10 fobii despre care probabil nu știai
La ce e utilă o priză inteligentă
Ca un adevărat pasionat de tehnologie sunt mereu interesat să aflu ce mai apare nou în domeniu, dar mai ales cum pot noutățile din domeniul tehnologiei să-mi facă viața mai ușoară.
Am pornit pe acest drum cu un set de becuri inteligente în casă, am continuat cu aspirator inteligent, priză inteligentă și cât de curând electrocasnice mari inteligente, ca să completez cercul. :D
Dar digitalizarea asta și soluțiile de Internet of Things (care, în esență, reprezintă modul prin care toate dispozitivele dintr-o încăpere sunt conectate și pot fi controlate de pe internet) nu se întâmplă numai sub acoperișul fiecăruia dintre noi.
Tehnologia reușește să-și facă simțită prezența și în activitățile noastre de zi cu zi, efectuate în afara casei. La supermarket, spre exemplu, se caută de mult timp soluții pentru a ușura procesul de cumpărare al clienților. Au apărut acele case de marcat unde îți scanezi singur produsele, dar și tot felul de senzori și beaconi care monitorizează ce se întâmplă la raft.
Ei bine, soluțiile de digitalizare ale retailului devin din ce în ce mai inteligente și mai prezente, iar frumusețea acestui lucru e că, de cele mai multe ori, noi nici nu știm că există. Sunt făcute în așa fel încât să ne ușureze viața fără ca noi să ne dăm seama că s-a întâmplat asta.
Spre exemplu, cei de la Vodafone au lansat recent o serie de soluții Internet of Things pentru industria de retail, care transformă experiența la shopping într-una mai plăcută. Dintre soluțiile lor, amintesc:
Vodafone Smart Counting – o soluție care oferă comercianților informații despre traficul din magazin și orele de vârf ale magazinului. Astfel, le e mai ușor să se organizeze și, spre exemplu, le e mai ușor să știe câți angajați să trimită la casele de marcat într-o zi de miercuri, la ora 18:00, pe baza activităților înregistrate în alte zile de miercuri, ora 18:00.
Vodafone Heat Map – identifică cele mai frecvente rute din magazin, iar comerciantul poate înțelege mai bine nevoile clienților. Spre exemplu, dacă observă că la raftul de bere se blochează de cele mai multe ori traficul, poate lărgi culoarul sau poate face rute alternative pentru cei care nu vor bere, dar trec pe-acolo pentru că li se pare că ajung mai rapid în colțul celălalt al magazinului.
Vodafone Stock Alert – sunt niște senzori care contribuie la o gestionare mai bună a stocurilor. Spre exemplu, dacă senzorul vede că la produsele de patiserie mai sunt numai vreo 3 – 4 croissante, îi poate trimite o notificare celui responsabil de acea zonă ca să pună rapid la cuptor o nouă tavă de produse. Pentru client, asta înseamnă că nu va mai fi gol raftul de croissante, dar și că vor fi făcute stocuri calculate, ca să nu găsești produse care au rămas de ieri, pentru că nu știau exact cât de mare e consumul.
Vodafone a lansat mai multe soluții utile celor din retail. Dacă vrei să le vezi pe toate, te invit pe această pagină.
Îmi place că digitalizarea retailului și soluțiile lansate de Vodafone îndeplinesc rolul pe care ar trebui să-l aibă orice evoluție tehnologică: acela de a ne face viața mai ușoară, nu mai complicată.
Și, cine știe?, poate în vreo 5 – 6 ani n-o să mai împingem cărucioarele de cumpărături, ci o să ținem un breloc în buzunar și ne vor urmări ele prin magazin. :D