Am testat Teleport – serviciu de car sharing 100% electric

Deși am carnet de mult timp, n-am avut ocazia să conduc prea multe mașini de la branduri diferite, așa că încă sunt în perioada în care mă entuziasmez la fiecare mașină nouă pe care o conduc. Asta și pentru că îmi place să observ, din postura de simplu conducător auto, ce diferențe sunt de la un brand la altul, dar și ce tehnologii sunt pe mașinile noi și pe care eu nu le am pe mașina mea actuală.

Asta mă ajută și să știu mai clar ce vreau când o să-mi cumpăr următoarea mașină, dar și să înțeleg mai bine brandurile auto.

De-aia am fost foarte încântat când cei de la Telelport mi-au propus să le testez serviciile, pentru că m-am uitat la flota lor auto și am găsit acolo o mașină pe care n-o mai condusesem niciodată: Renault Zoe.

Pe lângă Renault Zoe, cei de la Teleport mai au în flotă și Volkswagen e-Golf și BMW i3.

Eu am ales Zoe pentru că pe celelalte le mai condusesem în trecut. Era o pură curiozitate personală și, ca la orice mașină electrică, mi-a plăcut că e silențioasă, pleacă repede de la semafor, iar aerul condiționat pornește instant.

În legătură cu serviciul în sine, mașina a fost foarte curată, lucru pe care l-am apreciat de când m-am urcat în ea, iar cea pe care am ales-o eu avea 99% baterie, deci aveam un range de vreo 200 de kilometri.

Prețuri închirieri Teleport

Probabil te întrebi cât costă să conduci o mașină Teleport. Ei bine, cei de la Teleport au un preț care se calculează așa:

  • preț de pornire: 0.99 lei;
  • preț / km: 0.99 lei pentru fiecare kilometru parcurs, pentru primii 30 km (deci maximum 29,7 lei), apoi fiecare kilometru suplimentar e gratuit;
  • preț / minut: 0.33 lei / minut sau 19.8 lei / oră, dar nu mai mult de 169 lei / 24 de ore.

Prețul final este suma celor expuse mai sus.

Când am închiriat eu mașina n-am avut o traiectorie exactă, ci m-am plimbat prin București pe unde mi-a venit. Am condus timp de 42 de minute pe o distanță de 14 kilometri și am plătit în total 27.39 lei.

Dacă aș fi făcut același traseu cu taxiul, sigur aș fi dat mai mult de 27.39 de llei. Bineînțeles, diferența e că în acest caz eu am condus, dar cum condusul e o plăcere pentru mine, îl trec în lista de avantaje. 😁

Ce e diferit la Teleport

Am păstrat ce-i mai bun pentru final: Teleport poate livra mașina prin intermediul unui valet.

Chestia asta mi se pare foarte tare. Practic, în momentul în care vrei să închiriezi o mașină, dacă nu vrei să mergi tu până la ea, poți opta pentru a-ți fi adusă mașina de către un șofer Teleport, iar asta se întâmplă fără costuri suplimentare.

Deci calculul de preț se face exact cum am explicat mai sus, fie că ceri ajutorul valetului, fie că nu.

Mai mult, la finalul cursei, poți chema valetul să ia mașina, ca să nu mai stai tu să-ți bați capul cu a găsi un loc de parcare liber, unde să o poți lăsa până la următorul client.

Eu n-am testat funcția de livrare cu valet pentru că m-am gândit să închiriez mașina când eram în Herăstrău și am găsit una parcată fix la 2 minute de mine, așa că nu merita efortul de a face asta, dar ar putea fi o opțiune bună pentru unii dintre voi. 😁

Serviciul Teleport este disponibil, momentan, doar în București, iar dacă vrei să citești mai multe despre ei, te invit să accesezi https://goteleport.ro 👍🏼

Leave a Reply