Cum a fost salvat de la faliment un sătuc din Japonia cu ajutorul unei aplicații mobile
Ce mi-am notat azi la Top Social Brands
A doua cea mai consumată băutură de pe Planetă ar fi ceaiul (după apă, bineînțeles). Spre deosebire de bere sau cafea, ceai poți sa bei fără probleme fie că e cald, fie că e rece și fie că e dimineață sau seară. Eu beau ceai după ce merg pe biclă sau după ce alerg și în special consum ceai rece, pentru că potolește setea cel mai bine. Uneori mai beau bere fără alcool ca să mă hidratez, dar ceaiul rece îmi place pentru că-l pot cumpăra în sticlă de plastic și nu trebuie să beau 500 ml dintr-un foc, așa cum trebuie să fac cu berea. :))
Revenind la #casastiti-urile despre ceai, am strâns vreo 5:
1. Toate tipurile de ceai (verde, negru, oolong sau alb) provin din aceeași plantă, care se numește Camellia sinensis și care e tratată diferit de la un sortiment la altul.
2. Ceaiul rece (Ice Tea) are procesul de fabricare asemănător cu cel cald. Adică se face tot din apă + extract de Camellia sinensis. În plus, i se mai pune suc de fructe. Ceaiul din Lipton Ice Tea, spre exemplu, este făcut din exact aceleași frunze de ceai ca Lipton Hot Tea.
3. Efectele benefice ale ceaiului cald sau rece pentru organism se datorează flavonoizilor, compuși care se mai găsesc în citrice, ceapă sau soia. Mai mult, o cană cu ceai conține aproximativ jumătate din cofeina pe care o găsești într-o ceașcă de cafea.
4. Când se colectează frunzele de ceai, o persoană experimentată poate culege într-o zi de muncă atât de mult încât să poți prepara 14.000 de cești de ceai.
5. Pliculețul de ceai a fost inventat din greșeală și i se atribuie lui Thomas Sullivan, un vânzător de ceai și cafea din New York. El vindea frunzele de ceai în pliculețe de mătase, iar clienții, neștiind că trebuie să golească conținutul pliculețului în ceașcă, introduceau acea punguță de mătase direct în apă. Sullivan și-a dat seama că are cumpărători care fac acest lucru abia când cineva i-a spus că ar trebui să folosească o mătase mai rezistentă, că cea pe care o folosește acum se rupe când e pusă în apă foarte fierbinte.
Bonus, avem un infografic direct de la Lipton, tot cu diverse curiozități despre ceai.
Apropo de asta, Lipton a început o campanie foarte faină ascunsă sub hashtagul #ceaiinceai, prin care le arată oamenilor din ce sunt făcute ceaiurile pe care le consumă. Spre exemplu, Lipton Ice Tea este făcut din apă + ceai normal + suc de fructe, iar indulcitorii sunt extrași dintr-o plantă (stevia) și conțin cu vreo 40% mai puțin zahăr decât alte băuturi răcoritoare.
Am mai aflat cu ocazia asta și că Lipton are 11.000 de hectare de plantații de ceai în Kenya și Tanzania, dar cumpără peste 300.000 de tone de ceai din alte locuri (că nu le ajung cele 11.000 de hectare). Cam cât de tare-i asta?
2 Comments
E foarte important sa incercam sa delimitam ceaiurile naturale de cele cu coloranti. Din punctul meu de vedere ar trebui ” legiferat ” un insemn care sa te asigure, ca si client, ca ceaiul ales este unul fara coloranti.
Bine spus. Dar cred că cel mai simplu ar fi să bei ceau de la un singur brand, unul care știi că nu folosește coloranți.