10 curiozități despre somn și dormit

Oamenii își petrec aproximativ o treime din viață dormind. Unii, mai fericiți, reușesc să profite de somn și în timpul zilei, nu doar noaptea, așa cum o face majoritatea. Apropo de dormitul în timpul zilei, se spune că Leonardo Da Vinci avea grijă să doarmă câte 15 minute după fiecare 4 ore în care a stat treaz. Așa își reîncărca el bateriile.

Totuși, hai să începem lista noastră de 10:

  1. Oamenii sunt singurele mamifere care își întârzie voit ora de culcare;
  2. Oamenii care nu dorm destul ar putea avea un apetit mai mare de mâncare, din cauza lipsei de leptină, un hormon care joacă un rol important reglarea folosirii energiei în organism;
  3. Cuvântul somnambul, care descrie oamenii care desfășoară diferite activități prin somn fără să-și dea seama că le fac, vine de la cuvintele latinești somnus (somn) și amb (a merge).
  4. Girafele sunt cunoscute drept animalele care dorm cel mai puțin (în jur de două ore pe zi, în reprize de câte 10 minute), iar urșii koala sunt cunoscuți drept cei care dorm cel mai mult (aproximativ 22 de ore pe zi).
  5. La 5 minute după ce te trezești din somn uiți deja 50% din tot ce-ai visat. Dacă trec 10 minute de când te-ai trezit, probabil ai uitat deja 90% dintre vise.
  6. În Japonia există un hotel în care poți dormi în paturi amenajate printre rafturile de cărți. Se numește Book and Bed și-ți oferă o selecție de 17.000 de volume pe care să le răsfoiești înainte de culcare.
  7. Melcii pot dormi până la 3 ani.
  8. Ai nevoie de 4 zile fără somn ca să începi să ai halucinații.
  9. Unii cercetători cred că visele pot fi considerate o realitate alternativă, având în vedere faptul că dormim aproximativ o treime din viață.
  10. Se spune că părţile creierului responsabile pentru memoria de lungă durată iau şi ele pauză atunci când dormi şi de-aia de obicei nu-ţi poti aminti ce-ai visat.

Somnul este un lucru indispensabil pentru fiecare dintre noi, iar lipsa somnului poate duce la încetinire în viteza de reacție, probleme de concentrare sau o scădere în capacitatea de memorare. Fac acest articol despre somn și dormit în urma unei provocări primite de la B12 Vital, unul dintre suplimentele alimentare produse de WÖRWAG Pharma, o companie germană cu un renume foarte bun în piață.

Printre simptomele lipsei de vitamină B 12 se pot număra oboseala excesivă sau chiar problemele cu somnul. Alte simptome care arată un deficit de vitamina B 12 sunt  problemele de echilibru (împiedicare, dificultate în mers), anemie, tulburări ale stării de spirit, amorțeală, dezorientare, probleme ale capacității de concentrare și probleme ale memoriei sau senzație de furnicături în mâini și în picioare.

Mai multe detalii despre Vitamina B 12, în ce alimente se găsește ea și cum poți ajuta organismul cu B12 Vital găsești aici.

  • Adaugă un comentariu