
Vodafone dublează viteza de internet pe mobil prin upgrade la Supernet 4G+ (P)

100 de bloggeri au testat serviciul de call center Flanco. Uite ce-a ieșit
Acum ceva timp, Instagram a anunțat că deschide profilele de business și că orice cont business poate vedea statistici detaliate despre numărul de persoane la care ajung fotografiile urcate acolo. Mi-am activat și eu statisticile pe Instagram acum câteva zile și m-am gândit să-ți spun și ție câte ceva despre ele. Hai să vezi despre ce e vorba. :D
Ce trebuie să știi despre contul business
- nu trebuie să fii o companie ca să poți activa contul business, ci trebuie să ai o pagină de Facebook de care să-ți legi contul de Instagram. În cazul meu, am legat Instagramul de pagina blogului.
- dacă obișnuiești să trimiți fotografiile tale pe contul personal de Facebook, după ce vei activa profilul business, activarea opțiunii de „Share on Facebook” va trimite pozele tale pe pagina asociată acelui profil. Nu mai poți alege ca fotografia să fie distribuită automat pe contul tău personal.
- nu vei putea vedea statistici referitoare la conținutul pe care l-ai urcat până acum pe Instagram, ci vor apărea statistici la conținutul pe care-l urci după ce activezi contul business.
- pe lângă statistici, contul business le oferă celor care îți vizitează profilul un buton de contact, prin intermediul căruia îți pot trimite mailuri sau te pot suna. Cam așa arată butonul de contact:
Cum activezi statisticile pe Instagram
Instagram a trimis notificări anumitor conturi prin care îi invita să testeze profilele business. Eu nu am fost atât de norocos, așa că a trebuit să-mi găsesc singur setarea. Nu e mare filozofie, că nu e o setare ascunsă, dar probabil multă lume nici nu s-a gândit s-o caute. Ca să actvezi statisticile pe Instagram, trebuie să faci următoarele:
1. Din aplicația Instagram, du-te pe profilul tău, apoi intră pe roata aceea de setări din colțul din dreapta-sus.
2. O să vezi în lista de setări și „Switch to Business Profile”, iar dacă dai click pe el, îți va apărea imaginea de mai jos:
Atenție! La un moment dat îți va cere să completezi un mail de contact, un număr de telefon și o adresă fizică a business-ului. Acele câmpuri nu sunt obligatorii. Eu am completat doar adresa de mail, spre exemplu, că nu vreau să-mi fac numărul de telefon public și nici să trec adresa de acasă acolo.
3. Dacă ai urmat toți pașii, înseamnă că tocmai ți-ai activat profilul business și că următoarele tale postări vor avea și statistici incluse.
Ce fel de statistici îți arată Instagram?
O să fac niște capturi din profilul meu, să vezi ce-mi arată mie Instagramul după ce am publicat 3 imagini cu profilul business activat. :D
Hai să luăm pe rând statisticile pe care le găsești în dreptul fiecărei fotografii:
- Ce înseamnă Interacțiuni pe Instagram: acțiunile realizate de cei care interacțiunează cu postarea ta. În general, acolo o să găsești numărul de oameni care ți-au vizitat profilul după ce au văzut fotografia ta.
- Ce înseamnă Urmăriri pe Instagram: numărul total de conturi care ți-au dat follow după ce au văzut acea fotografie;
- Ce înseamnă Impact pe Instagram: numărul total de conturi unice care au văzut fotografia ta de pe Instagram;
- Ce înseamnă Afișări pe Instagram: numărul total de vizualizări ale fotografiei tale. Dacă impactul se referă la conturile unice, afișările se referă la toate vizualizările. Practic, dacă eu văd fotografia ta de două ori, la Impact se adună o vizualizare în plus (că sunt un singur cont), iar la Afișări se adună două vizualizări (că m-am uitat de două ori).
Cam asta e. Mi se pare util să vezi cam ce fel de public ai pe Instagram și la câte persoane ajunge o fotografie de-a ta, iar dintre ele, câte interacționeză efectiv cu ea. Cred că, pe termen lung, te ajută să faci postări din ce în ce mai bune, pentru că poți vedea mai ușor ce prinde mai bine și ce nu.
Poți vedea cine îți vizitează profilul de Instagram?
Din păcate, nu. Instagram nu-ți arată acest lucru și nici nu există vreo aplicație care să facă asta. Dacă găsești pe net aplicații care îți promit că-ți arată cine ți-a vizitat profilul de Instagram, să știi că s-ar putea să fie făcute doar ca să-ți ia datele personale și să aibă acces la persoanele care te urmăresc. Nu cred că vei putea vreodată să vezi cine sunt vizitatorii profilului tău de Instagram.
Poți vedea cine îți salvează pozele de pe Instagram?
Din păcate, nici acest lucru nu e disponibil momentan, nici pentru contul personal, nici pentru contul Instagram de afaceri. Poți vedea câți oameni ți-au salvat sau ți-au distribuit fotografiile, dar nu poți vedea cine a făcut asta.
Apropo, dacă într-o zi te răzgândești și vrei să treci din nou la contul personal, poți face asta foarte simplu, de la aceeași rotiță din colțul dreapta-sus.
Vrei să primești în fiecare săptămână un e-mail cu noutățile din social media? Abonează-te la newsletter dând click aici.
Vrei să citești și alte articole despre Instagram? Te invit pe această pagină.