Ce poţi învăţa de la un maraton. Chiar dacă nu-ţi place să alergi
Sunt copywriterii cei mai buni actori?
Skol a lansat recent o campanie. De fapt, a lansat o nouă reţetă de bere cu, spun ei, cu 100% malţ.
Au şi două spoturi publicitare:
Vă rog să nu mai pronunţaţi 100% malţ în preajma mea cel puţin un an de-acum în colo, atât de horror mi se par reclamele astea. Le-am văzut o singură dată pe amândouă şi cred că dacă le mai văd şi la TV sau prin alte părţi, o iau razna.
Din punctul meu de vedere, Skol a pus problema tare greşit. A lansat o bere cu o reţetă unică în România şi, dorind ca acest lucru să rămână în mintea consumatorului, a făcut reclamele de mai sus. Partea proastă este că repetiţia din spoturile lor este atât de supărătoare, încât în loc să te apropie de brand, mai tare te depărtează. Practic, au cam dat-o în bară cu un spot care nu-şi avea rostul. Fiind primii (şi momentan singurii) din România cu 100% malţ, nici nu era nevoie de atâtea repetiţii, pentru că ideea oricum rămânea întipărită în mintea consumatorului.
Iar partea cu „mai bere nu se poate” sună, din punctul meu de vedere, excepţional de bine. Mi se pare o replică chiar inspirată. Campania ar fi trebuit să se axeze pe asta, nu pe repetiţia supărătoare a procentului de malţ din bere.
Un spot în care se foloseşte repetiţia cum trebuie avem de la Tuborg. Vă amintiţi de Filip şi de Fuborg, nu?
M-aş putea uita la spotul ăsta de 100 de ori şi nu m-aş supăra că aud acel „F” obsesiv. Asta-i diferenţa dinte cele două.
Ţie cum ţi se par noile spoturi Skol?
P.S.: Un articol mai documentat despre repetiţia în publicitate a scris Oana Barbu pe Ctrl-D.
P.P.S.: N-am gustat încă noua bere Skol, dar spoturile mă fac să nu mă grăbesc.
17 Comments
Acum mai bine 100 de ani te-ai fi bătut pe berea asta, cum se bat pensionarele pe tigăi. Stai liniștit, Skol nu e pentru tine.
De ce nu e pentru mine? Depinde dacă are gust bun în noua formulă. Într-adevăr, spotul publicitar nu e pentru mine, că mi se pare urât, dar berea poate fi. Cât despre ce era acum 100 de ani, mă bucur că n-am trăit acum şi am o multitudine de sortimente din care să-mi aleg berea. :))
ce sa zic astept sa ma intorc in tara sa testez noul skol:)
Ai mai multe beri bune de testat din ţară, nu doar Skol! :D
Doar malț ? Apa, alcool, hamei și ce se mai pune într-o bere.
Nu ştiu exact reţeta şi până nu beau nici nu prea pot s-o înţeleg. :))
eu am văzut-o doar pe prima și mi-a fost de ajuns să-mi dau seama că nu-mi place
Eu m-am uitat şi la a doua sperând că-i mai bună, dar am regretat decizia. :))
O caut eu, o încerc şi scriu pe blog!
Ok, abia aştept să citesc. :)
Am testat-o din pura curiozitate, oricum nu mi-a placut niciodata Skol-ul. Nu vad diferenta intre vechiul Skol si actualul, gustul e cam acelasi, unul destul de rau!
E o tampenie. Ideea ar fi chipurile ca nu exista porumb pe langa malt in amestec, insa din reclama se intelege ca berea aia e facuta doar din malt.
Cat despre daca e singura bere din romania care se face cu o reteta care nu adauga si altceva pe langa malt…stai tu linstit, ca mai sunt o gramada (alea premium de obicei), incepand cu Ursus…
Au facut o mare prostie de marketing. Dar nu-i problema, asa a mers Skolul de cand exista. La anul vor face urmatoarea prostie etc. Nu pot fi consistenti si nici coerenti, asta e o misiune imposibila.
Da, am observat şi eu pe o halbă de Ursus că scrie „100% malţ”. Totuşi, deşi nu-s singurii, sunt primii care comunică asta în mod special. Şi acest lucru i-ar putea ajuta. Doar că nu aşa se face promovarea.
Si totusi, daca contine100% malt, unde mai sunt apa şi hameiul?
După ce-am mai făcut puţin research am descoperit că 100% malţ înseamnă că nu pun şi porumb sau alţi îndulcitori pe lângă malţ atunci când creează berea.
Da, dar din punct de vedere logic ceea ce spun ei e o aberație: 100% malț ar însemna să am sticla plină cu el și fără apă: aia n-ar mai fi bere, ar fi 100% malț!
Da, aşa e. În mod normal, n-ar trebui să faci research ca să-ţi dai seama ce vor să comunice. Nu asta înseamnă publicitatea făcută corect.