Ai 18 ani? Vara aceasta te-ai putea plimba cu trenul prin Europa fără să plătești transportul
Scurt ghid al informațiilor pe care ți le oferă Facebook Insights [infografic]
Facebook, deși este platforma cu cel mai mare număr de utilizatori din lume, a început să aibă o problemă cu faptul că tinerilor nu li se mai pare o rețea socială atractivă. Ce-i drept, e destul de greu să le oferi celor sub 20 de ani o platformă de care să nu se plictisească în câteva săptămâni, pentru că ei sunt o generație care încearcă absolut tot ce e nou și renunță foarte ușor la anumite rețele sociale dacă găsesc altele mai cool.
Pornind de aici, Facebook încearcă continuu să atragă în platformă tineri, dar și creatori de conținut cât mai divers. Din acest motiv a anunțat recent lansarea a două opțiuni noi, care, cred eu, li se adresează în special tinerilor.
1. Fb.gg – platformă de video-gaming (.gg vine de la „good game”), un loc în care pasionații de jocuri se strâng, fac și urmăresc live-uri în timp ce se joacă pe laptop sau telefon și discută pe marginea lucrurilor care se întâmplă în acele jocuri. Ideea acestui tip de conținut nu e nouă, iar Facebook n-a făcut decât să se adapteze la cerințele pasionaților de jocuri.
Tipul acesta de conținut a început prin a fi creat pe YouTube în urmă cu câțiva ani. Văzând cât de multă amploare ia, a apărut o rețea socială dedicată doar acestui grup de pasionați, numită Twitch. Există și un studiu care spune că tinerii cu vârste curpinse între 18 și 25 de ani petrec, în medie, 3 ore și 25 de minute pe săptămână consumând acest tip de conținut. Cam cu o oră mai mult decât petrec uitându-se la sporturi clasice.
Acum Facebook încearcă să preia o parte din felia Twitch și YouTube, lansând Fb.gg. Totodată, a lansat și o platformă cu recomandări pentru cei care vor să creeze acest tip de conținut (să se filmeze în timp ce se joacă), iar în curând vor apărea și câteva metode prin intermediul cărora acești creatori de conținut vor putea câștiga bani pe Facebook de pe urma milioanelor de vizualizări pe care le fac.
2. Live Lip-Sync – opțiunea de a face playback cu piese celebre, în timp ce te filmezi.
Dacă ai interacționat în ultima vreme cu tineri de 13 – 14 ani și i-ai întrebat ce aplicații și rețele sociale mai folosesc, s-ar putea să fi aflat de Musical.ly, o rețea socială care le dă ocazia creatorilor de conținut de a face playback pe anumite piese, sunete sau replici din filme, în timp ce se filmează.
Aplicația a prins foarte bine în rândul tinerilor, așa că Facebook încearcă să câștige și o parte din această felie, lansând Live Lip-Sync, opțiune care mie nu-mi apare momentan, dar sigur va fi disponibilă tuturor în următoarele săptămâni.
Mai jos poți vedea clipul de prezentare al acestei opțiuni, iar dacă vrei să citești mai multe detalii pe tema asta, poți intra aici.
Posted by Facebook on Tuesday, June 5, 2018