Apa Nova oferă bucureștenilor bidoane cu apă rece pe timp de caniculă
Statistici Social Media în România [infografic – iulie 2017]
Cine spune că Facebook o să moară în curând, așa cum a pățit Hi5-ul, nu știe ce vorbește. Diferența fundamentală dintre Facebook și Hi5 este că Facebook investește continuu în tot felul de lucruri care să-i determine pe oameni să folosească și mai mult platforma și să obțină și mai multe beneficii de pe urma ei.
De-aia mi se pare important să fim la curent cu ce modificări face Facebook, ca să știm cum putem să le folosim în avantajul nostru, indiferent de care-ar fi motivul pentru care folosim această rețea socială.
Astăzi vreau să vorbim despre 3 noutăți de la Facebook în ultima săptămână. Să le luăm pe rând:
1. Site-urile care se încarcă rapid de pe mobil vor avea prioritate în News Feed
Facebook ține foarte mult la o experiență plăcută a utilizatorilor platformei, așa că au anunțat recent că atunci când vor afișa link-uri în News Feed, vor lua în considerare viteza cu care acele link-uri se încarcă. Adică dacă site-ul tău se încarcă repede de pe mobil, sunt șanse ca el să apară mai sus în News Feed, comparativ cu site-urile care încă nu au o variantă de mobil sau care se încarcă mai greu. Tot ei spun că 40% dintre utilizatori ies de pe un site la care ar trebui să aștepte mai mult de 3 secunde ca să se încarce, deci ar trebui să ai și asta în considerare când verifici viteza site-ului tău.
Tot (cumva) pe tema asta, au hotărât acum ceva timp să aranjeze News Feed-ul în funcție de viteza conexiunii la internet. Adică dacă ai o conexiune la internet slabă, să nu te miri că nu prea vei vedea clipuri video în News Feed. E o măsură luată de Facebook tocmai ca să-ți ușureze activitatea și să-ți arate conținut pe care îl poți vedea instant.
2. Click-urile date din greșeală pe reclame nu vor mai fi luate în considerare
Tuturor ni s-a întâmplat: am dat din greșeală click pe o reclamă, apoi am închis-o repede. Deși pentru noi nu e mare bătaie de cap treaba asta, pentru cei care au generat acea reclamă conta, pentru că în rapoarte le apăreau, în mod normal, și acele click-uri greșite, iar asta făcea ca acele rapoarte să nu fie tocmai exacte.
Așa că Facebook a hotărât să identifice și să scoată din rapoarte click-urile date din greșeală și să identifice persoana care a creat acele ad-uri dacă observă că sunt foarte multe click-uri de acest gen. Un click dat din greșeală e calculcat ca acea accesare a paginii care unde utilizatorul stă mai puțin de 2 secunde. Detalii sunt aici.
3. Și mai mult accent pe conținutul video
Ieri, Facebook a anunțat Watch, o nouă platformă făcută special pentru cei care creează conținut video. Cu Watch va fi mai ușor să urmărești conturile vloggerilor preferați sau să găsești conținut video în funcție de mood-ul tău. Ei analizează inclusiv reacțiile primite de clipurile urcate acolo, iar dacă un clip a primit multe HaHa-uri, va fi afișat în categoria de video-uri amuzante. Mai jos poți vedea un scurt preview al noii platoforme.
Posted by Facebook on Wednesday, August 9, 2017
De menționat e faptul că ea e disponiblă, momentan, în Statele Unite ale Americii, dar o vor introduce ușor-ușor și în alte țări. Probabil la noi va apărea abia peste vreo jumătate de an. Detalii despre Watch găsești aici.