3 recomandări pentru cei care vor să obțină beneficii din activitatea de pe LinkedIn

LinkedIn este una dintre cele mai populare rețele sociale din România. Deși este recunoscută ca o rețea socială profesională, LinkedIn-ul înseamnă mai mult decât un loc pe care să-l accesezi când vrei să-ți găsești un job sau o platformă unde e bine să te conectezi cu șeful tău ca să-i dai like la postările pe care le publică acolo.

De când au modificat designul (se împlinesc doi ani deja) și au motivat oamenii să publice conținut și să interacționeze cu postările altora, LinkedIn-ul a devenit o rețea socială cu o interacțiune foarte mare a utilizatorilor și cu un potențial grozav pentru construcția unui brand personal.

Eu folosesc LinkedIn în mod organizat de aproape un an de zile, timp în care am citit și am testat o mulțime de lucruri în platformă, iar comunitatea strânsă în jurul contului meu crește zilnic cu 30 – 40 de conexiuni, venite din simplul fapt că încerc să public acolo un conținut util.

În tot acest timp am reușit să observ pe LinkedIn câteva lucruri pe care e bine să le faci și unele pe care e bine să nu le faci. Astăzi vom vorbi despre 3 lucruri pe care ar fi bine să le faci ca să obții cât mai multe din timpul pe care-l investești pe LinkedIn.

Înainte de toate, e foarte important să-ți setezi un obiectiv când vine vorba de activitatea ta pe LinkedIn. Dacă vrei ca tot ce faci acolo să-ți aducă beneficii, vrei să știi de la început la ce fel de beneficii ar trebui să te aștepți. Adică să te întrebi și să încerci să-ți dai seama ce cauți acolo și de ce investești timp în asta. Motive ar putea fi multe, dar tu știi cel mai bine de ce faci asta.

De exemplu:

  • creșterea brandului personal;
  • găsirea unui job (dacă vrei să schimbi locul de muncă);
  • crearea unei comunități de oameni pasionați de același domeniu ca tine, cu care să discuți și să dezbați;
  • vânzarea unor produse sau servicii pe care le comercializezi;
  • promovarea brandului pentru care lucrezi;
  • conectarea cu oameni pricepuți într-un domeniu în care vrei să te specializezi, ca să înveți de la ei;
  • și multe, multe altele.

Stabilește-ți foarte bine obiectivul, pentru că tot ce vei face de-acum încolo pe LinkedIn trebuie să se lege de acel obiectiv.

În momentul în care acțiunile tale duc la realizarea obiectivului, atunci înseamnă că ți-ai creat o așa-zisă strategie de social media pe LinkedIn. Sună cam pompos, nu? Ei bine, poți să-i spui și altfel, dar când îți canalizezi acțiunile pentru atingerea unui obiectiv înseamnă că faci serios pași spre stabilirea unei strategii.

Dar poate o să detaliem într-un alt articol cum se face o strategie de social media și mai ales cum faci o strategie de social media pentru LinkedIn. Acum vreau să notez aici 3 recomandări de care ar fi bine să ții cont dacă decizi să fii activ pe LinkedIn. După ce ți-ai stabilit strategia, fii atent la următoarele:

1. Folosește o fotografie de profil profesionistă

Orice telefon mobil poate face acum o fotografie HD. E de-ajuns să găsești o lumină cât de cât ok și să rogi un prieten să-ți facă 3 – 4 portrete.

Fotografia trebuie să te arate optimist (dacă ești așa), zâmbitor (dacă asta te caracterizează) sau într-un fel în care ai vrea să te vadă cei care interacționează cu tine pe LinkedIn.

Nu uita că, la bază, LinkedIn-ul este o rețea profesională, așa că fotografia ta de profil trebuie să inspire profesionalism. În acea fotografie trebuie să fii doar tu (fără prieteni lângă tine sau în fundal, fără un animal de companie pe umăr, fără să stai la o masă cu sticle și pahare în fața ta).

Totodată, fotografia trebuie să aibă o rezoluție bună, de cel puțin 1000 x 1000 pixeli, motiv pentru care îți recomand să nu-ți decupezi fața dintr-o poză de grup în care apari și tu. Rezoluția va fi slabă, lumina proastă, iar cel mai probabil vei avea o privire ciudată, pentru că poza a fost făcută când te așteptai mai puțin. Exagerez, bineînțeles, dar tocmai ca să pot fixa mai bine importanța unei fotografii de profil profesioniste. :D

2. Profită de Headline-ul de pe LinkedIn

E acel text care apare imediat sub numele tău. Cei mai mulți oameni îl folosesc pentru a-și scrie funcția acolo. Nu e greșit să faci asta, dar de ce să nu profiți mai mult de el?

Headline-ul apare sub numele tău de fiecare dată când faci o acțiunea pe LinkedIn, fie că scrii un status sau lași un comentariu unui prieten.

Totodată, el este primul lucru care le spune celorlalți utilizatori ceva concret despre tine. Întâi îți văd numele și fotografia de profil, apoi headline-ul. Din acest motiv, s-ar putea să-ți fie mai util să-l folosești ca pe un Unique Selling Proposition. Poți spune la ce ești foarte bun sau ce vrei să rețină oamenii despre tine. Iar dacă ești în căutarea unui job, poți scrie acest lucru în Headline.

Gândește-te la ceva ușor de reținut și care te reprezintă.

Ca să fie mai ușor de înțeles la ce headline mă refer, am atașat o fotografie în care se poate observa headline-ul contului meu de LinkedIn din acest moment.

3 recomandări pentru cei care vor să investească timp pe LinkedIn

3. Încearcă să creezi conținut

Știu că pare ceva greu de făcut pentru o persoană care nu creează de obicei conținut, dar o să-ți dai seama că dacă exersezi puțin nu o să ți se mai pară atât de greu.

Rețeaua ta de conexiuni crește mai ales dacă ai un conținut cu care ar vrea oamenii să interacționeze. Dacă nu publici niciun fel de conținut pe LinkedIn, nu prea ar avea motive să se conecteze cu tine.

Ca să te obișnuiești să creezi conținut poți începe prin a lăsa comentarii celor din rețeaua ta de conexiuni. Ai grijă să fie comentarii relevante și încearcă să aduci plus-valoare cu comentariile tale.

Apoi poți continua cu distribuirea articolelor altora. Ai grijă ca la fiecare distribuire să adaugi și inputul tău. E foarte important să nu dai share și doar atât, ci să încerci să zici într-un rând sau două și ce părere ai tu despre lucrul căruia tocmai i-ai dat share sau de ce crezi tu că acel share e important pentru cei din rețeaua ta de conexiuni.

Într-un final poți începe să faci postările tale, de la zero. Fie că sunt opinii despre anumite subiecte, fie că arăți din experiența pe care ai acumulat-o de-a lungul timpului, încearcă să publici cel puțin o postare pe săptămână.

În acest mod vei reuși să creezi o obișnuință în rândul celor din comunitatea ta, să știe că primesc de la tine o dată la câteva zile și o opinie, un sfat sau o recomandare.

Acesta ar putea fi un început bun dacă vrei să devii activ pe LinkedIn și urmărești să obții beneficii din activitatea de-acolo.

Te invit să ne conectăm pe LinkedIn și să ținem legătura și acolo. :D

Îți recomand și:

Tags:
  • Adaugă un comentariu