O promovare mai bună a Fan Page-urilor

De când a făcut Facebok-ul modificări la felul în care este afişat Timeline-ul (şi nu vorbesc de noile tipuri de profil, ci de introducerea activităţilor recente în partea dreaptă, sau de adăugarea de Featured Updates), puterea Fan Page-urilor a scăzut foarte mult.

Dacă până atunci, în momentul în care dădeam Like unei pagini, îmi apărea pe profil că am făcut acest lucru (şi, implicit, pe timeline-urile prietenilor mei), de când cu modificările, nu mai apare nimic, indiferent de câte like-uri aş da. Asta înseamnă că posibilitatea de promovare a unei pagini a început să tindă uşor-uşor spre zero.

Totodată, am o vagă bănuială cum că Facebook pune accent pe conturi, nu pe pagini. Am făcut testul de a trimite un update de pe cont şi unul de pe pagină, în acelaşi timp, prin aceeaşi metodă (Tweetdeck). Update-ul trimis pe pagină s-a pierdut imediat în timeline, în timp ce acela trimis de pe cont a mai rămas vizibil câteva minute.

Citind articole despre cele mai bune metode de promovare a paginilor de când cu update-urile făcute de Facebook, am găsit o metodă care la mine a funcţionat încă din prima zi.

Este important modul în care trimiţi update-urile.

Facebook pune accent pe imagini, iar asta putem vedea doar aruncând un ochi peste timeline-ul nostru. Dacă eu dau like pozei unui prieten de-al tău, tu vezi asta în timeline, dar dacă dau like unui status update de-al lui, ţie nu-ţi apare.

Putem să ne folosim de acest lucru în momentul în care trimitem update-uri pe paginile noastre. Dacă adăugăm câte-o imagine la fiecare update important, sunt mai mari şansele ca imaginea respectivă impreună cu update-ul să circule de pe un profil pe altul, decât ar fi fost până acum. Şi ca să vedeţi că nu spun prostii, vă dau un exemplu concret.

Pagina site-ului meu de citate arăta aşa înainte să introduc metoda în cauză:

facebook fan page before

Vedeţi şi voi ce se întâmplă. Din 6 update-uri, unul a primit un like rătăcit, atât.

De când cu modificarea:

Se observă diferenţa, da? Toate update-urile primesc cel puţin un like, unele primesc şi comentarii şi, foarte important, unele primesc şi Distribuiri. O distribuire de acolo o dau eu, dar restul, de cele mai multe ori, nu sunt date de mine.

De ce se întâmplă toate astea?

În primul rând pentru că efectul vizual al mesajului e altul. Una e să vezi un simplu text pe care de cele mai multe ori îl ignori, alta este să vezi o imagine care să te facă ulterior să arunci un ochi şi peste text.

În al doilea rând, aşa cum spuneam şi mai sus, datorită modului în care este Facebook-ul făcut, dacă cineva dă like imaginii, o să apară în timeline-ul prietenilor lui „X a dat like pozei Y”, iar asta face mesajul să fie distribuit tot mai mult.

Cât despre statistici…

Pagina a crescut într-o zi, cât crescuse până în momentul ăla în 10 zile. Dacă înainte să încep a folosi metoda asta aveam 510 Like-uri, a doua zi m-am trezit cu 540, iar asta pentru că mesajul a ajuns la tot mai multă lume.

De azi am început să folosesc metoda asta şi pe pagina de Facebook a blogului şi sunt tare curios de rezultate.

    1. Ruxandra joi, 22 decembrie 2011, 10:17
      • Cristian Florea joi, 22 decembrie 2011, 23:31
    2. Calivita joi, 22 decembrie 2011, 10:45
      • Cristian Florea joi, 22 decembrie 2011, 23:32
    3. bogdanelu joi, 22 decembrie 2011, 17:00
      • Cristian Florea joi, 22 decembrie 2011, 23:32
    4. Andrei Pavel sâmbătă, 24 decembrie 2011, 14:11
      • Cristian Florea sâmbătă, 24 decembrie 2011, 15:11
    5. Liviu Vieru marți, 10 ianuarie 2012, 19:54
      • Cristian Florea marți, 10 ianuarie 2012, 20:07
    6. Vali D miercuri, 11 ianuarie 2012, 6:01
      • Cristian Florea miercuri, 11 ianuarie 2012, 14:44

    Adaugă un comentariu