Cât de importante sunt pentru branduri review-urile primite pe Facebook

Înainte să încerc un loc nou, am grijă ca de fiecare dată să mă uit peste review-uri, iar unele dintre ele sunt decisive la decizia mea de a merge acolo sau nu. Și nu sunt singurul. Cică 88% dintre consumatori iau în considerare review-urile înainte de a lua o decizie. Cu ocazia asta mi-am dat seama de un comportament pe care încerc de vreo câteva luni să-l schimb: eu nu obișnuiam să dau review-uri niciodată. Era ciudat, nu? Mă lăsam foarte mult influențat de review-urile altora, dar eu nu-mi rupeam niciodată timp să ofer review-uri atunci când încercam un loc nou.

Așa că am hotărât să-mi creez o obișnuință din a intra pe Facebook și a oferi 5 steluțe brandurilor care-mi plac. Am început cu restaurantele pe care le vizitez și care-mi lasă o impresie bună și o să continui cu paginile, asociațiile și inițiativele care-mi sunt dragi. Totul îmi ia 5 secunde, iar dacă vreau să și scriu de ce mi-a plăcut locul respectiv, ajungem la maxim 2 minute. 2 minute dintr-o zi nu înseamnă mult pentru o pagină care-ți place, iar pentru ei contează enorm.

Cât de mult ajută review-urile pe care le dai

1. Review-ul public rămâne pe pagină și contribuie la scorul total al acelui business. Asta înseamnă că poate fi văzut de oricine, iar opinia ta îi poate influența și pe cei care pur și simplu intră pe pagină fără să-ți fie prieteni. În același timp, dacă publici pe contul tău de Facebook faptul că ai fost într-un loc și ți-a plăcut, acea postare se va pierde la un moment dat în News Feed, iar ajutorul pe care-l acorzi brandului cu acea psotare va fi pe termen scurt. Review-ul ajută brandul pe termen lung.

Foarte important: există și posibilitatea de a oferi un review care să nu fie public (vezi opțiunea în fotografia de mai jos), caz în care acesta nu va contribui la scorul total al paginii și va fi vizibil doar pentru prieteni sau persoanele pe care le selectezi în momentul în care acorzi acel review.

review public facebook

2. Review-ul public nu rămâne doar pe Facebook. Dacă o să cauți un brand pe Google, o să vezi că printre rezultate apare și ce scor are acea companie din review-urile pe care le primește pe Facebook. Cam așa arată rezultatele pentru Kooperativa 2.0. :D

kooperativa - review facebook

3. O companie cu multe review-uri de 5 stele va apărea mai des printre recomandările din news feed. Nu știm cât de mult contribuie acest lucru la reach-ul organic al paginii, dar știm că e important. Așa au declarat cei de la Facebook în 2013.

Ce trebuie să știi dacă reprezinți un brand pe Facebook

1. Review-urile nu se pot șterge. Dacă poți șterge comentariile care nu-ți convin, când vine vorba de review-uri, singura persoană care poate șterge acea informație de pe pagina ta este cel care a lăsat-o. Practic, dacă primești un review negativ ai trei soluții:

  • vorbești în privat cu cel care lăsat review-ul, înțelegi ce nu i-a plăcut la tine și încerci să-l determini să-și schimbe opțiunea;
  • îi lași un răspuns public referitor la acel review. Dacă va fi un răspuns formulat cum trebuie, ai putea întoarce în favoarea ta acel review negativ. Totuși trebuie să ai în vedere faptul că vei publica răspunsul cu numele brandului, deci în momentul în care redactezi răspunsul să fii atent la respectarea direcțiilor de comunicare ale companiei pe care o reprezinți. Un răspuns formulat greșit ar putea înrăutăți și mai mult situația;
  • dai report acelui review. Facebook îl va verifica și, dacă va considera că nu e adevărat, îl va scoate de pe pagină. De menționat e faptul că această opțiune are cele mai slabe șanse de reușită.

2. Încurajează-ți clienții să-ți acorde review-uri pe Facebook. Așa cum spuneam și în prima parte a articolului, review-urile de pe Facebook contribuie mult la reputația brandului tău în mediul online, atât pe Facebook, cât și dincolo de Facebook. Dacă știi că serviciile tale sunt grozave, încurajează-ți clienții să-ți acorde review-uri, fie printr-un newsletter, fie printr-o promoție, fie pur și simplu printr-un status publicat pe pagină în care le ceri să-ți acorde un review dacă le place ce faci.

3. Poți dezactiva posibilitatea de a primi review-uri. Dacă nu vrei să primești review-uri, poți dezactiva această opțiune. Ca să faci asta, mergi la setările paginii, apoi la Edit Page – Reviews – Settings – Off. Totuși, având în vedere că ai o mulțime de beneficii dacă lași review-urile active, recomandarea mea e să te gândești de mai multe ori înainte să le dezactivezi.

Iar dacă nu vrei să-ți bați capul cu reputația brandului tău online sau habar n-ai de unde să începi, să știi că noi, la Kooperativa 2.0, ne pricepem la asta și putem să organizăm lucrurile pentru tine sau putem să ținem un curs în compania ta pe această temă.

Tags:
    1. Dorina luni, 31 iulie 2017, 12:58
      • Cristian Florea luni, 31 iulie 2017, 13:38
    2. eBogdan luni, 31 iulie 2017, 16:05
    3. Ema marți, 1 august 2017, 14:00
      • Cristian Florea marți, 1 august 2017, 14:16

    Adaugă un comentariu