
Cum a făcut Audi o tabelă de scor pentru Cupa Mondială cu 28 de maşini

Cum faci o campanie creativă la o maşină de spălat vase
Deşi din Bucureşti pleacă ora exactă a blogosferei, mă mândresc de fiecare dată când am ocazia cu faptul că eu am pornit din Focşani şi că lucrul ăsta m-a ajutat enorm. Apropo de mândrie, la Social Media Summer Camp am identificat 7 (şapte!) focşăneni. Într-adevăr, eu şi Claudiu eram singurii bloggeri de-acolo, dar important era că mai erau cu încă 5 vrânceni pe lângă noi.
Revenind la subiectul articolului, ca blogger de provincie am trecut printr-o grămadă de frustrări, începând de la „ăia din Bucureşti nu prea ne bagă în seamă”, continuând cu „e oraşul atât de mic încât dacă n-a auzit cineva de mine e vina lor, nu a mea” şi terminând cu „agenţiile şi companiile nu investesc bani în bloggerii din provincie din principiu, nu că aş avea eu vreo problemă”. Totuşi, deşi aveam frustrările astea, am fost destul de calculat încât să nu le fac publice, ci să le ţin pentru mine sperând că se va schimba ceva la un moment dat.
Iar lucrurile s-au schimbat când mi-am dat seama că eu eram de vină şi că frustrările astea dispar atunci când realizezi că nimic nu ţi se cuvine şi că dacă nu munceşti tu să te bagi în seamă, n-o s-o facă nimeni în locul tău. Trebuie să te implici şi să încerci să-i cunoşti pe toţi. Abia atunci vei vedea că frustrările de mai sus sunt nişte copilării.
Am numit articolul „frustrarea bloggerului de provincie” pentru că am observat că nu doar eu am trecut prin fazele astea. N-am zis că-i doar frustrarea mea pentru că, prin întâlnirile pe care le-am tot avut în ultimii ani cu alţi bloggeri locali, mi-am dat seama că o parte dintre ei trec prin aceleaşi stări prin care am trecut şi eu.
Articolul a pornit de la Social Media Summer Camp, unde Victor Kapra a ţinut o prezentare foarte interesantă despre blogurile din Bucureşti versus blogurile din provincie. A făcut un calcul cu ajutorul Zelist, din care a reieşit că şi blogurile din provincie ar putea livra cel puţin la fel de bine cum o fac cele din Bucureşti. M-am bucurat că Victor a pus problema aşa în faţa agenţiilor şi a companiilor. E un prim pas spre o lume în care bloggerii locali devin mai educaţi fără să fie nevoiţi să ajungă în Capitală. Eu a trebuit să ajung la Bucureşti ca să-mi dau seama că mentalitatea pe care o aveam în Focşani era greşită, dar cred că dacă bloggerii din provincie ar lucra mai mult cu companiile şi cu agenţiile am face un pas spre o blogosferă mai profesionalizată şi mai conştientă de ceea ce se întâmplă în online. Dar hai să nu ne mai lungim şi să trecem la cifrele din studiul lui Victor:
Total bloguri active în perioada 1.07.2013 – 4.07.2014:
București: 4.453 (34,5% din totalul blogurilor localizate)
Restul (provincia): 8.455 (65,5% din totalul blogurilor localizate)
Total postări
București: 372.356 (39% din total)
Restul: 581.237 (61% din total)
În Top Zelist 1000 sunt
Din București: 372 de bloguri
Din restul țării: 306 bloguri
Din cele mai like-uite 1000 de postări
695 sunt din București
305 sunt din provincie
Viewership estimat – doar pentru blogurile localizate
București: 335.865.112 de vizualizări estimate pentru toate postările scrise în ultimul an pe blogurile cu localizare în București
Restul: 309.799.321
Total bloguri la finalul lunii mai 2014: 84.996
Total bloguri la finalul lunii mai 2013: 67.025
Concluziile ar fi că:
a) bloggerii locali fac o treabă foarte bună, iar uşor-uşor s-ar putea să conteze tot mai puţin din ce oraş eşti când vine vorba de câte-o campanie pe bloguri;
b) în calitate de blogger, e foarte important să trecem peste pasul 1 din poza de mai jos.
7 Comments
Cum, bre, singurul blogger dintre cei 7 focşăneni? :)
Vaaai, ce greşeală impardonabilă am făcut. Am rectificat!
Ei, chestiuni de matematică :))
Sa ghicesc…frustrarea asta a trecut si lucrurile au inceput sa se schimbe dupa ce te-ai mutat la Bucuresti… :)
Da, da. Am şi menţionat la un moment dat în articol. Mutarea în Bucureşti m-a făcut să-mi dau seama de anumite lucruri.