Cum ne pregătim ca antreprenori pentru situațiile de criză
5 lucruri care îmi plac la mașina mea | Citroen C4 2021
În linii mari, scopul unui soft cu inteligență artificială gândit pentru consumatori ar trebui să fie acela de a le ușura oamenilor viața. Dacă un creier digital reușește să te ajute să câștigi timp sau faci anumite activități mai ușor, atunci, din punctul meu de vedere, și-a a atins scopul pentru care a fost creat.
Mereu am fost deschis să câștig timp și să-mi ușurez viața folosind tehnologia, probabil și de-aia am ajuns să mă uit la softurile cu inteligență artificială dintr-o perspectivă tranzacțională, pe sistemul: îmi face aplicația asta viața mai ușoară? Ok, o păstrez. Nu-mi face viața mai ușoară? Ok, atunci n-o mai folosesc.
Așa e și cu automatismele pe care le poți seta pe telefon, pe care le apreciez enorm, de genul: când mă apropii de casă și e noapte, aprinde lumina din hol. Sau alte funcții smart unde nu trebuie să setez eu mare lucru, cum e faptul că telefonul mobil îmi spune care e cel mai bun unghi din care pot face o poză pentru rezultate excelente. Sau faptul că servicii ca Google Photos îmi creează un colaj cu cele mai faine momente din vacanță, ca să pot vedea într-un minut cele mai bune amintiri din vacanța respectivă.
Lucrurile astea mă ajută, iar pe lângă faptul că-mi sunt într-adevăr utile, sunt și impresionat mereu de rezultatele pe care le generează. Pentru că știu că nu lucrez eu la clipul ăla cu memorii din vacanță sau nu stau eu să mă gândesc la unghiul din care să fac poza respectivă și tot ce fac e să mă las surprins de rezultat.
Un sistem de inteligență artificială au introdus recent și cei de la Raiffeisen Bank, prin aplicația Smart Market, care mi se pare extrem de utilă.
Ce e Smart Market?
Este o aplicație dezvoltată de Raiffeisen Bank care îți oferă acces la o serie de reduceri, cashback sau cadouri pentru cumpărăturile pe care le faci și folosește un sistem de inteligență artificială ca să aranjeze ofertele în aplicație în funcție de interesele tale.
Cum funcționează?
Dacă ești client Raiffeisen Bank, aplicația Smart Market se uită la ce cumperi folosind cardul Raiffeisen, apoi îți afișează reduceri, cupoane și oferte la servicii sau produse de care ești interesat.
Spre exemplu, softul de inteligență artificială din spate o să-și dea seama dacă obișnuiești să cumperi cărți frecvent și îți arată cu prioritate în aplicație ce oferte și reduceri există la cumpărarea de cărți.
Asta nu înseamnă că n-o să vezi și ofertele de la mobilă, de exemplu, ci că lista priorităților este dată de ceea ce cumperi tu de obicei folosind cardul Raiffeisen.
Asta se leagă direct de ceea ce ziceam mai sus, că softurile de inteligență artificială ar trebui să ne facă viața mai ușoară, iar aplicația Smart Market fix asta face, fără să fii tu nevoit să depui vreun efort pentru a găsi ofertele utile ție.
Ei au dezvoltat aplicația pornind de la ideea că fiecare dintre noi e diferit și că nu ajută pe nimeni dacă vedem cu toții fix aceleași reduceri, din moment ce interesele noastre sunt atât de diverse. Apropo de asta, tot pornind de la ideea că fiecare dintre noi e diferit, Raiffeisen a lansat și un quiz funny care îți va arăta ce spune animalul tău spiritual despre tine 😅 Îți recomand să-l completezi aici.
De altfel, dacă vrei să afli mai multe detalii despre Smart Market și cum te poate ajuta, te invit să intri aici.