Cum să „prinzi viteză”

Orice blogger, cititor de bloguri sau utilizator normal al internetului duce o continuă luptă cu timpul. Orice minut, secundă sau milisecundă câştigată reprezintă o nouă ocazie pentru a începe o altă activitate. Cu cât câştigi mai mult timp, cu atât poţi desfăşura mai multe activităţi în perioada în care stai la PC.

M-am gândit să fac un fel de … tutorial despre cum ai putea câştiga mai mult timp în momentul în care stai pe internet. Nu vreau să-l respectaţi strict, ci doar să învăţaţi câte ceva din el şi să aplicaţi ce-i aici în ceea ce aveţi voi de făcut.

O pagină nouă este mai eficientă decât un tab nou.

S-ar putea să vi se pară ciudată chestia, dar aşa e. Dacă vreţi să scrieţi articolele cât mai rapid şi mai eficient, ideal ar fi să deschideţi blogul vostru într-o pagină, iar celelalte link-uri care mai vin să se deschidă într-un alt window al browserului. Ideea mi-a venit când am văzut că, fără să vreau, pe lângă taburile deschise special pentru a mă ajuta la crearea articolului, mai aveam deschise alte zeci de taburi cu alte prostioare (link-uri de pe twitter sau mai ştiu eu ce alte bloguri din reader).

Acum, am început să-mi organizez treaba altfel: Am un window deschis cu noul articol, aici deschid toate taburile care au legătură cu articolul (Google Search, dexonline, ş.a.), iar restul sunt alte pagini ale browserului de care mă ating deabia după ce termin de scris. Încercaţi, o să câştigaţi ma mult timp.

Cititorul de mailuri şi reader-ul să fie desktop applications

Şi asta este o chestie, zic eu, esenţială. Probabil mulţi dintre voi deţineţi mai multe adrese de e-mail, începând cu Yahoo şi terminând cu Gmail sau adrese de pe blogurile personale, fiecare are nevoie de timp pentru a citi zilnic ceea ce primeşte pe mail. Numărarea, citirea şi ştergerea mailurilor poate fi făcută foarte uşor cu POP Peeper – un freeware care îţi permite adăugarea câtor adrese de e-mail vrei şi verificarea mailului la câte minute setezi tu.

Reader-ul, de asemenea, ar trebui să fie o aplicaţie pentru desktop care să-ţi uşureze munca. FeedDemon se laudă acum cu o versiune care îţi sincronizează Google Reader-ul cu aplicaţia în cauză şi, decât să intri din browser să citeşti cine ce a mai scris, mai bine deschizi programul şi vezi ce a mai apărut nou. Totodată, progrămelul îţi permite să setezi perioada la care să fie verificate blogurile de articole noi; lucru, zic eu, foarte bine pus la punct.

Fă-ţi un plan

Esenţial în câştigarea timpului pe internet este organizarea corectă a lucrurilor pe care le ai de făcut. Eu, în timp ce se deschide PC-ul mă gândesc la activitatea din ziua respectivă gen: „Am de scris două articole, de modificat thema la blog, de încercat nu-ştiu-ce plugin, etc.”

Ştiind ce am de făcut, mi le organizez în funcţie de importanţă. Întâi citesc mailurile şi, câteodată, reader-ul, după care încep să pun planul în aplicare. Începând cu scrierea articolelor şi terminând cu verificarea de pluginuri şi tot aşa.

Mie cel puţin îmi prieşte chestia asta. Tot ce am prezentat mai sus este testat şi dovedit de mine, acum depinde de activităţile fiecăruia.

Voi cum vă organizaţi timpul?

Tags:
    1. seoslayer luni, 21 decembrie 2009, 10:04
      • Cristian Florea luni, 21 decembrie 2009, 10:22
    2. Tuns Paul luni, 21 decembrie 2009, 10:17
      • Cristian Florea luni, 21 decembrie 2009, 10:24
    3. seoslayer luni, 21 decembrie 2009, 10:49
    4. Dexter luni, 21 decembrie 2009, 12:32
      • Cristian Florea luni, 21 decembrie 2009, 13:12
    5. PanTeraS luni, 21 decembrie 2009, 12:54
    6. Inocentul luni, 21 decembrie 2009, 17:53
    7. Magic marți, 22 decembrie 2009, 14:38
      • Cristian Florea marți, 22 decembrie 2009, 19:10
    8. Ioana miercuri, 23 decembrie 2009, 13:06
      • Cristian Florea miercuri, 23 decembrie 2009, 20:30

    Adaugă un comentariu