Care-i cel mai bun articol pe care l-ai scris săptămâna asta?
Ce vrei în schimbul unui zâmbet? A, ba nu, hai să-ţi zic ce putem oferi
Am observat că a prins foarte bine articolul „5 motive pentru care nu dă nimeni click pe link-urile pe care le pui pe Facebook” şi am hotărât să continui puţin seria de articole de acest gen, cât mă duce şi pe mine capul, că expert nu-s.
De fiecare dată când postezi ceva pe Facebook trebuie să pleci de la ideea că scrii un update pe o reţea de socializare, iar cuvântul „socializare” ar trebui să te facă să te gândeşti de vreo 2-3 ori înainte să dai „Send” unui update. Trebuie să ai grijă ca tot ceea ce scrii să poată fi încadrat în „socializare”. Oricum, obişnuit fiind să numerotez ideile pe care vreau să le scot în evidenţă, aşa voi face şi aici. Aşadar:
1. Ceea ce postezi ar putea genera comentarii sau like-uri?
Mulţi nu se gândesc deloc la lucrul ăsta înainte să posteze ceva, de-aici şi lipsa de reacţii. Dacă tu scrii „Ana are mere”, n-o să intereseze pe nimeni cine-i Ana, ce face cu merele, sau de ce ai postat tu chestia aia. Totuşi, dacă o să scrii „Ana are cele mai roşii mere pe care le-am văzut vreodată şi mor de poftă”, s-ar putea să apară destui care să se întrebe „Cât de roşii or fi, de îi e aşa poftă ăstuia?”. Mă rog, exemplul fiind unul fictiv, s-ar putea să ţi se pară penibil. Ideea contează, adică faptul că tu, prin update-ul tău, trebuie să-l faci pe cititor să se implice cumva.
Apropo de implicare, am observat că cel mai bine prind update-urile care îi ajută cu ceva pe cititori (sfaturi, idei practice etc.) şi cele care îi implică emoţional. De-aia citatele primesc întotdeauna cele mai multe like-uri şi share-uri, pentru că îi implică emoţional pe cititori şi îi face să se regăsească în cuvintele alea.
2. Îi cunoşti pe toţi cei care te urmăresc?
Dacă da, nu-i bine. Dacă nu, iar nu-i bine. Cum vine asta? Dacă tu le permiţi doar persoanelor pe care le cunoşti personal te aibă în lista de prieteni, nu cred că vei depăşi 1000 de conturi care să te urmărească, iar asta înseamnă că nu vei putea primi reacţii din simplul motiv că nu prea are cine să reacţioneze.
Totodată, trebuie să ştii cu cine ai de-aface, iar dacă ai 5000 de prieteni cu care socializezi şi pe care încerci să-i cunoşti virtual (adică să te comporţi frumos cu ei şi să îţi aminteşti dacă aţi mai interacţionat şi alte dăţi), vei observa că există oameni care reacţionează la ce scrii în primul rând pentru că eşti o persoană deschisă.
3. Poţi fi amuzant, creativ, energic?
Nimănui nu-i plac morocănoşii şi oamenii mult prea serioşi. Într-adevăr, e bine ca atunci când scrii update-uri să oferi şi o tentă profi la ceea ce încerci să zici, dar încearcă să demonstrezi că eşti om şi că ştii să te faci plăcut.
De-aia paginile care postează mesaje amuzante sunt unele dintre cele mai apreciate. Totuşi, nu trebuie să postezi numai bancuri, că pe alea le poate găsi lumea oriunde în altă parte. Încearcă să fii original.
4. Câte cuvinte avea ultimul tău mesaj?
De fapt, nu prea contează, că nu stă nimeni să ţi le numere, dar update-urile care conţin mai mult de-un paragraf, or să fie citite de foarte puţină lume. E important să transmiţi ce vrei tu fără să-i mănânci prea mult timp cititorului. Nu zic să te limitezi la 140 de caractere, ca pe Twitter, dar nici 2000 să nu fie.
5. Cât conţinut generezi? Nu e prea mult? Sau prea puţin?
Trebuie să încerci să păstrezi un echilibru când vine vorba de numărul de update-uri pe care le trimiţi. Dacă postezi 100 de mesaje pe zi, poţi să fii cel mai prietenos om, că o să devii tare enervant şi obositor. Totodată, dacă postezi două update-uri pe săptămână, n-o să reuşeşti să te apropii de cititorii tăi aşa cum ar trebui.
Echilibrul în numărul de update-uri diferă în funcţie de prietenii pe care-i ai. Recunosc, eu uneori scriu prea mult, dar lucrez la asta. Apropo, atenţie şi la ora la care postezi.
Apropo, sperând că te-a ajutat cu ceva articolul acesta, te invit să citeşti mai multe despre Facebook aici.
P.S.: Accept cu cea mai mare plăcere completări ale acestui articol. Mulţumesc pentru ajutor!