Ce statistici să ceri influencerilor într-o campanie

În ultimii ani am fost implicat, ca blogger, în peste 150 de campanii și am și organizat, la rândul meu, peste 200 de campanii cu influenceri la Kooperativa 2.0. De-a lungul timpului am observat că puține agenții sau branduri îmi cer statistici la finalul campaniilor în care sunt implicat.

Uneori, când timpul îmi permite, culeg datele și le trimit chiar și fără să-mi fie cerute, dar cred că fiecare companie care face o campanie cu influenceri ar trebui să ceară date colaboratorilor și să vadă cum lipesc acele date de strategia brandului sau de obiectivul campaniei.

Iar dacă tot am ajuns la obiectiv, e important să știi ce obiectiv ai cu campania pe care o desfășori ca să-ți dai seama ce statistici te interesează.

În pricipiu, obiectivele pot fi de două feluri:

  • awareness (vrei să audă cât mai multă lume de tine sau de produsul tău);
  • lead (vrei ca influencerul să trimită oameni către site-ul tău, să crești baza de date de newsletter, să crești numărul de followers pe Instagram etc.).

Pornind de la obiective, îți dai seama ce lucruri poți măsura tu în campania cu influenceri, dar și ce-ți trebuie de la ei la finalul campaniei.

Ca să-ți fie mai ușor să decizi ce să le ceri influencerilor când vine vorba de statistici, am făcut mai jos o listă de statistici care ar putea fi relevante pentru tine în funcție de platforma pe care se desfășoară campania.

Bineînțeles, din lista de mai jos alegi ce se potrivește pentru tine și pentru campania pe care o desfășori.

N-am notat în lista de mai jos statisticile publice, cele pe care le poți extrage singur din profilele influencerilor, pentru că n-are rost să le ceri lor acele informații, din moment ce le poți lua tu.

Dar hai să luăm platformele pe rând 👇🏻

Pentru campanii cu influenceri desfășurate pe Facebook

  • informații despre reach-ul postărilor;
  • informații despre numărul de vizualizări din Stories;

Pentru campanii cu influenceri desfășurate pe Instagram

  • informații despre reach-ul postărilor (conturile unice la care au ajuns postările);
  • informații despre impressions (numărul total de afișări al postărilor în feed);
  • informații despre numărul de vizualizări ale Story-urilor;
  • informații despre câți oameni au dat click pe contul tău de brand sau pe hashtagul tău în Stories;
  • informații despre Audience Retention al clipurilor IGTV (media timpului de vizualizare a unui clip);

Pentru campanii cu influenceri desfășurate pe YouTube

  • informații despre Watch Time (câte minute au petrecut oamenii, în total, uitându-se la clipul în cauză);
  • Average View Duration (media timpului de vizualizare a unui clip);
  • demograficele celor care au văzut clipul (raportul femei / bărbați sau vârstele celor care au vizualizat clipul);

Pentru campanii cu influenceri desfășurate pe Blog

  • numărul total de vizitatori unici ai articolului;
  • numărul total de vizualizări ale articolului;
  • timpul mediu petrecut de vizitatori pe pagina articolului;

Pentru campanii cu influenceri desfășurate pe LinkedIn

  • numărul de views ale postării;
  • numărul de share-uri primite de postare (nu e o statistică publică, deci poți s-o ceri de la influencer);
  • top companii la care lucrează oamenii care au văzut postarea;
  • top funcții pe care le au oamenii care au văzut postarea;
  • top locații ale oamenilor care au văzut postarea.

Sper că informațiile de mai sus te ajută să-ți dai seama mai ușor care sunt statisticile de care ai nevoie la finalul unei campanii cu influenceri. Așa cum ziceam mai sus, e important să poți lega aceste statistici de obiectivul inițial al campaniei, ca să înțelegi dacă a funcționat cum trebuie sau nu.

În final îți recomand și: Cum să faci un brief bun pentru o campanie cu influenceri

  • Adaugă un comentariu