Încep vremurile camerelor video inteligente atașate la electrocasnice
5 aplicații cu widget-uri faine pe iPhone
LinkedIn este una dintre rețelele sociale unde folosirea corectă a hashtag-urilor te poate ajuta să crești o comunitate. Asemănător cu Instagram, poți urmări hashtag-uri pe LinkedIn care sunt interesante pentru tine sau domeniul tău de activitate, iar apoi îți vor apărea în Feed postări care conțin acel hashtag.
Bineînțeles, există și reversul acestui lucru: la rândul tău, poți folosi hashtag-uri pe LinkedIn ca să ajungi la un public nou. De fapt, hai să luăm, pe rând, motivele pentru care ai putea folosi hashtag-uri pe LinkedIn, dar și cum să nu le folosești.
1. Folosește hashtag-uri pe LinkedIn ca să ajungi la un public nou
Asta înseamnă că vei folosi în postările tale hashtag-uri relevante și urmărite de un număr mare de oameni. Spre exemplu, dacă postarea pe care o scrii este despre digital marketing, mergi în căsuța de Search de pe LinkedIn și caută hashtag-ul #digitalmarketing.
Vezi câți oameni îl urmăresc și în funcție de acest lucru poți decide dacă merită să-l menționezi și tu în postare sau nu.
S-ar putea să ai surprize ca anumite alăturări de cuvinte care ție îți par foarte cunoscute să nu fie urmărite de nimeni. În acest caz, nu prea merită să folosești acele alăturări ca hashtags în postări, pentru că nu te ajută să ajungi la un public nou.
Bineînțeles, în funcție de domeniul în care activezi, poți încerca să cauți și hashtag-uri în limba română și s-ar putea să ai surpriza ca anumite astfel de hashtag-uri să fie foarte populare.
2. Folosește hashtag-uri pe LinkedIn ca să creezi o obișnuință
Dacă vrei să fii reținut pentru o anumită expresie sau slogan, poți gândi un hashtag pentru asta. De exemplu, eu folosesc destul de des hashtag-ul #casastiti.
Cei care urmăriți ce mai public eu pe LinkedIn sau pe alte rețele sociale, știți că folosesc frecvent acest hashtag, care în timp a ajuns să definească un anumit tip de conținut pe care îl public, fiind un proiect la care lucrez din 2014 încoace.
Dacă nu adăugam acel hashtag în postări, eram un simplu utilizator de LinkedIn care publica niște curiozități pe platformă. Adăugând hashtag-ul în mod repetat, am construit în timp o asociere între mine și curiozitățile pe care le public, iar unor oameni le e mai simplu să rețină hashtag-ul #casastiti și informațiile asociate cu el, decât numele persoanei care publică acel tip de conținut.
Dar hashtag-urile pot fi folosite și ca sloganuri, ca să-ți ajuți publicul să rețină o anumită expresie sau un slogan scurt pe care vrei tu să-l transmiți. De exemplu, branduri ca Nike sau Coca-Cola și-au transformat sloganurile în hashtags: #JustDoIt sau #SameFeeling.
Aceste sloganuri transfomate în hashtags pot fi folosite într-o mulțime de contexte pe rețelele sociale, fără să fii nevoit să scrii ceva care are legătură cu sloganul. Spre exemplu, Nike ar putea să scrie #JustDoIt la finalul fiecărei postări din social media și nu ar părea ceva ieșit din comun, fie că în acea postare zice ceva despre sloganul companiei sau nu.
3. Folosește hashtag-uri pe LinkedIn ca să atragi atenția asupra unui lucru
Sunt situații în care scrii postări de LinkedIn mai lungi și, pe la jumătatea postării, vrei să atragi atenția asupra unui lucru. Atunci poți folosi hashtag-uri ca #Atenție sau #Important.
În acest caz, nu contează câți oameni îl urmăresc și nici dacă e o alăturare de cuvinte cu care vrei să fii asociat, ci e important că acele cuvinte se vor colora în albastru și vor atrage atenția asupra acelei părți din conținutul tău.
Cum să nu folosești hashtag-uri pe LinkedIn
E foarte simplu: #nu #ajută #deloc să pui hashtag-uri pe cuvinte alese la întâmplare. Și nu îți recomand să pui mai mult de 3 hashtag-uri într-o postare, chiar dacă găsești 10 hashtag-uri populare și relevante pentru postarea respectivă.
În ambele situații, arăți neprofesionist dacă faci asta, așa că ar fi mai bine să te gândești la hashtag-urile de pe LinkedIn doar din cele 3 perspective de mai sus. 😁
Citește și alte articole pe care le-am scris despre LinkedIn dând click aici.