O reclamă care-ți arată la ce riscuri te supui când traversezi pe roșu

de

În fiecare an, în Paris, 4500 de pietoni sunt victime ale accidentelor rutiere. Probabil cele mai multe dintre accidente se datorează faptului că pietonii traversează pe culoarea roșie a semaforului sau prin locuri nemarcate. De fapt, la nivel european, 21% dintre victimele accidentelor rutiere mortale sunt pietoni. Pentru țara noastră am găsit o statistică din 2010 care care spune că în acel an au murit 868 de pietoni din cauza accidentelor rutiere. Mi se pare o cifră foarte mare.

Ca să îi determine pe oameni să nu mai traverseze pe roșu, o agenție din Paris numită Serviceplan a făcut o reclamă inteligentă. La o trecere de pietoni semaforizată, atunci când cineva traversa pe roșu, auzea o frână de mașină, ca și cum un șofer ar fi fost aproape de a-l lovi. În momentul în care se speria de acea frână, i se făcea automat o fotografie, care era ulterior proiectată pe un banner aflat pe partea cealaltă a drumului, ca să vadă și el ce reacție a avut și să se gândească de mai multe ori înainte să traverseze pe roșu. Îți las mai jos reclama cu pricina.

Sunt câteva voci pe internet care spun că reclama n-ar fi adevărată și că cei din clipul de mai sus ar fi actori, fiind aproape imposibil să le facă niște fotografii atât de clare în momentul în care se sperie. Oricum ar fi, eu cred că din clipul de mai sus are fiecare dintre noi câte ceva de învățat. Mai mult, data viitoare când ai de gând să traversezi pe roșu, te rog să te gândești la faptul că anual, în România, mor peste 800 de pietoni din cauza accidentelor rutiere.

Într-adevăr, poate te gândești că tu mereu ești atent la mașini când vrei să traversezi pe roșu, dar nu-ți face o obișnuință din a traversa așa, pentru că vei fi din ce în ce mai puțin atent la ce se întâmplă în jurul tău, când această practică devine una obișnuită.

Iar dacă vrei să aprofundezi subiectul și dacă-ți plac cifrele, te invit să citești un raport al Comisiei Europene numit „Traffic Safety Basic Facts 2016”.

Lasă un comentariu

N-a fost lăsat niciun comentariu la acest articol.
Fii tu cel care începe discuția!