10 trucuri pentru WhatsApp pe care probabil nu le știai
Cunoști un ONG care are nevoie de ajutor de la oameni de comunicare? Uite o soluție 👉🏻 Stories of Good
Pe sistemul „nu orice funcție trebuie folosită”, astăzi vorbim despre 3 motive pentru care nu e bine să publici automat pe Facebook tot ce postezi pe Instagram, dacă administrezi o pagină de brand.
Deși conexiunea dintre Facebook și Instagram este făcută ca să ușureze publicarea aceluiași conținut pe ambele platforme, pentru o pagină de brand nu e recomandat să faci acest lucru. Iată de ce:
1. Pe Facebook nu ai de ce să publici atâtea hashtaguri
În momentul în care publici automat o fotografie de pe Instagram pe Facebook, se copiază toată descrierea fotografiei respective. Pentru cei mai mulți, descrierea conține și hashtaguri, iar pe Facebook nu prea are rost să folosești hashtag-uri.
Am scris un articol întreg despre când și cum să folosești hashtaguri pe Facebook și nu o să reiau acum tot ce-am scris acolo, dar o să spun doar atât: hashtag-urile de pe Facebook nu te ajută să ajungi la un public nou, așa cum se întâmplă pe Instagram. Nu e bine să pui hashtaguri pe Facebook atât pentru că nu contribuie la a-ți crește comunitatea, cât și pentru că nu arată deloc profesionist. Mai multe detalii pe tema asta găsești în articolul despre hashtaguri pe Facebook.
Același lucru se aplică și când încerci să dai tag unei persoane în descrierea pozei. Dacă pe Instagram e de-ajuns să scrii @numelepersoanei și îi dă tag automat, pe Facebook nu-i așa ușor. Și arată ciudat o descriere pe Facebook în care vezi un @numelepersoanei pe care nu poți da click ca să vezi despre cine e vorba.
2. Tone of voice-ul trebuie să fie diferit în funcție de platformă
Pe Facebook ai un anumit public, pe Instagram ai altul. Pe Facebook oamenii sunt obișnuiți cu un anumit tip de conținut, pe Instagram cu altul. Nu te ajută să folosești același limbaj și fix același conținut pe ambele platforme, pentru că și așteptările fanilor tăi sunt diferite în funcție de platforma pe care văd conținutul.
Și te invit să faci un exercițiu cu tine: când ești pe Instagram, vezi de câte ori ești atent la descrierile fotografiilor, versus de câte ori te uiți doar la fotografie și atât. Și apoi fă același test pe Facebook.
O să vezi că pe Facebook e mai important pentru tine ce scrie în descriere, comparativ cu Instagramul. Și e normal să fie așa, pentru că pe Insta interacționezi întâi cu conținutul vizual (descrierea fiind în partea de jos a ecranului), iar pe Facebook e fix invers.
3. Ar trebui să ai o strategie de social media diferită în funcție de mediul de comunicare
Știu, asta îți dă mai mult de muncă, dar gândește-te că opțiunile de creare de conținut sunt total diferite pentru cele două medii: la Instagram poți face doar conținut foto și video, iar la Facebook ai foto, video, text, GIF, poză 360, video 360, live video sau poză 3D.
Dacă tot ai opțiunea de a folosi tipuri diferite de conținut, folosește-te de asta. Realizează o strategie de conținut care să profite de toate aceste opțiuni ale platformelor și folosește-o pe fiecare având în minte publicul cu care discuți. Așa cum ziceam mai sus, de cele mai multe ori publicul e diferit pe un mediu, față de celălalt. Iar dacă nu e diferit, cu siguranță are așteptări diferite.