Primul drum cu un tren privat

Spuneam pe Facebook acum vreo săptămână că am descoperit cu stupoare faptul că în România există trenuri private. Era doar o informaţie aflată dintr-o sursă sigură, dar nu ştiam să vă spun cam cum e un drum din ăsta. Acum, profitând de faptul că am intrat în vacanţă şi că merg la SMS Camp, am zis să petrec vreo două zile în Braşov, chiar înainte de tabără.

Ştiind că există un tren de la Regiotrans care merge de la Focşani la Braşov, am zis că nu pot rata această ocazie.

Cum e?

tren privat regiotransLa exterior arată mai puţin ca un tren şi mai mult ca un, nu ştiu, motor de locomotivă cu vagon inclus. Are, practic, două vagoane cu motor, legate între ele. Unul e făcut ca să meargă într-o parte, iar celălalt ca să se deplaseze în partea cealaltă. Mă aşteptam să fie foarte gălăgios din cauza asta, dar este exact ca orice alt tren când vine vorba de zgomot.

Arată decent la interior. Are scaune mult mai confortabile decât oferă CFR-ul şi pare ceva mai curat. Nu extraordinar de curat, că e vorba de un tren românesc, totuşi. Am apreciat faptul că cel care ţine loc de controlor este mult mai relaxat şi comunicativ decât toţi controlorii pe care i-am văzut în viaţa mea. Nu ştiu dacă am avut eu noroc, sau aşa sunt toţi.

De ce ştie foarte puţină lume de aceste trenuri?

În gară nu-ţi oferă nimeni prea multe informaţii despre ele. Tipa aia a anunţat în difuzoare doar faptul că vine un tren la linia trei şi că merge spre Râmnicul Sărat şi Buzău, chiar dacă el ajunge până în Braşov.

În plus, pe tabela aia unde sunt anunţate trenurile care vin, scria că vine un tren dinspre Iaşi la linia trei, dar nu zicea nimic despre locul în care se duce. Iar doamna de la recepţie, când am întrebat-o de trenul privat, s-a uitat la mine ca şi cum mi-aş fi bătut joc de ea, apoi mi-a zis că e cel de la 19:24, de pe tabelă. I-am mulţumit şi m-am rugat să nu fi avut impresia că am vrut să fac mişto.

Dacă stau să mă gândesc, e un comportament relativ normal, mai ales că le dau banii altora şi nu celor de la CFR. Apropo de bani, biletul Focşani – Braşov m-a costat 14 lei cu reducerea de elev, iar dacă aş fi mers cu un tren CFR, n-aş fi scăpat fără 41 de lei.

Nu m-ar deranja ca reţeaua de trenuri private să se extindă în România şi să acopere toate rutele. Apropo, nu ştiu dacă a fost o coincidenţă, dar în timp ce toate trenurile de la CFR aveau cel puţin 30 de minute întârziere pe tabela aia din gară, în dreptul trenului ăsta scria „-5 minute”. A venit mai devreme, dar a plecat la aceeaşi oră. Ce ţi-ai putea dori mai mult de la un tren?

A, era să uit, singurul minus de remarcat ar fi faptul că nu există niciun fel de priză în vagon. În rest, toate bune.

Tags:
    1. Florea Cosmin-Ionuţ marți, 10 iulie 2012, 20:39
      • Cristian Florea marți, 10 iulie 2012, 20:42
    2. ZeceDeZero marți, 10 iulie 2012, 21:34
      • Cristian Florea miercuri, 11 iulie 2012, 13:25
    3. George Jipa marți, 10 iulie 2012, 22:23
      • Cristian Florea miercuri, 11 iulie 2012, 13:35
        • George Jipa miercuri, 11 iulie 2012, 20:53
    4. Valy marți, 10 iulie 2012, 23:45
    5. Ana- miercuri, 11 iulie 2012, 13:37
    6. Rucsa miercuri, 26 septembrie 2012, 17:28
      • Cristian Florea miercuri, 26 septembrie 2012, 21:09
    7. stefan ghe luni, 14 ianuarie 2013, 13:12
      • Cristian Florea luni, 14 ianuarie 2013, 13:16
    8. Robert marți, 14 mai 2013, 16:25
      • Cristian Florea marți, 14 mai 2013, 23:20

    Adaugă un comentariu