45 de tooluri utile pentru un om de marketing

Așa cum probabil ai văzut pe Facebook, vineri am fost la Digital Marketing Forum, unde am moderat sesiunea de Marketer’s Toolkit. În cadrul sesiunii, am avut 3 speakeri grozavi care au împărtășit din secretele lor, povestindu-le celor din audiență despre câteva tooluri utile pe care le folosesc în viața de zi cu zi în activitățile lor de marketing. Cei 3 speakeri sunt: Mirabela Dinu (Social Media Manager, Bitdefender), Valentin Vesa (Social Media Strategist, Sucuri Inc), Alin Vlad (Chief Marketing Officer, CyberGhost)

Am notat fiecare tool prezentat de ei și m-am gândit să fac o listă. Așa a ieșit acest acest articol, cu 45 de tooluri utile pentru un om de marketing.

1. SparkoCam + OBS App – te ajută să captezi în timp real un clip video dintr-un DSLR și să faci un Live pe Facebook, folosind DSLR-ul în loc de smartphone. Poți chiar să adaugi burtiere în timpul live-ului sau tot felul de imagini pe ecran.

2. Mevo Camera  & App – e mai mult decât un tool. :D E o cameră făcută special pentru a face live-uri pe Facebook sau YouTube. Are niște funcționalități foarte faine, iar controlul camerei se face de pe telefonul mobil.

3. Zoomsphere – tool de social media management (publicare, raportare, competitive analysis, keyword alerts).

4. Social Studio – tool de social media management (ascultă și analizează conversațiile de pe rețele sociale, îți arată un istoric al comentariilor și interacțiunilor unui utilizator cu conturile tale sociale, content plan, raportare, social media customer care).

5. JuliusWorks – un tool care te ajută să găsești influencerii potriviți pentru campaniile pe care le ai de făcut în social media. Te ajută în special dacă vrei să faci campanii globale, pentru că baza de date cu influenceri din România nu este foarte mare.

6. LinkedIn Website Demographics – nu e un tool extern, ci e mai degrabă un îndemn de a folosi și informațiile oferite de LinkedIn pentru a înțelege ce fel de utilizatori îți vizitează site-ul. E cam același principiu ca la Facebook Pixel, în care pui un cod în site ca să poată face tracking pe vizitatori.

7. Quuu Promote – un tool prin intermediul căruia poți face ca articolele sau clipurile tale de brand să fie distribuite de către influenceri din toată lumea. E de ajutor mai ales dacă faci conținut în limba engleză și te adresezi unui public din străinătate. Pui acolo conținutul, iar anumiți influenceri înscriși în platformă dau share acelui conținut în mediile lor sociale.

8. Draw.io – te ajută să faci diagrame din browser, pe care le poți sincroniza cu Google Drive sau OneDrive. E util dacă vrei să desenezi un flow al felului în care ajung consumatorii la tine, spre exemplu, ca să ai în față toți pașii și să înțelegi mai bine unde ar fi bine să mai lucrezi.

9. Funnelytics – asemănător cu Draw.io, numai că e mult mai organizat, pentru că e gândit special pentru marketeri.

10. Buffer – probabil cel mai cunoscut tool de social media management. Te ajută să programezi postări în social media și să ai un calendar organizat cu ceea ce urmează să publici.

11. Planable – un tool asemănător cu Buffer, doar că e făcut de români. :D Dacă lucrezi într-o agenție, ai inclusiv posibilitatea de a-i arăta clientului postările înainte de a fi publicate pe Facebook, iar clientul îți poate da feedback direct în platformă sau poate aproba postările când consideră că sunt potrivite.

12. Thrive Leads – un tool care te ajută să pui mai ușor boxuri de abonare la newsletter în site-urile pe care le deții.

13. Use Fomo – știi că atunci când cauți ceva pe Booking, apar tot felul de mesaje care-ți spun că încă 100 de oameni se uită la acel anunț sau că acum 3 minute a fost făcută ultima rezervare în acel loc? Ei bine, toolul acesta te ajută să generezi astfel de mesaje și să le integrezi în site-ul tău, ca să-i motivezi pe vizitatori să cumpere anumite produse sau să ia anumite decizii.

14. Maître App – a plug-and-play solution to set up successful referral campaigns in minutes.

15. Viral Loops – referral programs, viral giveaways and pre-launch campaigns in a single platform.

16. BuzzSumo – te ajută să găsești cel mai distribuit conținut din anumite categorii de interes sau cel mai distribuit conținut care are în text un anumit keyword. Te ajută la research sau ca să fii la curent cu trendurile.

17. Ahrefs – tool de monitorizare a nișei în care activezi, de monitorizare a competiției și de research.

18. Instapage – cea mai ușoară metodă de a crea landing page-uri, fără să ai nevoie de cunoștințe tehnice.

19. Refind – îți creează un feed personalizat și-ți oferă acces la un conținut selectat cu grijă, în funcție de interesele tale.

20. Zest – îți arată conținut util pentru marketeri.

21. Hotjar – te ajută să vezi ce fac vizitatorii pe site-ul tău. Adică măsori exact unde dau click mai des și în ce zone țin mausul cel mai mult. Îți arată un heatmap al site-ului care te ajută să înțelegi ce să îmbunătățești ca să generezi mai multe conversii.

22. Drift – un chat inteligent, care te ajută să generezi mai multe conversii în site. Îl setezi să apară când vrei tu. Spre exemplu, când un utilizator stă mai mult timp într-o categorie de produse, dar nu alege nici unul, îi poate apărea un chat car să-l întrebe dacă are nevoie de ajutor pentru a se decide.

23. Active Campaign – marketing automation prin email, prin intermediul notificărilor din site sau prin SMS. Spre exemplu, dacă un utilizator a intrat într-o anumită categorie de produse de pe site, îi poți da automat un SMS cu un cod de reducere personalizat.

24. Drip – face cam același lucru pe care-l poate și Active Campaign.

25. Zapier – creează automatisme între diverse platforme. De genul: dacă cineva își lasă adresa de mail într-un Facebook Lead Form Ad, adaugă acea adresă într-un cont de Mailchimp. Sunt vreo 100 de platforme cu care se pote integra. Le găsești pe toate aici.

26. Grammarly – numele spune deja ce face. Îți corectează textele pe care le scrii în engleză, ca să nu-ți mai bați tu capul cu asta.

27. Hemmingway App – te ajută să reformulezi fraze și paragrafe în limba engleză în așa fel încât să sune mai bine și să aibă mai mult impact.

28. Zoom – un tool util pentru video conferințe.

29. Uber Conference – facem cam același lucru ca Zoom.

30. cognitive SEO Keyword Tool – te ajută să vezi pe ce poziție este site-ul tău în Google pe anumite cuvinte cheie și pe ce poziție e concurența. În plus, îți spune ce au scris ei în site-urile lor diferit de tine, de a considerat Google că ar fi mai relevanți pe acele cuvinte cheie.

31. SproutSocial – Social Media Management Tool.

32. Hootsuite Academy – cursuri online de social media marketing.

33. Later – te ajută să faci un calendar al postărilor de pe Instagram. În plus, au și câteva cursuri despre cum să faci conținut bun pentru Instagram.

34. Unfold: Stories – te ajută să faci Instagram Stories și Snapchat Stories cu design fain.

35. Focalmark – generează hashtaguri pe care să le folosești pe Instagram. Ei spun că introduc în listă doar hashtaguri pe care le urmăresc oamenii în adevăratul sens al cuvântului, motiv pentru care e mai ușor să-ți crești audiența de pe Instagram așa.

36. Over – adaugi text și efecte grafice în fotografii. Poți face felicitări de Crăciun, Birthday Cards sau chiar postări de social media cu un text fain pe ele. :D

Cam astea au fost toolurile recomandate de cei 3 speakeri la conferință. Dacă tot am început discuția, m-am gândit să notez și eu câteva tooluri pe care le recomand eu și care cred că ți-ar putea fi de folos.

37. Falcon – Social Media Marketing Platform. Programezi postări în social media, clientul își dă feedback-ul pe ele înainte să apară și multe altele.

38. ActiveCollab – Project Management Tool. Te ajută să te organizezi cu echipa. Setați task-uri între voi, măsurați cât timp lucrați la ele etc.

39. Pipedrive – Sales CRM Software.

40. OptinMonster – te ajută să integrezi în site tot felul de boxuri de abonare la newsletter sau de informare a viztatorilor de anumite lucruri. Pe cristianflorea.ro îl folosesc pentru a genera un box de abonare atunci când cineva vrea să închidă tabul în care e deschis blogul meu și a stat cel puțin 30 de secunde pe blog. Pe casastiti.ro îl folosesc pentru a-i îndemna pe vizitatori să descarce aplicația mobilă casastiti în momentul în care vor să închidă tabul cu site-ul meu. :D

41. MashShare – generează butoane de share în social media pentru materialele pe care le publici pe blog. Sunt foarte customizabile și oferă tracking pentru aproape orice (spre exemplu, poți vedea în Analytics câte click-uri s-au dat pe butoanele de share în social media și care au fost cele mai click-uite butoane).

42. Nuzzel – creează un feed de articole personalizat, pe baza celor mai distribuite materiale de pe conturile sociale ale prietenilor tăi. Adică dacă 10 dintre prietenii tăi de pe Facebook au dat share unui anumit material, Nuzzel va considera că ai putea fi și tu interesat de acel material.

43. Feedly – te abonezi la bloguri și site-uri prin RSS.

44. Pocket – salvezi conținut pentru a-l putea vedea mai târziu. Dacă intri pe un articol (cum e acesta :D) și n-ai timp să-l citești sau să-l aprofundezi acum, îl poți salva în Pocket și revii la ei cu altă ocazie.

45. Display Purposes – generează hashtaguri pe care le poți folosi pe Instagram.

Aceasta este lista de tooluri utile care te pot ajuta să faci ca activitatea ta de om de comunicare să fie mai simplă. După cum vezi, sunt și tooluri cu nume diferite dar care, în esență, fac același lucru. Important e să testezi toate toolurile care-ți stârnesc interesul și să vezi ce ți se potrivește ție cel mai bine. :D

    1. Valentin luni, 26 februarie 2018, 14:43
      • Cristian Florea luni, 26 februarie 2018, 15:45
    2. Xaara luni, 26 februarie 2018, 21:14
      • Cristian Florea marți, 27 februarie 2018, 9:44
      • Vlad Calus marți, 27 februarie 2018, 16:28
    3. Bianca Rus luni, 26 februarie 2018, 22:49
      • Cristian Florea marți, 27 februarie 2018, 9:45
    4. Tudor miercuri, 28 februarie 2018, 4:20
      • Cristian Florea miercuri, 28 februarie 2018, 17:34
    5. Bogdan miercuri, 28 februarie 2018, 13:11
      • Cristian Florea miercuri, 28 februarie 2018, 17:35
    6. Roxana miercuri, 4 aprilie 2018, 16:19
      • Cristian Florea miercuri, 4 aprilie 2018, 17:10

    Adaugă un comentariu