Cu bicicleta în tren. Cum transporţi bicicleta cu trenul
Top 1 cele mai faine cărţi de vizită
Nici nu a trecut bine proba de limba română la BAC şi deja am râs de perlele elevilor cât pentru tot anul. Nu mai spun de glumele făcute de alţii pe marginea subiectelor. Deşi ni se confirmă anual cât de slab este sistemul de învăţământ actual, tot apare câte unul care să spună: nu mai râdeţi de cei care dau BAC-ul, pentru că voi n-aţi dat cu camere, cum dau ei.
Eu am dat cu camere şi tot râd. Şi nu, n-am fost un elev model. Ba chiar am refuzat să învăţ lucrurile care am considerat că nu-mi sunt de folos. Am tras puţin în clasa a 12-a ca să fiu în stare să iau mai mult de 7 la BAC şi cam asta a fost situaţia.
Cum de-au ajuns analfabeţii în clasa a XII-a? Pentru că aşa au vrut profesorii. Nu-ţi trebuie bani ca să nu ai corigenţe în decursul celor 4 ani de liceu. La noi elevii ar putea să nu termine liceul doar dacă absentează prea mult sau dacă fac vreo prostie mare (gen, se bat şi ajung pe internet sau sunt prinşi cu droguri la şcoală de către poliţişti), dar şi în situaţiile astea se poate scăpa cu puţin noroc şi câteva pachete de cafea date pe unde trebuie.
Elevii analfabeţi au ajuns în clasa a XII-a pentru că nu prea le convine profesorilor să-şi răpească din vacanţa lor de 3 luni ca să se ocupe de corigenţele unora pentru care mersul în club e mai important decât orice şi pentru care viitorul poate să mai aştepte. Iar dacă mai sunt şi unii profesori care vor să facă dreptate şi să noteze elevii în funcţie de cât de pregătiţi sunt, lor le sare toată lumea în cap, de la părintele care-şi consideră plodul cel mai minunat şi mai deştept copil, până la directorul liceului, care de obicei este ales în funcţie de culoarea politică şi ale cărui decizii sunt dictate de undeva de mai sus.
Apoi se trezesc toţi în clasa a XII-a. Unii analfabeţi, alţii care ştiu să citească (dar pentru care subtitrarea de la televizor e prea rapidă), iar alţii care se plâng că au picat BAC-ul la mate pentru că au fost subiectele foarte grele.
Nu, subiectele nu-s foarte grele. Sau poate or fi pentru un elev care nu învaţă şi vrea 10. Subiectele sunt făcute în aşa fel încât orice persoană care ajunge la orele de curs măcar un semestru pe an să le poată rezolva. Iar dacă n-ai înclinaţii spre matematică, nu înţeleg de ce nu te-ai mutat la altă clasă, că nu-i aşa complicat să faci asta.
Anul trecut, când am dat eu BAC-ul, o profesoară de mate de la un liceu din Focşani a refuzat să le încheie mediile unor elevi de la clasa la care preda ca să nu se poată înscrie la BAC şi s-o facă de râs. De ce nu le-a încheiat mediile sub 5 până în clasa a XII-a, ca să-i facă să-şi dea şi ei seama că nu-s făcuţi pentru o clasă de matematică v-am zis mai sus.
Problema, din punctul meu de vedere, este că sistemul nostru de învăţământ e făcut în aşa fel încât să te facă să uiţi că tu ar trebui să înveţi pentru tine. Sunt nişte programe şcolare care-ţi distrug orice plăcere de a învăţa, iar subiectele de BAC nu-ţi testează inteligenţa, ci cât de bine poţi învăţa pe dinafară 3 materii de liceu.
Cât despre analfabetul Ministru al Educaţiei şi declaraţia lui, consider că nu-i nimic nou sub Soare şi că elevii ar trebui să-şi vadă de ale lor, că din partea Ministerului Educaţiei nu te poţi aştepta la lucruri bune decât dupa ce funcţiile alea nu or să mai fie alese pe baza culorii politice.
P.S.: Articolul pe care l-am scris la sfârşitul liceului rămâne acelaşi.
8 Comments
Nu vreau sa ii iau apararea lui Pricopie (care este extrem de bine pregatit), dar este imposibil sa nu faci greseli in cazul unor asemenea presiuni.
O analiza ok pe marginea subiectului asta a facut-o chiar Funeriu:
Nu cred că e singurul care e invitat să vorbească la TV şi pe capul lui sunt o grămadă de presiuni. Sunt două greşeli într-o propoziţie, totuşi. Şi nu-s greşeli de exprimare. Până nu-mi demonstrează contrariul, am să-l consider analfabet.
Eu nu inteleg de ce se agita toata lumea in legatura cu camerele. Adica e ok sa iti faci poze cand inveti( ca inainte de fiecare examen apar pe facebook astfel de poze cu mormane de foi aruncate aiurea), dar sa fie atintit un ochi de sticla spre tine te intimideaza in asa hal incat uiti tot. Da, te enerveaza cand e o supraveghetoare care se doreste a fi „famme fatale” si vine cu tocuri cui si face patrula prin clasa non-stop, dar camera aia sta acolo, in liniste, si se uita, cu ce greseste? Cat despre cum au ajuns astia in clasa a XII-a, e inca un mister.
În plus, nici nu e cineva care să te urmărească în direct cât timp tu scrii, ca să zici că cineva râde de tine în spatele camerelor. :)) Camerele alea înregistrează ce se întâmplă, iar dacă sunt probleme (cum a fost cazul liceului din Bucureşti, o să verifice cineva înregistrarea). Altfel, nu se uită nimeni pe ce înregistrează ele.
Nu vreau sa comentez foarte mult, dar anul acesta subiectele de la M1 mi s-au parut prea usoare. E posibil sa fiu mult prea subiectiv in opinia mea, dar in momentul in care am realizat ca eu, ca elev ce tocmai a terminat a 11 a, as putea lua lejer 5-ul de rigoare, ba as putea ridica si mai mult, atunci as putea spune ca ceva e in neregula. Am facut imediat o corelatie cu faptul ca si la evaluare anul acesta s-au dat subiecte nesimtit de usoare, ceea ce e destul de ciudat.
Legat de restul, cred ca noi elevii, analfabeti sau neanalfabeti, am ramas ca niste carpe in bataia „vantului” cu iz politic. Sunt atat de multe probleme incat nici nu sti pe care sa le rezolvi mai intai si cum. Tot ce mai ramane e sa supravietuiesti cum poti.
Nu m-am uitat pe subiectele de anul acesta, dar mai zicea cineva pe Facebook ca intr-o ora jumate a facut tot. Deci tind să cred că într-adevăr au fost uşoare.
Sau elevii analfabeţi ajung în clasa a XII-a pentru că profesorii sunt obligaţi de directori să îi treacă. Iar acest caz îl ştiu de la mătuşa mea care e profesoară de matematică în Bucureşti de peste 10 ani de zile.
În rest, sunt de acord cu tine. Bacalaureatul este un examen mediu, care poate fi trecut cu uşurinţă de oricine are bunul-simţ să înveţe. Şi prin învăţat nu mă refer la cel din facultate, când ai cursuri de sute de pagini, însoţite de bibliografii şi de proiecte finale – totul în câteva săptămâni. Mă refer la o programă amărâtă de care ştii încă de când ai început liceul şi din care cei din minister elimină în fiecare an câte ceva pentru a uşura munca bieţilor elevi.
Dar acesta-i sistemul nostru de învăţământ şi nu ştiu dacă în timpul vieţii noastre vom vedea o schimbare, din păcate. Nu mai vorbesc despre materiile inutile pe care le înveţi în timpul şcolii pentru că e destul de gri şi aşa situaţia actuală.
Cât despre Pricopie… Nu a fost niciodată agramat cât mi-a fost profesor de Relaţii Publice în primul an de facultate… E destul de ciudată greşeala lui şi o pun pe seama stresului. Asta pentru că l-am cunoscut ca profesor, am fost la toate prelegerile lui, i-am ascultat sfaturile. Iar unul dintre ele, pe care îl respect şi acum este acela de a citi cel puţin 100 de cărţi de Relaţii Publice până la terminarea facultăţii. :) Dar probabil că sunt subiectivă, aşa că mă opresc aici. Ţi-aş recomanda totuşi să-i mai acorzi o şansă. Nu ca Ministru al Educaţiei (sincer, nici eu nu sunt de acord cu multe dintre deciziile pe care le-a luat până acum), ci ca intelectual.
Oricum am să-l mai urmăresc, nu las lucrurile aşa. Şi sper să-mi schimb părerea despre el. :D