La piață: „Și două roșii puteți plăti cu cardul. Nu se supără POS-ul” :))
#DaruiesteBucurie: Ce cadou i-am făcut lui Adrian și de ce
Când m-am implicat în campania #SunaUnBlogger și am răspuns la telefoane într-un callcenter CGS pentru vreo două ore, am început să înțeleg mai bine despre cum funcționează lucrurile acolo și așa am devenit mai curios în legătură cu fenomentul. Tot în perioada aceea am avut ocazia să vizitez și sediul CGS din Brașov, ocazie cu care am luat câteva interviuri. N-am apucat să public nici unul dintre ele, dar azi mi se pare un moment bun să fac lucrul ăsta.
De ce? Pentru că am aflat că CGS îl duce pe campionul național la șah pentru nevăzători în sediile din București, Brașov și Sibiu, cu scopul de a juca șah cu angajații și de le arăta cum e să fii campion când ai impresia că situația în care te afli nu-ți oferă prea multe șanse. Mi-a plăcut mult inițiativa lor (și chiar ar fi fain ca ideea să fie preluată de mai multe companii, că astfel de experiențe nu se întâlnesc prea ușor) și m-am gândit să scot de la naftalină unul dintre interviurile făcute astă-vară la Brașov. În episodul de azi vorbim cu Lăcrămioara Dinu, Manager de Resurse Umane la CGS Brașov, despre cum se fac recrutările în cadrul companiei.
Înainte de toate, hai să le spunem cititorilor cum te cheamă, ce poziție ai și de când lucrezi la CGS
Mă numesc Lăcrămioara Dinu (fostă Comăneci) și fac parte din departamentul de Resurse Umane, unde ocup funcția de Manager Resurse Umane, iar în Brașov lucrez din martie 2008. Înainte de martie 2008 am lucrat mai bine de un an ca agent pe cască (operator call-center) la sediul din București și ulterior m-am mutat aici. Am început activitatea aici chiar când s-a deschis sediul din Brașov.
Cum s-a făcut trecerea? Tu ai cerut să lucrezi în Brașov?
Da. Eu sunt din Brașov, iar în momentul în care am început în București toată lumea îmi spunea „Ce cauți tu, fată de munte, în București între beton și ciment?”. Am avut marele noroc că s-a deschis aici sediul, pentru că mi-am dorit foarte mult să rămân în CGS.
Cum ai ajuns la departamentul de HR aici?
Am avut iarăși noroc, trebuie să recunosc. Am intrat în raza managerului de Resurse Umane pe vremea respectivă, acum director de Resurse Umane, doamna Simona Burdalescu. Am avut niște discuții cu dumneaei înainte de a pleca din București, apoi am dat un interviu și am început activitatea aici. A fost ceva foarte pe scurt, foarte rapid. Sinceră să fiu, recunosc că sunt o norocoasă din punctul ăsta de vedere. Am început cu vreo 40 de oameni în Brașov. Atunci, în mai, când am început activitatea efectiv. Apoi, în vreo 3 luni de zile, am ajuns la aproape 200 – 300. Și apoi am tot crescut, până la 1000 și ceva, câți suntem acum. Și încă mai recrutăm. Constant.
Cum decurge recrutarea aici, la CGS în Brașov?
La fel ca și în celelalte sedii, se fac diverse recrutări. Recrutarea se face pe mai multe canale, atât online, cât și prin diverse flyere răspândite în facultăți sau prin publicitate. Colegele de la recrutare sunt cele care programează, susțin interviurile și testează candidații. Iar eu și colegele mele din departamentul de adminstrativ (suntem împărțite în două categorii) ne ocupăm de partea documentație. Primim candidații admiși și îi transformăm din candidați admiși în angajați CGS.
Deci voi îi instruiți?
Noi ne ocupăm de partea de documentație (le întocmim documentele, le spunem ce au de făcut și le urăm „Bun venit!”) și ulterior îi vor prelua trainerii care îi vor învăța activitatea. Bineînțeles, pe parcursul întregii activități CGS, îmi place să spun că suntem „front office” pentru angajații noștri, pentru că de la noi pot afla mai multe informații și totodată cei care nu știu exact cum stau lucrurile în CGS, pot veni să întrebe și sunt îndrumați astfel încât să nu piardă timp sau să nu se rătăcească în canalele greșite.
Ce abilități le trebuie oamenilor care se angajează aici? Ce ar trebui să știe?
În primul rând, trebuie să aibă bună voință. Să vină, să încerce, să vadă că nu îi mușcăm. :)) Trebuie în primă fază să fie dornici, nu trebuie neapărat să aibă cunoștință de limbă străină (noi angajăm pe toate limbile posibile și imposibile) și nu trebuie să aibă în mod deosebit cunoștințe aprofundate într-o materie. Cunoștințele de operare a calculatorului sunt necesare, pentru că orice job în CGS se desfășoară prin intermediul calculatorului. Amabilitate, pentru că este un job destul de stresant și optimism, aș spune.
Și care sunt sansele ca un angajat să crească? Cum se produce creșterea în companie?
Unul din punctele forte ale CGS-ului este faptul că își clădește oamenii de bază de la început. La noi se face întotdeauna recrutare și promovare din interior. Avem colegi care au început în mai 2008, când am deschis sediul CGS din Brașov, care au fost agenți, apoi au trecut pe funcția următoare, de back-up, ulterior au ajuns team leaderi iar acum sunt Manageri de proiect. Avem colegi care au ajuns și mai departe – Manageri de operațiuni – sau în alte departamente în cadrul companiei. Nouă ne place să promovăm din interior imaginea companiei și să creștem oamenii pe care i-am angajat, pe care i-am trainuit, pe care i-am format astfel încât să ajungă în poziții cheie în cadrul companiei.
Ce abilități crezi tu că ți-ai dezvoltat de când lucrezi la CGS?
Wow. Aici nici nu știu de unde să încep. Nu cred că este vreo persoană din cadrul companiei cu care să fi interacționat și de la care să nu fi învățat câte ceva. De la dezvoltarea vocabularului, la dezvoltarea mea personală, dezvoltarea profesională, ambiție, simț de răspundere, organizare. Am învățat foarte multe lucruri de la majoritatea colegilor mei. Fie că au fost lucruri bune, fie că au fost lucruri mai puțin bune, la sfârșitul zilei toate au avut un aport pozitiv în dezvoltarea mea. Acum 7-8 ani, când am început, eram introvertită și oarecum speriată de epidemia unei multinaționale. Iar acum, după atâtă timp, atâtea situații mărunte sau deosebite care s-au întâmplat, mă simt ca acasă. Pot spune cu mâna pe inimă că CGS-ul m-a ajutat să mă dezvolt și pe plan profesional și pe plan personal.
Dacă ar fi să recomanzi cuiva să se angajeze la CGS, de ce ai face recomandarea?
Pentru că merită să încerce. În primul și-n primul rând merită să încerci, este un mediu dinamic, un mediu format din colegi atât tineri, cât și mai puțin tineri, dar este un mediu în care cu siguranță vei găsi persoane care îți împărtășesc hobby-urile și pasiunile, penru că e imposibil să nu găsești o persoană cu care să ai ceva în comun. Suntem tineri, suntem dinamici, suntem mulți și niciodată nu strică o persoană în plus.
Voi ce fel de clienți aveți? Adică angajații CGS Brașov deservesc aceiași clienți din București sau sunt alți clienți în Brașov față de București?
Sunt din ambele categorii. Avem și clienți care sunt deserviți atât de angajați din Brașov, cât și de cei din București, dar sunt și clienți diferiți. Brașovul, datorită faptului că are mai multe licee și facultăți cu predare în limba germană, are mai mulți angajați care vorbesc limba germană. Totodată, aici s-au dezvoltat alte proiecte în limba engleză, față de cele care sunt în București, dar este și un proiect în limba română distribuit atât în Brașov, cât și în București, Sibiu și Târgu Jiu, iar în sediul nostru se află aproximativ 60 – 70% din echipa care lucrează pe acest proiect.