Statistici Social Media în România [infografic – septembrie 2018]
Acum poți adăuga sondaje în clipurile video de pe Facebook
Ușor-ușor LinkedIn devine pentru mine principala rețea de socializare din care îmi culeg informațiile și în care sunt activ. Din dorința de a înțelege mai bine cum funcționează, sunt mereu la curent cu schimbările pe care le face și încerc să testez cât de des pot diferite tipuri de conținut.
Zilele trecute LinkedIn a anunțat că a modificat felul în care funcționează algoritmul de afișare al postărilor în feed, iar noul algoritm vine în ajutorul celor care au comunități mai mici (adică nu sunt formate din milioane de abonați).
Cum adică?
LinkedIn are 567 de milioane de membri, care generează în fiecare zi aproximativ un milion de postări (fie că sunt de tip text, foto, video sau articole). Analizând cele un milion de postări din fiecare zi, au descoperit un pattern care aducea avantaje doar celor cu foarte mulți abonați: faptul că postările celor cu comunități foarte mari înregistrau multe reacții, utilizatorii cu comunități mici nu prea mai ajungeau cu postările lor în Feed-ul oamenilor.
Spre exemplu, dacă eu îl urmăream pe Bill Gates, vechiul algoritm de la LinkedIn îmi arăta postările lui când deschideam rețeaua socială și abia apoi îmi arăta postările altor prieteni care aveau mai puține reacții. Rațiunile erau destul de logice: faptul că Bill Gates avea multe reacții făcea ca acea postare să pară mult mai importantă decât cele cu puține reacții.
Pattern-ul ăsta i-a făcut pe cei de la LinkedIn să-și dea seama că, în timp, ar fi existat riscul ca cei mai urmăriți 1% dintre utilizatorii de LinkedIn să primească cele mai multe interacțiuni, iar ceilalți 99% dintre utilizatori să nu primească reacții aproape deloc.
Așa că au făcut următorul lucru: au scăzut cu 8% reach-ul postărilor celor mai urmăriți oameni de pe LinkedIn și au început să le afișeze acelor 8% dintre oameni postări generate de utilizatori care nu sunt atât de cunoscuți.
Noul sistem funcționeză în felul următor: pentru Top Utilizatori, faptul că dau eu like la o postare nu contează foarte mult (că oricum ai sute de mii de like-uri), dar pentru un coleg de birou (care are numai vreo 5 – 6 like-uri / postare), acest lucru contează și l-ar putea motiva să creeze și mai mult conținut pe LinkedIn. Acest lucru e explicat destul de clar în vizualul de mai jos, unde Kim Average este un utilizator obișnuit de LinkedIn, iar Richard Branson face parte dintre acei 1% cei mai urmăriți oameni de pe LinkedIn:
Schimbarea de algoritm a fost introdusă deja de câteva săptămâni și testată de LinkedIn, lucru care a dus la o creștere cu 5% a activității oamenilor care au început să primească mai multe reacții la postări. LinkedIn zice că dacă ai minim 10 like-uri la o postare, sunt cu 17% mai multe șanse de a publica și săptămâna viitoare ceva pe LinkedIn, pentru că știi că ai cu cine să interacționezi acolo.
Am încercat să explic noul alogritm cât de simplu am putut, dar în spate stau mult mai mulți metrici care decid ce postări să apară în Feed și care nu. Spre exemplu, LinkedIn are un sistem care își dă seama cine sunt utilizatorii cărora le place să primească reacții la postări și care investesc timp în a interacționa cu comunitățile lor și le acordă un vot de încredere în această nouă așezare a Feed-ului.
Ideea lor a pornit de la o altă cifră interesantă: numărul de acțiuni (like-uri, comentarii, share-uri) de pe LinkedIn crește cu 50% Year Over Year, iar cea mai mare parte dintre aceste acțiuni mergeau către acei 1% dintre utilizatori. Ei oricum vor lua în continuare o felie importantă din engagement-ul generat pe platformă, doar că au distribuit o bucățică din felia lor către creatorii de conținut cu comunități mai mici.
Pornind de aici, aș vrea să amintesc din nou ceea ce ziceam în septembrie, anume faptul că e o perioadă grozavă de a-ți construi o comunitate pe LinkedIn.
Iar dacă vrei să citești anunțul oficial de schimbare al algoritmului și vrei să aprofundezi mai mult subiectul, te invit pe această pagină.