Restaurantele pot dona alimentele în exces prin intermediul unei aplicații mobile
Poate acum ar fi momentul să verifici ce aplicații au acces la contul tău de Facebook
Despre Revista Biz ți-am mai povestit și cu alte ocazii. Ei sunt cei care organizează de două ori pe an Social Media Camp, acea tabără de social media de la Pârâul Rece, la care particip de mai bine de 10 ediții și de la care am învățat multe dintre lucrurile pe care le aplic pe blog sau în ceea ce fac la Kooperativa 2.0. Tot ei lansează anual și acel Digital Report, o analiză a mediului digital din România, alături de o listă cu informații la zi despre principalele agenții de digital de la noi din țară, dar și o listă cu cele mai importante bloguri și vloguri din România. Și mai fac multe, multe altele. :D
Săptămâna trecută am fost alături de redacția Biz la Lidl, în noul sediu central al companiei. Dar nu a fost o simplă vizită acolo, ci un proiect amplu, în cadrul căruia echipa Biz și-a mutat, efectiv, biroul în sediul Lidl. Asta înseamnă că timp de câteva zile, toate proiectele pe care le organizează echipa și toate articolele pe care le scriu au fost coordonate de-acolo. Iar eu am asistat la această ispravă și am înțeles cum arată redacția unei reviste care reușește fără efort să țină pasul cu lumea în care trăim.
Pentru ei nu a fost prima oară când au mutat redacția într-un alt loc față de cel obișnuit. Anual obișnuiesc să plece cu toată redacția peste hotare, în țări care au oameni de business de la care avem ce învăța. Iar echipa Biz merge acolo, le află poveștile, apoi le notează într-o ediție specială a revistei. În 2018 au călătorit în Japonia, după Bruxelles – 2011, Londra – 2012, New York & Silicon Valley – 2013, Berlin – 2014, Singapore – 2015, Viena – 2016 și Paris – 2017. Mai multe detalii despre edițiile speciale Biz World poți citi aici.
Proiecte speciale sunt modul prin care Biz a dezvoltat brandul revistei. Echipa Biz a fost invitată de top managementul Lidl să mute redacția în noul sediu central al companiei pentru a experimenta live modul în care această combinație dintre tehnologie și ecologie oferă angajaților beneficii și un mediu de lucru atractiv și stimulativ.
Dar cum a fost la Lidl?
Ei bine, eu m-am alăturat echipei în momentul în care făceau turul magazinului Lidl care se află lângă sediul central. Este unul dintre cele mai tehnologizate magazine Lidl din lume și, mai mult decât atât, este prieten cu natura.
Acoperișul este format din panouri fotovoltaice, designul magazinului este gândit în așa fel încât să se folosească cât de mult poate de lumina solară, iar lumina artificială este făcută să se aprindă singură doar atunci când e nevoie. Mai mult, sunt instalați o mulțime de senzori prin tot magazinul, care au grijă ca temperaturile de la raft să difere în funcție de produsele care se află acolo. Și nu vorbim de trecerea de la cald la rece, ci de a ține inclusiv ciocolata la o temperatură optimă pentru un produs din această categorie. Au acolo inclusiv senzori pentru jaluzele, care se lasă singure în jos dacă soarele este prea puternic, pentru a nu încălzi magazinul mai mult decât e nevoie, ca să nu trebuiască pornit aerul condiționat în fiecare zi cu soare.
Au avut grijă ca inclusiv materialele din care a fost construit magazinul să fie prietenoase cu mediul. Astfel, au folosit un beton cu o certificare specială, care le oferă garanția că, pentru crearea lui, aprovizionarea s-a făcut folosind resurse responsabile. Chiar și vopseaua folosită este specială, fiind o vopsea cu emisii scăzute de compuși organici, iar lemnul folosit provine din păduri a căror exploatare respectă valorile specifice dezvoltării durabile.
Am asistat la acest tur, apoi am mers în sala în care redacția Biz urma să-și desfășoare activitatea. Și am fost curios să aflu mai multe lucruri despre organizare, despre cum pregătesc ei un astfel de moment. Marta Ușurelu, redactorul-șef al revistei, mi-a dat impresia că totul e foarte simplu. De fapt, în spatele acestei impresii de simplitate stă o echipă grozavă, care știe foarte bine ce are de făcut, de aici și organizarea foarte bună.
Pentru că în echipa Biz există câte-un editor specializat pe câte-un domeniu relevant pentru zona de business. Fie că vorbim despre CSR, antreprenoriat, management, resurse umane, lifestyle, tehnologie sau finanțe, în echipa Biz există câte-o persoană specializată într-unul dintre aceste domenii. Ei și-au stabilit întâlniri cu oamenii de la Lidl care erau relevanți pentru aria lor de interes, au făcut research, și-au pregătit câteva întrebări de acasă, apoi au început să străbată sediul central Lidl, ca să se întâlnească cu oamenii potriviți și să obțină informațiile de care aveau nevoie.
În același timp, fotograful revistei a făcut un pop-up foto studio într-un hol al sediului, loc în care fiecare persoană intervievată venea să fie fotografiată, pentru a avea o uniformitate în portretele cu care vor fi ilustrate articolele.
Printre întâlniri, membrii echipei mai răspundeau și la câte-un mail sau telefon în legătură cu evenimentele pe care Revista Biz le organizează în acest an. Pentru că așa face un profesionist, reușește să ducă la bun sfârșit toate activitățile pe care și le-a asumat, indiferent de sediul din care face acest lucru.
În același timp, un astfel de proiect demonstrează că există companii ce doresc să transmită către public informații relevante într-un mod autentic și interactiv, dincolo de comunicarea tradițională.
Despre lucrurile cu care se diferențiază Lidl și despre drive-ul lor de a construi un sediu atât de cool, vei citi în următorul număr al revistei Biz. Până atunci, te invit să citești cel mai recent număr al revistei, adică Biz Japonia.