Despre repetiţia în publicitate şi noua campanie Skol
Vreau să donez articolul dedicat zilei mele de naştere
Dacă nu înţelegi prea bine termenul de copywriter, te invit să citeşti un guest post foarte bun scris la începutul anului trecut pe blogul meu. Îl găseşti aici.
Am citit zilele astea un fragment din cartea „Dă-mi banii tăi” de Gabriel Brănescu. Mi-a plăcut foarte mult paragraful ăsta:
Nu oricine poate să scrie pentru alţii. Trebuie să fii actor. Să intri în pielea mărcii şi s-o interpretezi aşa cum actorul interpretează un personaj. Trebuie să te faci să-ţi pese, trebuie să te entuziasmezi pentru alţii, să te dăruieşti.
L-am legat apoi de o discuţie avută ieri pe Facebook din care reieşea că omul preferă ceea ce este învăţat să prefere, pentru că, până la urmă, asta este cheia publicităţii.
Într-adevăr, ca să poţi scrie reclame care vând, trebuie să reuşeşti să convingi o mulţime de oameni că merită să cumpere produsul. Nu poţi realiza asta decât dacă eşti un actor atât de bun încât să îi faci să adore produsul numai prin simplul fapt că tu le comunici ceva aşa cum trebuie.
Câte produse foloseşti doar pentru că reclama te-a convins să le cumperi? Sau, mai bine zis, foloseşti produse fără să ştii nimic despre ceea ce comunică prin publicitate?
6 Comments
De multe ori folosesc un produs pentru calitatea acestuia. Consider ca publicitatea aferenta lui este mereu mai fantezista decat ceea ce poate in realitate. Prin urmare, odata ce-mi ofera rezultatul dorit, nu mai iau in calcul imaginea acestuia foarte mult, deoarece nu prea ma intereseaza. Cu siguranta, cand vad o reclama buna, nu ezit sa n-o distribui cu prietenii si sa afirm calitatea acesteia, dar niciodata, nicaieri, prin nicio metoda, n-am fost atras de un produs prin reclama. Mai mult prin curiozitatea mea de a verifica calitatea acestuia.
Doar cei doi lei ai mei..
Cam aşa e şi în cazul meu: reclama mă convinge să testez produsul. Până la a-mi plăcea şi a fi convins de calitatea lui, mai sunt câţiva paşi de urmat.
Publicitatea contează…fie că ne dăm sau nu seama, o reclamă bună va rămâne cumva inserată în subconștient, iar atunci când ajungi în fața raionului cu produsul respectiv la magazin, alegerea ta va fi influențată fără ca tu să îți dai seama. Trebuie să fie totuși o reclamă bună, sugestivă, una pe care să nu o uiți prea ușor … să aibă acel element aproape ”șocant” sau orice altceva care să fie suficient de original încât să iasă din tiparele rutinei cotidiene, iar asta nu o reușesc prea mulți….:)
De-ar fi atât de uşor, ar face toată lumea asta. În plus, la noi încă nu s-a dezvoltat o cultură a publicităţii care să-ţi rămână în minte. La noi încă mai merg alea cu „vezi aici!”, „cumpără acum!” şi teleshopping-ul.
Ca sa ajungi un copywriter, nu e de ajuns sa scrii corect si bine, este nevoie sa te pui in pielea celor care urmeaza sa-ti citeasca textul si sa scoti maxim din el. E o diferenta mare intre un copywriter si un content writer, iar un text realizat corect are clar un impact mai mare in randul cititorilor.
Bine zis, trebuie să ştii cum să scoţi maxim dintr-un text, iar lucrul ăsta nu-i uşor deloc.