Citeşti un articol, apoi trimiţi link-ul pe Twitter. De ce?
Avem bani de Audi A4, deci hai să ne dăm mari
Ţin minte că v-am mai spus, dar aş putea s-o mai repet cel puţin o dată. În momentul în care am cunoscut eu online-ul, da’ aşa serios, nu doar să ne salutăm, era o modă foarte faină, care spunea că dacă nu faci link exchange-uri, degeaba trăieşti.
Fiind băiet, site-uri cutreieram şi mă culcam ades lângă calculator. Speram la unu doi vizitatori, din link exchange să-mi vină mă rugam.
Bineînţeles, m-a prins puţin febra asta a link exchange-urilor la un moment dat. Pe blogul ăst’ de-l citiţi voi nu prea, dar pe altele mai stângace, găseai la greu încercări de link exchange.
Deşi eram la început (nu că acum aş fi la sfârşit), aveam eu un principiu pe care nu-l pot uita niciodată. Şi strigam cât mă ţineau plămânii: „Dacă binevoieşti să-mi pui link-ul unde-ţi spun eu, e bine. Dacă nu, atunci să ţi se taie capul. Link-ul meu nu stă în josul paginii, el tre’ sa fie fruntaş, pe o listă de-un loc, aflată în sidebar cel puţin”.
Urlam, dar nu mă auzea nimeni. Link exchange nu prea făceam, că moda design-urilor pe vremea aia era puţintel ciudată faţă de cea de-acum, de n-aveai sidebar. Se purtau forumurile pe-atunci, care nu prea-ţi permiteau box-uri laterale.
Şi uite-aşa se trezea Grim că nu vrea nimeni să facă link exchange cu el pe motiv că „Eşti prea strict, frate”. După cum era de aşteptat, n-am crescut cine ştie ce cu blogurile respective, dar mi-am apărat numele. Eu nu ştiam c-o fac, aveam impresia doar că lumea fuge de mine, dar acum sunt conştient de faptul că făceam bine ce făceam.
Acum vreo câteva zile am văzut un blog care încă mai practică treaba cu link-urile din footer, deşi are şi sidebar.
Şi acum întreb eu: Se uită cineva în footer-ul unui blog? Merită să ai un link acolo? Şi aici mă refer strict la vizitatori, că în transfer de Page Rank şi urcări în SERPs nu ne băgăm.
19 Comments
Tot timpul când citesc un blog nou încep din hader şi se sfârşeşte în footer. De fiecare dată acord atenţie sidebar-ului şi footer-ului, ele două fiind, poate cele mai importante părţi a unui blog. :)
Eu ţin o grămadă de link-uri in footer. Acolo ţin link-urile celor cu care am făcut link exchange la început şi acum nu-i mai citesc. Decât să le scot şi să aud vorbe pe urmă mai bine le ţin acolo.
Tot ce e scris intr-un blog, chiar daca e pozitionat mai sus sau mai jos e la fel de important.
Eu sincer nu prea ma uit. Rareori se intampla sa imi pice ochii, cum ar fi la tine sa vad comentariile sau in situatii exceptionale.
dar in footer de tot, nici macar la mine nu te uiti. adica acolo unde scrie „Gazduire | Servere Vps” :)) le-ai observat pana acum?
Footer-ul este un element important al unei pagini, dar de care trec uneori cu vederea. Dacă conține ceva important îi acord mai multă atenție :-)
Am mai vazut bloguri cu blogroll-ul pori in josul paginii, ori in footer, ori ascuns in vreo alta pagina a blogului. E destul de aiurea asa …
footerul e facut pentru chestiile nedemne de sidebar.. asa un fel de.. bine ma, hai existati si voi, dar mai in capat asa..
Eu de obicei ma uit la toata tema (ansamblu) dar nu clickuiesc link-urile din footer. Daca mai sunt si 200 de link-uri inchid si blogul.
Deobicei,in footerul unui blog,sunt chestii banale.
Blog X Powered by WP,copyright.
Se uita lumea si-n footer, insa majoritatea nu se uita. Trebuie sa fie atragatoare toata pagina, ca sa captezi atentia si pe footer.
Footerul este un aspect extrem de important al unei pagini din multe puncte de vedere. E adevarat ca numarul persoanelor ce se uita acolo e mai redus, DAR.
Persoanele ce vor ajunge sa se uite in footer/pagini separate ale website-ului(blogului) respectiv sunt interesate garantat de acest lucru, ceea ce sporeste sansa ca respectivul sa devina un client(cititor) fidel si altora. Parerile sunt evident impartite, insa eu cand sunt atras de o noua comunitate o analizez din toate punctele de vedere : content, design, parteneri etc etc. Partenerii ii analizez pentru ca merg pe principiul „daca el e bun, inseamna ca sigur recomanda buni.” :)
Pai in footer oricum nu prea se uita nimeni nici inainte, mai ales daca site-ul era destul de lung ca dimensiuni, iar daca ai 30 de link-uri… nici atat sa intre cineva, poate 1 din 100…
Acum sincer, depinde de footer. La tine imi place si deseori arunc cate un ochi sa vad cine a mai comentat sau daca s-a schimbat ceva la „Cele mai comentate”. Dar cand vad un footer plin cu linkuri, chiar nu ma atrage deloc.
Eu folosesc footerul exclusiv pentru SEO. Foarte rar dau click pe blogroll – indiferent unde e pozitionat. Un simplu nume nu imi spune nimic. Cel mai des dau click pe nume daca imi place comentariul postat si vreau sa aflu mai multe despre bloggerul respectiv.
eu sunt nou in d’ale blogului, insa cu siguranta nu o sa fac schimb de linkuri sau bannere cu nimeni. te pun in blogroll(retoric vorbind) daca te citesc, si consider eu ca lumea ar trebui sa te cunoasca prin intermediul meu, in schimb nu sustin ca trebuie sa exist la tine in blogroll
La prima intrare pe blog, vizitatorul se va uita pana si in footer. Daca ii place se va mai uita.
Eu ma uit de fiecare data la orice blog.
Eu ma uit la footer, pot face multe concluzii despre autorul blogului
ma uit intotdeauna peste tot aspectul blogului. Nu agreez blogrollul plasat in footer dar am intalnit bloguri unde footerul atrage atentia iar linkurile arata f bine acolo.
Prefer insa footerul pentru tag-uri, e mult mai elegant.
Ceea ce nu suport insa sub nici o forma, daca tot vb de blog-links, e plasarea lor in nush ce pagina ingropata printr-un tab de „colaboratori” sau dracu mai stie cum il numesc unii ( si mai ales unele)