Poți dona pentru educația din România, iar Vodafone va dubla acea donație
Decathlon lansează gama de Produse Altfel. Uite despre ce e vorba
În calitate de consultant de social media trebuie să înțeleg cum funcționează rețelele sociale principale ca să pot discuta cu clienții mei despre asta. Iar cel mai bun mod de a înțelege fiecare rețea socială e să încep să creez conținut pe ea. După ce mă joc destul cu conținutul, după ce testez tot ce se poate testa acoolo, pot spune că știu și ce opțiuni are, dar și ce se află în spatele algoritmului.
Așa a fost cu YouTube-ul, pe care am început să creez conținut constant acum mai bine de un an și jumătate, timp în care am adunat peste 32.000 de subscriberi.
Zilele trecute, la #bizsmscamp, am fost implicat într-un debate. Aveam un brand ipotetic, iar cei din sală trebuiau să decidă, în funcție de argumentele aduse în cadrul dezbaterii, dacă investesc bugetul de promovare al brandului în YouTube, Instagram sau TikTok.
Eu am fost în echipa YouTube și am câștigat debate-ul, așa că m-am gândit să notez și aici 3 dintre motivele pentru care ar merita să fii prezent pe YouTube dacă vrei să comunici activitățile unui brand.
Motive sunt mult mai multe, dar trebuie să începem de undeva, nu?
1. Potențial mare de a ajunge la publicul potrivit
YouTube are 12 milioane de privitori români în fiecare lună. Este, totodată, al doilea motor de căutare din lume (dar și din România).
În plus, multe căutări făcute pe Google încep să arate printre primele rezultate clipuri încărcate pe YouTube și abia apoi articole de blog sau de reviste online.
Spre exemplu, dacă vei căuta „trucuri iPhone” pe Google, o să vezi că primele 3 rezultate sunt clipuri video (cumva am reușit să poziționez clipuri de-ale mele acolo 😁) și abia apoi conținut text.
Mai mult, în comentariile pe care le primesc pe canalul meu observ că îmi urmăresc conținutul și persoane de vârsta mea, dar și persoane trecute de 50 – 60 de ani, lucru la care nu te-ai aștepta, fiind vorba despre un canal cu conținut din sfera tehnologiei.
Dar cum aproape toată lumea care stă pe internet consumă și YouTube, e clar că sunt șanse mari să ajungi la publicul de interes pentru brandul tău dacă creezi conținutul potrivit.
2. Attention span mare
Altfel spus, publicul de pe YouTube e dispus să investească mai mult timp în a consuma o bucată de conținut, comparativ cu alte rețele sociale. Cred că platformele de podcasting sunt singurele care reușesc să țină utilizatorii mai atenți la conținutul de-acolo comparativ cu YouTube-ul.
Dar și pe YouTube, dacă ne uităm la vloggeri, o să vedem că unii dintre ei încarcă acolo și clipuri de 45 de minute sau chiar mai mult, iar comunitatea spune în comentarii că a urmărit clipul până la final.
În plus, sunt mulți oameni care consumă YouTube ca pe Netflix: îl deschid pe televizor și urmăesc o serie de clipuri video care să-i învețe lucruri sau care să-i amuze.
Lucrul ăsta e important pentru că îți oferă mult timp ca să discuți despre brand (sau îi oferă influencerului cu care colaborezi timp să povestească despre tine), lucru care ne duce la punctul următor.
3. Pe YouTube e mai ușor să creezi un context potrivit
YouTube îți oferă posibilitatea de a face Playlist-uri, lucru care îți permite să faci categorii de conținut. Vrei să le explici oamenilor cum să folosească produsul tău? Poți face o serie de clipuri pe tema asta, iar cine vrea să știe totul despre produs va urmări tot playlist-ul.
Vrei să te poziționezi ca o companie care se pricepe bine la, nu știu, fabricarea plăcuțelor de frână? Poți face o serie de clipuri prin intermedul cărora să povestești care e procesul de realizare a unei plăcuțe de frână, cum funcționează ea, cum alegi plăcuța potrivită, ce teste faci (în calitate de producător) pentru a asigura calitatea plăcuței etc.
Sau poți colabora cu un creator de conținut care de obicei explică cum funcționează diverse lucruri și face el acel conținut în locul tău. Și ajungi astfel și la comunitatea lui, dar într-un context potrivit ție.
În ultimii doi ani de zile YouTube-ul s-a schimbat destul de mult în ceea ce privește creatorii de conținut români de pe platformă. Au apărut din ce în ce mai mulți creatori de conținut care încarcă videouri documentate, utile, cu idei valoroase, iar asta a atras un public cu totul nou în platformă, dar oferă și posibilități noi brandurilor care vor (și pot) să comunice lucruri prin intermediul conținutului video.
În loc de încheiere: dacă decizi să fii prezent cu brandul tău pe YouTube, încearcă să treci peste obișnuința de a urca acolo spoturile video pe care le faci pentru TV sau pentru alte rețele sociale. Pe YouTube oamenii consumă un anumit format de conținut, iar o strategie de conținut pe YouTube n-ar trebui să conțină încărcarea pe canal a clipurilor video făcute pentru TV. 😁