Cum pot oamenii cu deficiențe de auz să ceară ajutorul în caz de urgență

Te-ai întrebat vreodată cum pot oamenii cu deficiențe de auz să cheme ambulanța sau poliția în caz de urgență? Există o aplicație pentru asta. Ea se numește SOS Surdo Muți, iar ideea le-a venit celor de la Serviciul Privat de Ambulanță Samaritanus, care nu numai că au căutat o soluție care să-i ajute pe cei cu deficiențe de auz în caz de urgență, dar și-au adaptat dispeceratul și modul de lucru special pentru aceste cazuri.

Așa cum probabil știi deja, împreună cu Fundația Vodafone România am realizat o serie de clipuri video cu ocazia relansării blogului lor sub numele Jurnal de Bine. Împreună cu echipa Fundației am fost la Tg. Mureș, unde i-am cunoscut pe cei care au venit cu ideea aplicației SOS Surdo Muți. Mi-au explicat de unde a pornit totul, cum funcționează sistemul și, mai mult decât atât, mi-au oferit ocazia de a vedea cum se desfășoară o intervenție a ambulanței atunci când pacientul este surdo-mut.

Te invit să urmărești clipul de mai jos ca să afli povestea din spatele proiectului:

Unul dintre locurile de pe harta țării în care #enormal să facem bine este Târgu Mureș. Adică orașul în care am descoperit cum poate o persoană cu deficiențe de auz să ceară ajutor în cazul unei urgențe.

O aplicație. 600 de telefoane. 50 de vieți salvate și încă o poveste în jurnalul nostru: http://bit.ly/SOS-Surdomuti

Posted by Fundatia Vodafone Romania on Friday, July 21, 2017

Așa cum spuneam mai sus, echipa Samaritanus are sediul în Tg. Mureș și se ocupă de toate cazurile din acea zonă. Dar poate te întrebi ce se întâmplă dacă persoana care are nevoie de urgență este din Timișoara, București sau alt oraș îndepărtat. Ei bine, de menționat e faptul că, în momentul apariției unei notificări din partea unui surdo-mut, dispeceratul celor de la Samaritanus afișează și vârsta pacientului, dar și istoricul său medical. Iar echipa Samaritanus sună la 112, le oferă celor de-acolo toate informațiile despre persoana cu probleme, apoi ambulanța din orașul respectiv merge și se ocupă de caz. Pentru că, așa cum ai auzit și în clip, intervenția e aceeași și doar comunicarea e diferită.

Mai multe detalii despre proiect găsești aici, iar dacă ai cunoștințe care ar putea avea nevoie de această aplicație, ajută-i povestindu-le despre inițiativă. Aplicația se distribuie prin intermediul Asociației Naționale a Surdo-Muților și a filialelor județene ale acesteia, entități care garantează că aplicația a ajuns la utilizatorii de drept.