blogger este un fel de antreprenor pentru brandul său şi că niciodată nu i-ar strica participarea la evenimentele create special pentru antreprenori, o idee de promovare a brandului la nivel naţional ar fi ca revista să aleagă câte-un blogger din fiecare judeţ şi să-i ofere posibilitatea de a participa gratuit la câteva evenimente marca BIZ.
De ce cred eu că ar ajuta? Pentru că sunt foarte mulţi bloggeri care se rezumă la a citi blogurile locale şi a participa doar la blogmeet-uri organizate în oraşul / judeţul propriu, motiv pentru care, cea mai mare încredere o au tot în persoanele din acea zonă geografică. Printr-o participare gratuită la un Eveniment BIZ, fiecare blogger s-ar întoarce acasă cu o poveste.
O poveste din care a învăţat ceva şi pe care o va spune colegilor lui. Una e să auzi despre un eveniment sau brand citind pe internet, alta e să ţi se povestească faţă în faţă, chiar de la un om care a participat la evenimentul respectiv şi a avut de-aface cu brandul în cauză şi, cel mai important, de la un om care e din aceeaşi regiune ca şi tine.
Mai multă influenţă ar putea avea un blogger local atunci când ar face o recomandare celor din zona lui geografică decât oricine altcineva.
În momentul în care Revista BIZ asigură participarea la unele evenimente câte unui blogger din fiecare judeţ (blogger ales prin concurs, sau pe baza activităţii sale online), automat asigură şi faptul că brandul BIZ ajunge la urechile fiecărui blogger din zona respectivă.
Cum aş promova revista offline
Aş oferi câte-un număr dintr-o revistă fiecărui om care intră în mall-ul Baneasa Shopping City, spre exemplu (că tot a fost acolo Biz 48h), iar pe la mijlocul revistei, aş lipi pe una dintre foi o etichetă cu un cod.
Dacă cel care a primit revista va introduce acel cod într-un câmp special creat pe site-ul revistei Biz, va primi gratuit, timp de un an, un abonament la revistă.
De ce acest lucru? Se poate testa interesul pe care-l stârneşte revista în rândul oamenilor. Aş face o comparaţie între numărul total de reviste care-a fost oferit şi numărul de abonamente care-a fost cerut.
Astfel, pe lângă promovarea brandului (că aude mai multă lume de Revista Biz şi are ocazia s-o răsfoiască), aş descoperi şi cât de interesaţi ar fi oamenii de subiectele dezbătute în publicaţie.
Pe lângă aceste două lucruri, aş mai face o aplicaţie pentru telefoanele mobile (sau chiar şi pentru PC) care să conţină un fel de bază de date cu toate brandurile şi toţi oamenii care au ajuns vreodată pe paginile revistei Biz.
Ca cititor al revistei, aş avea foarte mare încredere în articolele lor, motiv pentru care, în momentul în care aud de un brand sau de un om de marketing, aş putea fi tentat să văd dacă cei de la Biz îmi oferă câteva informaţii în acest sens.
Iar tot aici aş mai adăuga şi posibilitatea ca cel care foloseşte aplicaţia să poată pune întrebări oamenilor de la Biz care să aibă legătură cu subiectele dezbătute (sau cu brandurile care nu apar în baza de date), iar dacă întrebarea ar fi bună, să apară în numărul următor al revistei împreună cu răspunsul.
Cu acest articol particip la campania de promovare a brandului BIZ iniţiată de Blogal Initiative.