
Cele mai bune aplicații din App Store în 2017

Cum poți să vezi ce căutări face lumea pe blogul tău
Sunt atâtea reguli de respectat în social media, încât e imposibil să le știi pe toate, mai ales într-un mediu în care fiecare rețea socială schimbă săptămânal câte ceva. Din acest motiv, m-am gândit să fac o serie de articole care te pot ajuta să reduci cât mai mult riscul de a fi penalizat de către rețelele sociale atunci când creezi conținut în ograda lor. Aceste articole te ajută mai ales dacă ai grijă de pagini sau conturi de brand în social media.
Iar după ce am scris cele 3 motive pentru care nu e bine să faci concursuri cu Like & Share pe Facebook, hai să vorbim și despre ce este acela „engagement bait” și de ce nu e bine să-l folosești în crearea de conținut.
Ce este engagement bait pe Facebook
În categoria „engagement bait” sunt incluse acele postări de pe Facebook care motivează comunitățile să f0losească anumite reacții la postările lor, cu scopul de a crește engagementul acelei postări.
De exemplu, postările de tipul:
- Dă like dacă îți place vara, Love dacă îți place primăvara și Ha-Ha dacă preferi iarna.
- Numele brandului nostru începe cu A, așa că lasă un comentariu în care să scrii @A și dă tag primului prieten care îți apare în listă.
- Dă like acestei postări dacă și tu crezi că 2018 va fi cel mai bun an din viața ta.
- Lasă un comentariu cu „Particip” dacă și tu vrei să mergi la Untold în acest an.
Mai avem și alte exemple, venite direct de la Facebook:
De ce nu-i bine să faci postări de acest gen pe pagina ta de brand
1. Pentru că, începând cu luna decembrie 2017, cei de la Facebook au anunțat că lor nu le place această tactică de a fenta algoritmul News Feedului, așa că postările de acest gen vor începe să aibă un reach foarte mic, iar paginile care folosesc frecvent această tactică vor fi penalizate.
Publishers and other businesses that use engagement bait tactics in their posts should expect their reach on these posts to decrease. Meanwhile, Pages that repeatedly share engagement bait posts will see more significant drops in reach. Page Admins should continue to focus on posting relevant and meaningful stories that do not use engagement bait tactics.
2. Pentru că publicul cu care vrei tu să interacționezi în viitor s-ar putea să nu fie cel care acceptă astfel de provocări. Trebuie să te gândești foarte bine la strategia ta de brand și la motivul pentru care creezi conținut pe Facebook. S-ar putea să-ți dai seama că cei care răspund provocărilor de acest fel sunt cei care nu-ți vor cumpăra niciodată produsul sau care nu vor mai interacționa și cu alte postăril de-ale paginii tale, că nu le pasă deloc de tine.
3. Dacă vrei să comunici profesionist pe Facebook, ideal ar fi să folosești conținut care să fie atractiv în adevăratul sens al cuvântului, nu care să păcălească o anumită categorie de oameni să interacționeze cu pagina ta. Conținutul atractiv se face mai greu, dar te ajută să strângi un tip de public dispus să fie alături de tine pe o perioadă mai lungă de timp.
Iar dacă ai nevoie de ajutor în administrarea paginii de brand pe Facebook, să știi că noi, la Kooperativa 2.0, ne ocupăm și cu așa ceva. :D Ne găsești aici sau pe office@kooperativa.ro.
2 Comments
In 2017 am avut niste discutii pe tema asta cu „branduri” care nu au inteles si evident nu am colaborat, acum sper ca s-au convins de cele spuse de mine. Intre timp am facut concursuri pe blog, fara like si share, iar pagina si-a dublat numarul de urmaritori, deci se poate si fara strategii de bait ;)
Mulțumesc pentru completări. :D Și spor în toate!