Ne vedem la Sibiu?
Detaliat, despre plecarea mea la Sibiu
Guest Post scris de Andrei.
Cand ajungi blogger, vrei sa ai succes. In realitate, vrei sa ai succes inainte de a ajunge blogger. Ca sa ai succes trebuie totusi sa urmezi cativa pasi.
Nu vreau sa ma intind cu foarte mult SEO (Search engine optimization – Optimizarea Pentru Motoarele de Cautare), ci doar sa fac referire la un scurt capitol, insa unul esential.
Keyword-ul este acel cuvant care defineste si are o anumita greutate pentru site-ul tau. Este cuvantul care va caracteriza blogul tau si iti va aduce cei mai multi vizitatori. Cand va faceti un blog trebuie sa stabiliti foarte clar despre ce vreti sa scrieti. E deosebit de important sa scrieti despre ceva anume si nu despre tot ce vedeti pe internet.
Exemplele sunt cele mai elocvente, asa ca hai sa luam unul ca sa intelegeti mai bine.
Sa zicem ca vreti sa va faceti un blog de muzica. In blog ati vrea sa postati: interviuri, imagini cu artisti, muzica de pe youtube, trilulilu, vimeo etc. Toate acestea impreuna formeaza „muzica” care pentru Google este un keyword.
La inceput nu puteti sa va alegeti keywordul „muzica” pentru ca… exact! Nu veti avea succes. Daca ati stiut doar raspunsul va dau eu explicatia, e prea multa concurenta si sunt mii de bloguri care deja au atentat catre el.
La inceput trebuie sa o luati cu incetul. Imaginati-va ca blogul vostru e o floare care abia a inflorit. Are nevoie de putina apa la inceput, dar, cu timpul, are nevoie de un ghiveci mai mare (ar putea fi hostul) si de apa mai multa (trafic). De aceea, la inceput nu tintiti catre cele mai cautate keyworduri pentru ca nu veti avea absolut nicio vizita. Si vorbesc serios, sa nu credeti ca sunt eu tendentios si vreau sa va fac sa imi urmariti tutorialul, dar va spun ca nu veti avea nicio vizita.
In loc sa mergeti pe keywordul muzica alegeti ceva de genul „muzica gratis pe net”, sau „descarca muzica romaneasca”, sau „muzica crestina”, sau „dan spataru muzica”, sau „muzica machedona”, sau „muzica noua 2008”. Ce au aceste keyworduri in plus?
Relativ, ele nu sunt mai bune si nici nu sunt atat de cautate. Aici e avantajul, nu sunt atat de cautate, asta ne intereseaza pe noi. Acum probabil te vei gandi, de ce sa imi fac eu un blog pe o nisa care nu este foarte cautata. Asa se procedeaza la inceput, te axezi pe un keyword care are o cautare destul de slaba insa vrei ca toti acei vizitatori sa vina direct la tine, sa nu pierzi niciunul, spre deosebire de keywordul muzica unde ii pierzi pe toti.
Google a dezvoltat un astfel de soft, care iti spune cat de mult este cautat un keyword intr-o luna. Tastati pe Google „Google Keyword tool” si incercati sa va dati seama cum se foloseste. Puneti-va capul la treaba pentru a gasi noi metode de promovare a site-ului vostru.
11 Comments
Ceea ce vrei tu sa zici e faptul ca keyword-ul „muzica” sta deja la baza unor multe site-uri si sunt putine sanse ca atunci cand cineva tasteaza „muzica” pe google tu sa fii macar pe pagina 10…. si faptul ca vei folosi mai multe cuvinte, spre exemplu „muzica noua 2010” vei avea sanse mai mari cand cineva va cauta dupa aceste cuvinte, pentru ca aici sunt mai putine site-uri care se axeaza pe aceste cuvinte in comparatie cu primul exemplu.
In primul rand aveti grija la domeniu, pentru ca keyword-urile din domeniu te ajuta ENORM de mult. Spre exemplu daca iti cumperi un domeniu „muzica-faina.net” atunci cand cineva va cauta „muzica faina pe net” ai sanse sa fii chiar primul (asta dupa ce prinzi vechime in google”.
Mai pe scurt: nu folosi keyword-uri cu concurenta mare de la inceput, ci foloseste long-tails.
Google Keyword Tool nu te ajuta cu absolut nimic daca nu stii sa-l folosesti. Inainte sa crezi ca vei avea succes dupa ce ai imprumutat 2 keyword-uri de-acolo, ar fi bine sa cauti pe Google cum se foloseste, altfel risti sa te legi de cuvinte cheie gen „muzica” si sa ramai cu 0 vizitatori.
Asta ca o adaugire la articol :D
E bună și nu prea faza asta, dar cum eu nu am chiar multe relații cu SEO-ul am să țin cont de sfatul tău. :-)
„muzica noua 2008” – sa inteleg ca articolul asta a fost scris in 2008 si publicat acum? (iarasi glumesc).
un post interesant pentru incepatori. acum am unde sa-i indrum pe cei care ma intreaba chestia asta foarte des pe mess. :)
probabil autorul a pus 2008 ca sa nu zica lumea ca eu vreau sa profit de articol pentru a atrage ceva vizitatori de pe Google :)) zic si eu
depinde de la caz la caz si de statutul bloggerului
in exemplul tau, daca as urmari doar trafic, as alege – manele 2010 :)
eu imi aleg cuvintele cheie in functie de ce vreau sa zic si nu in functie de ce vrea majoritatea sa citeasca
Intrebare de baraj: pentru un blog generalist care ar fi primele keywords folosite (cele mai frecvente). Poti exemplifica pe blogul tau daca nu-l consideri nisat !
Andrei vorbea despre bloguri nisate. Chiar a scris acolo ca nu-i bine sa scrii despre orice. Totusi, cand vine vorba despre un blog generalist, consider ca cel mai bine e sa folosesti numele tau drept keyword, titlu samd. Nu pentru ca te-ar cauta prea multa lume pe Google, dar pentru ca trebuie sa-ti construiesti micul brand in jurul numelui.
P.S.: primul keyword de la top search este „grimcris” in cazul blogului meu. al doilea fiind „grim_cris” si al treilea „grim cris” :))
Daca iti faci un blog nisat si vrei sa il promovezi, cel mai simplu este sa gasesti cuvinte cheie lungi (expresii, fraze) care te avantajeaza, si sa scrii articole avandu-le ca titlu.
Bineinteles, promovarea o faci prin site-uri de social bookmarking (gen blogro.info)
Cel mai bun keyword (care iti va reprezenta poate cel mai bine blogul) este chiar domeniul pe care il alegi. Daca iti alegi bine adresa blogului si eventual acelasi cuvant si ca keyword si indexarea va fi mai eficienta.
Tu esti un exemplu bun in aceata privinta! Adresa grimcris.com, titlu care contine grim cris si ca principal keyword.. ce surpriza… grimcris.