
3 recomandări pentru cei care vor să participe la Webstock

Am fost la una dintre cele mai tehnologizate săli de fitness din București
La începutul lunii august, la invitația celor de la E-nergia Gas & Power, am fost la Brno, în Cehia, pentru a lua parte la Grand Prix-ul de MotoGP organizat acolo.
Recunosc, nu știam foarte multe detalii despre MotoGP înainte să merg la Brno, pentru că nu am încercat niciodată să-l urmăresc, așa că am luat deplasarea ca pe o provocare, dorind să văd dacă faptul că văd acest sport de la fața locului mă face să devin interesat de el. Pe scurt, m-am întors de-acolo cu aplicația de MotoGP instalată pe telefon, cu notificările activate (ca să fiu informat în legătură cu următoarele curse) și un tricou pe care să-l îmbrac ori de câte ori urmăresc acest sport. Cam atât de tare mi-a plăcut.
Ce-i drept, e foarte greu să nu te impresioneze o astfel de competiție. Sportivii prind și 350 km / h pe pistă, iar curbele le iau cu aproximativ 100 km / h. Și ceea ce este foarte impresionant e înclinația lor în curbe, de aproximativ 60% – 65%. Să poți controla un motor înclinat la 65% în timp ce are 100 km / h nu pare o treabă ușoară. Așa îți dai seama cât de multă muncă e în spatele fiecărui pilot din competiție.
Oricum, văzută de la fața locului, cursa este impresionantă, de la adunarea de forțe de la Paddock, până la sunetele motoarelor, entuziasmul fanilor și emoțiile echipei tehnice, în timp ce urmărește fiecare detaliu din timpul cursei. Dar hai să-ți arăt câteva fotografii făcute în deplasare.
Organizarea
Se face, în principiu, cu ajutorul camioanelor din imaginile de mai jos. Acolo stau piloții, acolo stau uneltele și acolo se urcă motoarele. Uneori, două sau trei camioane alăturate formează din remorcile lor o casă pe roți. Tot legat de organizare vei vedea și cum arată garajul echipei MarcVDS.
Competiția
Este la fel de interesantă pentru un privitor, indiferent de nivelul pentru care concurează piloții. Există 3 nivele la fiecare competiție: Moto 3, Moto 2 și MotoGP. În principiu, diferența dintre cele 3 este dată de puterea motorului și de experiența piloților. Din câte am înțeles de la organizatori, toți piloții încep cu Moto 3, apoi trec la Moto 2 și, în cele din urmă, ajung la categoria MotoGP, cea mai urmărită și admirată. Dacă vrei să vezi cum am urmărit noi competiția, te invit să navighezi printre imaginile de mai jos și să te uiți la clipul scurt pe care l-am filmat. Am surprins atât imagini de la calificări, cât și imagini de la încălzire sau de la cursa propriu-zisă. :D
https://youtu.be/n2a_KDjdRFQ
Motoarele
Am avut onoarea de a participa la un Pit Lane Walk, un drum prin fața tuturor garajelor concurenților. Am făcut fotografii cu motoarele scoase în față, așa că m-am gândit să le încarc și aici. 🏍
Overall, a fost o experiență impresionantă, chiar și pentru un necunoscător, ca mine. Să vezi o desfășurare de forțe atât de mare e incredibil. Deși pe pistă fiecare pilot este singur și ia propriile decizii, o experiență ca cea pe care am avut-o la Brno mi-a arătat cât de importantă este echipa din spate, cea care are grijă să urmărească tot ce face pilotul și tot ce poate motorul, ca apoi să aibă grijă de acele fine tunings care face diferența dintre un câștigător și un pilot care nu prinde podiumul.
Las mai jos și clipul făcut de Ivo în urma acestei excursii, în cazul în care vrei să vezi și mai mult MotoGP de la fața locului. :D
În încheiere, mulțumesc E-nergia Gas & Power pentru una dintre cele mai grozave experiențe pe care le-am avut până acum!
Apropo, E-nergia Gas & Power este un furnizor de energie lansat recent în România, dar cu un renume foarte bun în Europa. Dacă ești în căutarea unui furnizor de energie, aruncă un ochi și pe site-ul lor. :D
2 Comments
Wow, te invidiez pentru experienta asta 😉
Sunt fan Motogp si m- as fi bucurat sa am ocazia sa vad lucrurile din…interior.
He, he. Mulțumesc! :D Sigur o să ai și tu ocazia la un moment dat.