Cum eliberezi rapid din spațiul utilizat în Google Drive

Google Drive este, din punctul meu de vedere, unul dintre cele mai bune (și cost-effective) locuri în care poți ține fișiere în cloud. Dacă ești utilizator de Gmail, automat ai și un cont de Google Drive, unde poți încărca ce fișiere vrei tu. Mai mult decât atât, îți oferă și posibilitatea de a lucra împreună cu alți prieteni la diverse documente Word sau Excel, pe care le puteți accesa și edita împreună în timp real. Este un tool util mai ales atunci când ai de lucrat cu un coleg la un proiect pentru facultate sau la o strategie pentru un client.

Google Drive îți oferă inițial un spațiu de stocare de 15 GB, în care poți pune câte fișiere vrei, dar care se împarte și cu contul de Gmail. Practic, dacă trimiți mailuri multe cu fișiere mari, acel spațiu se va ocupa ușor-ușor. Dacă vrei să mărești spațiul de stocare, o poți face pentru un cost minim de 100 de lei / an sau, dacă alegi plata lunară, 10 lei / lună. Acest cost suplimentar face ca spațiul tău de stocare să fie de 100 GB, în loc de 15 GB.

100 GB de stocare în cloud poate părea mult la o primă vedere, dar în timp el se ocupă. Fie că încarci documente multe, prezentări sau clipuri, în câțiva ani îți vei da seama că nu prea mai ai loc liber de stocare. O variantă ar fi să plătești în plus pentru și mai mult spațiu de stocare, iar alta ar fi să găsești o soluție pentru a șterge din fișierele care ocupă acolo loc degeaba.

Ștergerea fișierelor poate fi anevoiasă dacă nu ți-ai organizat din timp activitatea pe Google Drive sau pe Gmail, pentru că prin multitudinea de foldere și fișere s-ar putea să nu știi ce ocupă cel mai mult spațiu, ca să le poți șterge și să scapi de ele.

Pornind de aici, m-am gândit să-ți arăt o metodă simplă de a descoperi care sunt fișierele care ocupă cel mai mult spațiu în Google Drive, dar și în Gmail, ca să-ți fie mai ușor să le ștergi și să eliberezi din spațiul pe care-l ai disponibil.

Pentru a elibera spațiu din Google Drive e de-ajuns să accesezi acest link. El îți va afișa fișierele salvate în Google Drive în ordine descrescătoare dimensiunii lor. După ce ai șters ce ai considerat potrivit, nu uita să intri în Trash și să ștergi și de-acolo fișierele respective, altfel vor ocupa spațiu în continuare.

Totodată, să ai în minte faptul că spațiul din Google Drive se actualizează o dată la 24 de ore, deci n-o să vezi cât spațiu liber mai ai imediat după ce ai șters fișierele respective.

Pentru a elibera spațiu din Gmail trebuie să deschizi Gmail și să scrii în căsuța de căutare următoarele cuvinte (fără ghilimele): „has:attachment larger:10M” – unde 10M înseamnă 10 MB. Astfel, îți va apărea o listă cu toate mailurile care au atașamente mai mari de 10 MB. Bineînțeles, poți înlocui „10M” cu un număr mai mare sau mai mic, în funcție de preferințe.

Mai există un truc. 😁 Dacă vrei să găsești doar mailurile atât de vechi încât nu te mai interesează, poți scrie în căsuța de căutare următorul text: „has:attachment larger:10M before:2015”. Astfel, îți vor fi afișate doar mailurile care au atașamente mai mari de 10 MB și au fost primite înaintea anului 2015.

După ce ai șters mailurile de care nu mai aveai nevoie, nu uita să golești și Coșul de Gunoi (selectându-l din panoul din stânga), altfel vor ocupa spațiu în continuare. :D

    1. The Gadgetist joi, 20 septembrie 2018, 16:18
      • Cristian Florea joi, 20 septembrie 2018, 17:07

    Adaugă un comentariu