Acum ar fi fost bine să ai un grup de Facebook pentru companie

Probabil ai observat că reach-ul organic pe pagina de Facebook a brandului tău a scăzut considerabil. Iar dacă distribui link-uri, e ca și cum n-ai face-o, că lui Facebook chiar nu-i convine să scoți oamenii din platformă și nu mai arată postarea ta cu link nimănui.

Bine, a te baza pe reach-ul organic pe Facebook în 2020 e ca și cum ai merge la supermarket și te-ai aștepta să poți cumpăra lucruri fără bani.

Trebuie să ne obișnuim cu ideea că Facebook e o rețea socială pentru interacțiuni cu prietenii, iar dacă tu vrei să apari în feed printre postările de la prieteni, trebuie să plătești. Așa cum trebuie să plătești ca să plasezi o reclamă de Google Display pe un website, spre exemplu.

Iar cel mai simplu mod de a-ți da seama cum sunt căile Facebook-ului în materie de reach, e să te apuci să dai scroll la tine în Feed și să numeri câte postări ai de la prieteni și câte de la brand. Iar apoi să vezi, dintre alea de brand, câte ajung la tine organic, adică nu scrie Sponsored în dreptul lor.

Eu am făcut asta azi dimineață și am observat că nicio postare de brand nu ajunge organic în Feed-ul meu, după ce am dat scroll vreo 3 minute pe Facebook.

Totuși, dacă tot suntem la partea de analiză a Feed-ului, am observat în ultima vreme că Facebook îmi arată foarte multe postări din grupuri pe Feed. Adică la fiecare 4 – 5 postări de la prieteni, apare o reclamă și o postare dintr-un grup

Mai mult, pe mobil am un tab separat cu notificări din grupuri. Chiar dacă eu am notificările dezactivate de la toate grupurile în care sunt, Facebook face cumva și mă mai anunță din când în când că un grup sau altul are o postare nouă.

Iar în lupta cu reach-ul organic, dacă ai fi avut un grup de Facebook făcut de către companie, ai fi putut să apari mai ușor în feed-urile oamenilor, fără să plătești pentru asta.

Încă nu e prea târziu să-ți faci un grup de Facebook, dar sunt câteva lucruri care trebuie să fii atent și trebuie să te înarmezi cu răbdare și resurse de timp. Am povestit despre lucrul ăsta pe larg aici.

În același timp, trebuie să te gândeși și cât de mult merită să investești resurse și energie în asta, pentru că ai putea munci să strângi o comunitate numeroasă într-un grup, iar într-un an să se schimbe iar algoritmul și să fii nevoit să faci cu totul altceva pentru a apărea în atenția oamenilor.

În încheiere, recomandarea mea e să gândești pe Facebook și pe Instagram strategii de promovare paid, iar în paralel să încerci să te gândești dacă nu cumva există și alte metode de a ajunge la publicul potrivit ție, în afară de Facebook. Ar putea fi LinkedIn, unde reach-ul organic este imens. Sau poate începi să-ți construiești o bază de date de newsletter.

Leave a Reply