Dă-i bre’ un reminder

Dacă nu s-a întâmplat deja, pregătiţi-vă: o să vină vremea în care munca voastră va fi recunoscută mult mai mult şi va fi răsplătită din punct de vedere material. Cu toţii aşteptăm ziua în care apare primul advertiser şi cere reclamă pe blog, nu?. Cred că e una dintre cele mai fericite zi de blogging pentru unii. Adică na .. simţi că munca ta nu mai este zadarnică.

Fie că te pregăteşti pentru primele bannere şi link-uri plătite, fie că deja sunt de foarte mult timp la tine pe blog, gândeşte-te că dacă ai ocazia să forţezi oarecum nota, ar fi bine să profiţi de ea.

Începe prin a-ţi studia foarte bine colaboratorul.

Dacă în urma discuţiilor purtate pare un tip deschis, priceput şi motivat, înseamnă că ai cu cine discuta. Dacă îl vezi că strâmbă din nas la orice replică a ta, gândeşte-te că EL are nevoie de tine, nu invers. Bine, poate şi tu ai nevoie de banii pe care el este dispus să-i investească, dar nu trebuie să pari disperat din cauza asta şi nu trebuie să te joace pe degete cum vrea el pentru că îţi simte nesiguranţa.

Eventual, dacă îţi cere să scazi din preţ, negociezi, dar nu trebuie să te înjoseşti pentru el. Dacă nu acceptă o ofertă minimă, mai bine renunţi. Mi se pare absurd să pui un banner pe blog pentru 1$/lună. Mai mult câştigi din Adsense dacă îţi pui mintea. Şi crede-mă, nu ştiu cu ce te ajută pe tine 3,5 lei într-o lună. Chiar dacă e dispus să cumpere reclamă pentru un an, nu mori tu fără 42 de lei în decurs de 12 luni, nu? Gândeşte-te că ăsta îţi plăteşte într-un an cât iei tu alocaţia într-o lună. Se merită?

Ok, presupunând că tipul e super ok şi ai cu cine purta o conversaţie decentă (de cele mai multe ori aşa se întâmplă), gândeşte-te că e şi el om ca şi tine. Fiind advertiser, are o grămadă de chestii pe cap, începând de la efectuare de plăţi până la idei de promovare şi tot felul de strategii de marketing. Având o grămadă de chestii pe cap, este foarte probabil ca el să fi uitat de tine. Nu, nu vreau să spun că nu-ţi achită bannerul, dar poate uită că are banner acolo, se termină perioada în care a plătit, iar tu eşti nevoit să scoţi reclama de pe blog.

Aici intervii tu. Deşi, cum am spus la început, el are nevoie de tine, dacă omul inspiră bun simţ, mi se pare normal ca tu să-l răsplăteşti cu acelaşi lucru. Trimite-i un mail cu câteva zile înainte ca luna să ia sfârşit şi aminteşte-i că are bannerul acolo. Spune-i că trebuie scos cât de curând şi întreabă-l dacă mai vrea să mai continuaţi colaborarea.

Crede-mă, un astfel de mail e imposibil să-l supere (dacă de asta îţi era ţie teamă). În cazul în care, din punctul tău de vedere, reclama necesită o renegociere, anunţă asta şi dezbateţi problema.

    1. A.Dragos vineri, 1 ianuarie 2010, 19:01
      • Cristian Florea vineri, 1 ianuarie 2010, 19:40
    2. Ioana vineri, 1 ianuarie 2010, 20:19
      • Cristian Florea vineri, 1 ianuarie 2010, 20:32
    3. Thew vineri, 1 ianuarie 2010, 22:18
    4. FLN vineri, 1 ianuarie 2010, 22:55
      • Cristian Florea vineri, 1 ianuarie 2010, 23:03
    5. Alina vineri, 1 ianuarie 2010, 23:06
      • Cristian Florea vineri, 1 ianuarie 2010, 23:11
    6. Iustin vineri, 1 ianuarie 2010, 23:25
    7. Serginho sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 14:20
    8. Dezordonat sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 14:42
      • Cristian Florea sâmbătă, 2 ianuarie 2010, 14:51
    9. Dezordonat duminică, 3 ianuarie 2010, 5:28
      • Cristian Florea duminică, 3 ianuarie 2010, 12:54
    10. Perfu duminică, 3 ianuarie 2010, 11:03
      • Cristian Florea duminică, 3 ianuarie 2010, 12:53
    11. Perfu duminică, 3 ianuarie 2010, 15:19
      • Cristian Florea duminică, 3 ianuarie 2010, 15:27
    12. Perfu duminică, 3 ianuarie 2010, 17:53
      • Cristian Florea duminică, 3 ianuarie 2010, 17:56
    13. seoslayer luni, 4 ianuarie 2010, 10:10
      • Cristian Florea sâmbătă, 9 ianuarie 2010, 13:26
    14. seoslayer luni, 11 ianuarie 2010, 11:37

    Adaugă un comentariu