Unde poţi să cunoşti biciclişti şi să mai înveţi câte ceva despre ciclism în Bucureşti
Cititul te face mai frumos. De-aia am două cărţi să-ţi dau
Într-o seară de 6 noiembrie şi într-un an care începe cu 2 şi se termină cu 014, am hotărât să-mi fac o pagină de Facebook. La început a crescut incredibil de bine. Am anunţat pe contul meu personal faptul că am făcut pagina şi până a doua zi erau deja vreo 200 de like-uri.
Apoi a crescut treptat, fără să fac ceva în mod special. Pur şi simplu am pus conţinut acolo şi am afişat în partea dreaptă a blogului butonul de like. Au fost câţiva oameni care m-au întrebat de ce am hotărât să-mi fac pagină, având în vedere că am deja un cont personal pe care sunt activ şi la care poate da lumea follow, în caz că ajung la limita de 5000 de prieteni.
Principalul motiv, tre’ să recunosc, e că pe profilul personal nu pot pune sponsored posts. Adică nu pot plăti ca ceea ce scriu să apară la un public mai mare. Într-adevăr, se poate trăi şi fără ele, dar dacă pot să dau un boost unui articol sau unui status pe care-l scriu, de ce să n-o fac? Ideea din spatele boost post-urilor pe care o să le dau este că vreau ca o informaţie să ajungă la cât mai multă lume. Nu încerc să le bag oamenilor pe gât vreun produs, ci pur şi simplu să-i mai informez de câte ceva, iar dacă li se pare interesant bine, dacă nu, la fel de bine. Pe profilul personal nu (mai) pot da boost post (că a scos Facebook funcţia asta) şi consider lucrul ăsta un dezavantaj.
Al doilea motiv e că, teoretic, vor da like paginii doar cei interesaţi de ceea ce public, motiv pentru care s-ar putea ca puţinele like-uri pe care le strâng acolo să fie de la oameni care urmăresc cu interes ce fac, iar interacţiunea să fie una mai bună.
Al treilea motiv e că am statistici detaliate despre activitatea de pe pagina mea. Pot vedea ce fel de statusuri prind cel mai bine, care-i media de vârstă a celor care au dat like, câţi sunt de sex feminin şi câţi sunt de sex masculin, de unde citesc ce scriu etc. La profilul personal nu pot face asta.
Iar dacă tot am făcut pagina, m-am gândit că nu vreau să am acelaşi conţinut în două părţi, aşa că am hotărât ca pe fan page să public foarte multe articole scrise de alţii (lucru care nu se întâmplă mai deloc pe contul personal). Adică să recomand tot felul de link-uri utile pe care le găsesc. Până la urmă, n-aş vrea ca cei care mă urmăresc şi pe fan page şi pe contul personal să vadă de două ori aceeaşi informaţie, de-aia încerc să diversific puţin strategia de comunicare.
Acum, că ţi-am explicat ce şi cum, dacă simţi nevoia, poţi da un like aici:
P.S.: Întotdeauna o să am un avatar diferit la fan page faţă de contul personal, ca să se facă, totuşi, o diferenţă între cele două.
3 Comments
Imi place explicatia ta! Parca acum inteleg mai bine de ce mi-am facut si eu pagina de blog pe Facebook :))
:))) Bună asta.
multumesc cristian florea