Dear Young Me,
Voi, sponsorilor, ajutaţi, sau plătiţi reclamă?
De când a făcut Facebok-ul modificări la felul în care este afişat Timeline-ul (şi nu vorbesc de noile tipuri de profil, ci de introducerea activităţilor recente în partea dreaptă, sau de adăugarea de Featured Updates), puterea Fan Page-urilor a scăzut foarte mult.
Dacă până atunci, în momentul în care dădeam Like unei pagini, îmi apărea pe profil că am făcut acest lucru (şi, implicit, pe timeline-urile prietenilor mei), de când cu modificările, nu mai apare nimic, indiferent de câte like-uri aş da. Asta înseamnă că posibilitatea de promovare a unei pagini a început să tindă uşor-uşor spre zero.
Totodată, am o vagă bănuială cum că Facebook pune accent pe conturi, nu pe pagini. Am făcut testul de a trimite un update de pe cont şi unul de pe pagină, în acelaşi timp, prin aceeaşi metodă (Tweetdeck). Update-ul trimis pe pagină s-a pierdut imediat în timeline, în timp ce acela trimis de pe cont a mai rămas vizibil câteva minute.
Citind articole despre cele mai bune metode de promovare a paginilor de când cu update-urile făcute de Facebook, am găsit o metodă care la mine a funcţionat încă din prima zi.
Este important modul în care trimiţi update-urile.
Facebook pune accent pe imagini, iar asta putem vedea doar aruncând un ochi peste timeline-ul nostru. Dacă eu dau like pozei unui prieten de-al tău, tu vezi asta în timeline, dar dacă dau like unui status update de-al lui, ţie nu-ţi apare.
Putem să ne folosim de acest lucru în momentul în care trimitem update-uri pe paginile noastre. Dacă adăugăm câte-o imagine la fiecare update important, sunt mai mari şansele ca imaginea respectivă impreună cu update-ul să circule de pe un profil pe altul, decât ar fi fost până acum. Şi ca să vedeţi că nu spun prostii, vă dau un exemplu concret.
Pagina site-ului meu de citate arăta aşa înainte să introduc metoda în cauză:
Vedeţi şi voi ce se întâmplă. Din 6 update-uri, unul a primit un like rătăcit, atât.
De când cu modificarea:
Se observă diferenţa, da? Toate update-urile primesc cel puţin un like, unele primesc şi comentarii şi, foarte important, unele primesc şi Distribuiri. O distribuire de acolo o dau eu, dar restul, de cele mai multe ori, nu sunt date de mine.
De ce se întâmplă toate astea?
În primul rând pentru că efectul vizual al mesajului e altul. Una e să vezi un simplu text pe care de cele mai multe ori îl ignori, alta este să vezi o imagine care să te facă ulterior să arunci un ochi şi peste text.
În al doilea rând, aşa cum spuneam şi mai sus, datorită modului în care este Facebook-ul făcut, dacă cineva dă like imaginii, o să apară în timeline-ul prietenilor lui „X a dat like pozei Y”, iar asta face mesajul să fie distribuit tot mai mult.
Cât despre statistici…
Pagina a crescut într-o zi, cât crescuse până în momentul ăla în 10 zile. Dacă înainte să încep a folosi metoda asta aveam 510 Like-uri, a doua zi m-am trezit cu 540, iar asta pentru că mesajul a ajuns la tot mai multă lume.
De azi am început să folosesc metoda asta şi pe pagina de Facebook a blogului şi sunt tare curios de rezultate.
14 Comments
Eu nu am fost atenta la toate chestiile astea.
Când urmăreşti cât mai multă promovare, începi să fii. Îţi spun din proprie experienţă.
Sunt detalii destul de importante, care pana la urma fac diferenta!
E adevarata chestia cu imaginea, care e primul lucru care te atrage. Aici mai coneaza si ce imagine folosesti ca sa atraga
Da, contează foarte mult şi ce imagine foloseşti, aşa cum contează foarte mult şi ce text scrii. Degeaba imaginea e foarte bună, dacă textul tău nu prezintă interes.
Bune informaţii,o să încerc sa le aplic si eu pe o pagină sa văd efectul
Să te întorci şi să ne spui dacă ai observat diferenţe :)
mie nu imi place treaba aia cu timeline.. e prea expandata.. inainte era simplu si eficient
Oricum or să mai apară modificări, că doar nu ne lasă aşa forever.
Super. Asta trebuie sa o testez. Apropo, who the f*** ti-a zis tie sa nu mai pui articole tehnice despre internet. Frate, chiar am invatat din treburile astea. Haters gonna hate.
Ăia care n-au pagini de Facebook, bloguri, sau de-astea. Cititorii care nu se implica prea mult online. :D
Rezultatele sunt mai bune, asta e clar. Asa cum ai spus si tu, un post fara imagine nu are atata ‘efect’ ca cel cu imagine. Dar, dupa parerea mea, cel mai mult conteaza textul. Degeapa pui tu poza ‘secolului’ daca nu ai un text atragator. Daca textul e atragator, nici nu ai nevoie de imagine.
Degeaba e textul atragator daca update-ul nu ramane in timeline atat timp cat sa fie vazut de cei care au dat Like. Asta este unul dintre motivele pentru care poza e benefica, pentru ca sta mai mult acolo sus.