Cum ar fi să devii Blogger Ambasador Vegeta pentru o lună de zile şi să primeşti 550 €?
Alteța Sa Regală Principele Nicolae al României o să pedaleze 1000 de kilometri într-un tur caritabil
Iar am ajuns la un eveniment la care nu mi-am notat nimic, doar ca să văd dacă reţin ceva şi dacă sunt în stare să scriu un articol după. Îmi place să-mi dau provocări din astea, că-mi dau şi eu seama cam câtă informaţie pot să asimilez dintr-o zi plina de conferinţe.
Ca o introducere, PR Forum este unul dintre cele mai importante evenimente de PR de la noi din ţară. În fiecare an strânge experţi din domeniul relaţiilor publice şi îi provoacă să facă prezentări cât mai interesante din experienţele avute. De la ediţia din acest an vreau să notez trei lucruri:
1. Conceptul de Co-Creation
A fost o sesiune întreagă pe tema asta. Pe scurt, ar putea fi o idee bună să-ţi implici fanii în campaniile pe care le faci sau în procesul de creare al identităţii brandului. Adică să treci de la „Ăştia suntem noi, uite ce ţi-am pregătit”, la „Ce părere ai tu despre asta? Hai să construim ceva împreună”. Exemple au fost foarte multe, dar amintesc doar două:
- McDonald’s Germania, care şi-a provocat consumatorii să creeze burgeri după cum doresc papilele lor gustative. Au avut 116.000 de burgeri înscrişi.
- Grolsch România, care şi-a gândit toată strategia de comunicare pe conceptul de co-creation. Practic, nu prea mişcă niciun deget fără să întrebe iubitorii brandului cum li se pare ideea. Când au venit în România, şi-au provocat fanii să creeze doza ideală de Grolsch. Ulterior au mai făcut şi altele, în special prin intermediul platformei experimentalist.ro. Foarte faină a fost ideea cu Anti-Mall-ul, apropo.
Aşa mi-am dat seama că am folosit şi eu conceptul ăsta de câteva ori în ceea ce fac pe blog şi de fiecare dată a ieşit peste aşteptări. Cam de fiecare dată când te provoc pe tine şi pe ceilalţi care citesc ce scriu aici să vină cu idei sau cu propuneri despre ceva, îmi dau seama că mai multe minţi fac treabă mult mai bună decât una singură, iar chestia asta tot în zona de co-creation intră.
2. Nu te poţi aştepta să faci bani pe Facebook fără să bagi bani
Hai să nu ne mai supărăm că nu aude destulă lume de noi fără să investim în Social Media. E dreptul lui Facebook să-ţi ceară bani ca mesajul tău să ajungă la mai multă lume, că doar te afli în ograda lui. E, în acelaşi timp, dreptul tău să accepţi asta sau nu. Poţi oricând să-ţi iei jucăriile şi să pleci pe altă reţea socială la fel de populară şi care nu-ţi cere bani pentru nimic, dacă vrei. A, stai, că nu există.
Cam ce ar trebui să facă o companie ca să fie mai mult decât mediocră pe Facebook. #PRforum15
Posted by Cristian Florea on Thursday, March 26, 2015
3. Trăim o viaţă instagram-ready. Facem anumite lucruri doar ca să le putem povesti online şi să dea bine.
Din punctul meu de vedere, ideea asta poate să văzută şi dintr-o lumină pozitivă, dar şi dintr-una negativă. Spre exemplu, când am plecat cu gaşca de Instagrammeri la Vulcanii Noroioşi, nu numai că am făcut nişte poze de care sunt foarte încântat, dar am trăit şi-o experienţă super faină. Am plecat de-acasă cu gândul de a putea povesti online (pe Instagram) cum e acolo. Nu ca să ne lăudăm că ne plimbăm şi să dea bine, ci ca să ne distrăm şi să avem o amintire plăcută.
În acelaşi timp, nu cred că-i chiar normal să te trezeşti, să te machezi şi aranjezi, apoi să te aşezi la loc în pat şi să-ţi faci un selfie, iar la descriere să scrii că aşa te-ai trezit dimineaţă. Nu, asta nu e ok. :))
Cam asta am avut de spus despre a 9-a ediţie de PR Forum. Hai să amintim şi că a fost organizat de către Evensys în parteneriat cu Raiffeisen Bank, Orange România, McDonald’s România, cu susținerea Interbelic Victoria și Origo, dar și a agențiilor partenere: DC Communication, GMP PR, Golin, IMAGE PR, Premium Communication și MSLGroup The Practice.