Facebook schimbă felul în care calculează reach-ul organic

Dacă administrezi cel puțin o pagină de Facebook și dacă ai intrat recent în Insights, probabil ai aflat deja acest lucru. Dacă nu, o să afli din acest articol. :D

Dar s-o luăm cu începutul:

Când ne referim la „reach”, vorbim de numărul total de persoane la care ajunge o postare pe care o publici pe Facebook. „Reach organic” înseamnă că ai ajuns la acele persoane fără să plătești vreun leu către Facebook, ci doar pe baza comunității de fani strânsă în jurul paginii tale de Facebook.

Cum se calcula reach-ul organic până astăzi?

Până astăzi, reach-ul era calculat în felul următor: de fiecare dată când postarea de pe pagina ta era încărcată în News Feed-ul cuiva care a dat like paginii, în Insights-ul tău aparea un +1 la reach.

Altfel spus, dacă postarea ta s-a încărcat în News Feed-ul a 10.000 de oameni, aveai un reach de 10.000. Dar asta se întâmpla fie că acei 10.000 de oameni dădeau scroll ca să-ți vadă postarea sau nu. Pentru că atunci când un utilizator deschide Facebook-ul, în News Feed-ul său se încarcă aproximativ 5 postări. Chiar dacă pe ecranul laptopului sau al smartphone-ului încape conținutul unei singure postări, până azi se calcula câte +1 la reach și pentru celelalte 4. Deci se aduna reach pentru toate postările și atunci când utilizatorul nu dădea scroll ca să ajungă la ele. Am încercat să fac și un vizual, ca să fie mai ușor de înțeles. :D

reach organic facebook

Cum se calculează reach-ul organic începând de astăzi?

Ei bine, de astăzi reach-ul crește doar în momentul în care postarea de pe pagina pe care o administrezi ajunge pe ecranul utilizatorului. Reluând exemplul de mai sus cu cele 5 postări care se încarcă automat în news feed-ul fiecăruia, începând de azi, doar prima postare va mai avea +1 la reach. La celelalte patru nu se mai adună niciun reach dacă utilizatorul nu dă scroll ca acele postări să ajungă pe ecranul lor. Din nou, am încercat să fac și un vizual pe tema asta. :D

Practic, începând de astăzi, reach-ul organic arată mult mai bine realitatea. Adică arată care este numărul exact de oameni prin fața cărora au trecut postările tale de pe Facebook. Bineînțeles, asta nu înseamă că ei vor interacționa cu postările tale, dar poți considera că reach-ul te ajută mai mult să-ți dai seama care este potențialul unei postări pe care o publici pe o pagină.

În fotografia de mai jos poți vedea, pe lângă informațiile oficiale de la Facebook, reach-ul organic al unei pagini pe care o administrez. Cu albastru se poate vedea reach-ul organic calculat pe modelul vechi, iar cu verde este cel calculat pe modelul nou.

facebook new organic reach

După cum se poate vedea, diferența nu e foarte mare, dar nu ar fi exclus ca Facebook să dea această impresie acum, când abia au instalat această nouă funcție, ca să nu se alarmeze lumea, iar în viitor să vedem că reach-ul, de fapt, e mult mai mic. Oricum ar fi, eu prefer să văd un reach organic care să-mi fie chiar util, cum e cel de-acum, comparativ cu unul care îmi arăta doar un potențial al oamenilor care ar fi putut vedea postarea mea și nu numărul de oameni care au văzut-o.

Mai multe detalii despre reach poți citi direct la Facebook, adică aici.

Arată-le și altora acest articol:
Tags: