Ești programator? Pentalog s-ar putea să aibă un job disponibil în orașul tău de suflet din România
De azi poți vedea topul filmelor la care se uită românii pe Netflix
Zilele trecute mi-am făcut o pagină de LinkedIn pentru proiectul #casăștiți. Motivul principal pentru care am făcut asta a fost ca să pot afișa pe profilul meu de LinkedIn și logo-ul proiectului #casăștiți în secțiunea „Experience”. Așadar, am făcut pagina, am dat tag paginii din profilul meu, apoi am lăsat-o așa.
Câteva zile mai târziu m-am uitat pe pagină și m-am gândit că aș putea face un experiment, să văd cât de mult contează că cineva dă like unei postări pe o pagină care nu are niciun fan.
Așa că am făcut următorul lucru: am publicat o postare pe pagina de LinkedIn #casăștiți și i-am dat like. Like-ul l-am dat folosind contul meu, cu peste 15.000 de followers.
Ei bine, am vrut să măsor cât de mult ajută like-ul dat de mine la creșterea paginii, pentru că pagina nu avea nicio reacție, nicio postare și nici măcar o persoană care să o urmărească.
Ei bine, 3 zile mai târziu, rezultatele arată așa:
Postarea a primit 18 like-uri și a apărut în feed-urile oamenilor de 994 de ori. Mai mult, pagina de LinkedIn #casăștiți a ajuns la 31 de fani.
Conținutul publicat pe pagină nu era chiar un conținut potrivit pentru LinkedIn, dar nu era nici o postare foarte plictisitoare, iar like-ul meu se pare că a ajutat destul de mult cât să ajute pagina să pornească.
Ce avem de învățat din acest experiment LinkedIn
În primul rând, LinkedIn este, în continuare, o rețea socială care se bazează foarte mult pe recomandări. Adică dacă eu dau like la o postare, o parte dintre cei care mă urmăresc pe mine vor vedea postarea respectivă.
Dacă și tu dai like la anumite postări, cei care te urmăresc pe tine vor vedea acea postare.
Concluzia aici ar fi să-ți alegi cu grijă conținuturile cu care interacționezi. În același timp, dacă vrei să ajuți pe cineva să ajungă cu o bucată de conținut la oameni noi, e de-ajuns să-i dai like. Un share ar ajuta mai mult, bineînțeles, dar și un Like cântărește destul de mult în fața algoritmului LinkedIn.
Totodată, un început bun de a crește o pagină de brand pe LinkedIn ar putea fi să rogi angajații acelui brand să dea like postărilor publicate pe pagină. E cea mai simplă și ieftină metodă de a începe să strângi o bază de fani pe o pagină de brand cu zero like-uri și zero urmăritori.
În plus, sunt sigur că postarea din experimentul meu va ajunge și mai departe în următoarele zile, pentru că așa cum like-ul dat de mine a ajuat-o să ajungă la o mână de oameni, celelalte 17 like-uri primite de la ceilalți ajută, la rândul lor, ca postarea să se afișeze în fața comunităților lor.
Așa cum spuneam și într-un articol anterior, este un moment grozav pentru a fi activ pe LinkedIn, pentru că algoritmul chiar este de partea creatorilor de conținut. Așa că dacă ești în situația de a căuta lead-uri pe LinkedIn, îți propun să începi să te gândești la ce conținut poți publica pe platformă, nu numai la oamenii cu care te-ai putea conecta, pentru că vei crește baza de conexiuni și prin intermediul conținutului pe care-l publici tu acolo.
Iar dacă ai nevoie de un consultant care să te ajute în activitatea ta sau a companiei pe care o reprezinți pe LinkedIn, hai să discutăm pe mail: contact@cristianflorea.ro 👍🏼
4 Comments
Da, confirm. Ce e interesant e si faptul ca LinkedIn se pare ca a inceput sa promoveze cu prioritate in feed-ul organic, postarile cu imagini, fata de cele exclusiv text. Ai observat?
Deocamdată la mine funcționează mai bine postările de tip text, dar sigur fac modificări la algoritm în fiecare zi. :D
[…] – Experiment LinkedIn: cât cântărește un like pe o pagină abia făcută […]
[…] Citește și: Experiment LinkedIn: cât cântărește un like pe o pagină abia făcută […]