8 statistici interesante despre mașinile electrice

La scurt timp după ce mi-am cumpărat mașina (în 2017) am început să studiez și piața mașinilor electrice disponibile la ora actuală. În principiu, am de gând ca în următorii 4 – 5 ani să trec de la poluantul motor diesel pe care îl folosesc acum la un motor 100% electric. Singura mea temere, în momentul de față, este legată de autonomie. De faptul că majoritatea mașinilor electrice, la ora actuală, nu prea pot merge mai mult de 300 de kilometri între încărcări.

Am început să studiez chestiunea atât pentru că eram curios în legătură cu acest subiect, cât și pentru a urmări evoluția acestei nișe. Mi se pare grozav că trăiesc în vremuri în care mobilitatea electrică ia amploare și că asta îmi dă ocazia de a învăța în același timp cu evoluția ei.

Pornind de aici și cu puțin ajutor din partea celor de la E.ON, am făcut o listă cu 8 statistici interesante despre mașinile electrice. Hai să vezi ce-a ieșit:

  1. Un studiu făcut la începutul anului 2018 spune că sunt înmatriculate 3 milioane de mașini electrice pe tot Pământul. Ca o comparație, în 2012 erau doar vreo 100.000 de astfel de mașini.
  2. Până în 2025 se estimează că numărul de mașini electrice la nivel global va atinge 8 milioane de unități;
  3. Un studiu făcut în iulie 2017 pe 47.000 de persoane din Olanda spune că cele mai mari temeri pe care le au europenii când vine vorba despre achiziționarea unei mașini electrice sunt:
    • lipsa de stații de încărcare – 20% dintre respondeți;
    • autonomia scăzută – 28% dintre respondenți;
    • prețul mare al autovehiculelor electrice – 40% dintre respondenți.
  4. În 2017, în Europa, existau 112.500 de puncte de încărcare pentru mașinile electrice (puncte publice sau semi-publice). În același timp, o statistică din 2016 spune că în Europa existau 121.000 de puncte de alimentare pentru mașinile care funcționează cu benzină sau motorină;
  5. Într-un studiu făcut pe 44.000 de olandezi, participanții au fost întrebați care ar trebui să fie timpul maxim acceptabil de reîncărcare a unei mașini electrice pentru a lua în considerare cumpărarea unui astfel de automobil. Rezultatele sunt chiar interesante:
    • 25% dintre ei au spus că ar aștepta 30 de minute ca mașina să se reîncarce complet, fără să aibă o problemă cu asta;
    • 37% au spus că pentru ei 15 minute de reîncărcare ar fi acceptabil;
    • 23% dintre ei au spus că mașina trebuie să se încarce în maxim 10 minute ca să fie ok pentru ei;
    • doar 14% dintre ei au spus că o mașină electrică trebuie să se încarce în maxim 5 minute ca să ia în considerare achiziționarea uneia.
  6. 52.000 de olandezi au fost întrebați care este autonomia minimă pe care ar trebui s-o aibă o mașină electrică pentru a lua în considerare cumpărarea uneia.
    • 1% dintre ei au ales autonomia de 100 km;
    • 6% au ales autonomia de 200 km;
    • 28% au ales autonomia de 400 km;
    • 26% au ales autonomia de 600 km – aici mă încadrez și eu;
    • 15% dintre ei au ales autonomia de 800 km.
  7. În 2010, costul unei baterii pentru o mașină electrică era de aproximativ 1000 de dolari / kWh. În 2016, costul era, în medie, de 300 de dolari / kWh.
  8. În 2017, românii au cumpărat 514 mașini electrice, conform statisticilor APIA, cu 207% mai mult față de anul 2016.

Bonus: Despre E.ON Drive

Recent, cei de la E.ON au lansat un serviciu numit E.ON Drive, care vine în ajutorul celor care dețin sau vor să-și cumpere mașini electrice. Practic, începând cu această lună, poți să cumperi de la E.ON stații de reîncărcare pentru mașinile electrice. Fie că ești persoană fizică sau că reprezinți o companie, acum e simplu să instalezi o stație de reîncărcare la tine în parcare (sau în garaj). Tot ce trebuie să faci este să intri pe site și să soliciți o ofertă.

De menționat e și faptul că serviciul E.ON vine cu o serie întreagă de avantaje la pachet, pe lângă stația propriu-zisă de reîncărcare (care, apropo, îți poate încărca mașina cu până la de 10 ori mai rapid decât o priză):

  • instalare gratuită a stației de reîncărcare;
  • electricitate gratuită pentru mașina ta, în limita a 100 kWh pe lună;
  • SWAP – dacă ți s-a defectat stația, cei de la E.ON vin și-ți aduc o stație de rezervă, cât timp stația ta se află în service;
  • Rescue – dacă ți s-a descărcat bateria mașinii și ești într-un loc în care n-o poți încărca, vin cei de la E.ON și te ajută să ajungi la cea mai apropiată stație de reîncărcare;
  • Suport 24 / 7;
  • Vei beneficia de mentenanță gratuită pe toată perioada contractuală;
  • Primii clienți vor beneficia de garanția extinsă (de 5 ani) la prețul garanției de 2 ani;
  • Stația ta va putea fi monitorizată online în permanență, pentru a ști exact cât ai consumat și în ce perioade ale anului au fost consumuri mai mari. Această funcție e utilă și în cazul deținătorilor de flote auto, ca să poată măsura mai bine consumul mașinilor din flotă.

Totodată, pentru a-i ajuta pe cei care vor să călătorească mult cu mașina electrică, E.ON a lansat un proiect finanțat prin fonduri europene numit NEXT-E, care se derulează în colaborare cu Mol România și presupune instalarea a 40 de stații de încărcare rapidă în România, până în anul 2020. Stațiile vor fi instalate pe principalele trasee pan-europene, anume: Arad – Bucureşti – Constanţa (culoar IV pan-european), Sebeş – Târgu Mureş – Iaşi (parţial culoar IX pan-european) sau Suceava – Bucureşti – Giurgiu (parţial culoar IX pan-european).

surse: 1, 2, 3

Arată-le și altora acest articol:
Tags:
  • Adaugă un comentariu