Cum aş promova eu brandul Biz
Seară de folk cu ocazia Festivalului „Focul Viu”
Salvarea mea în zilele cu foarte puţină inspiraţie (sau cu mult prea puţin timp) sunt draft-urile. Ca mulţi alţi bloggeri, obişnuiesc să-mi salvez ideile în Admin Panel-ul blogului (dacă sunt la PC), sau pe telefonul mobil (dacă nu sunt la PC). Pe foi nu prea salvez nimic, pentru că foile le pierd mai uşor decât ideile, deci telefonul este unica mea salvare.
Nu ştiu cum faceţi voi, dar mie când îmi vin ideile despre un anumit subiect, îmi vine în minte concluzia subiectului respectiv, sau tema care trebuie dezbătută. De aceea sunt de fiecare dată în stare să scriu titlul articolului înainte să încep redactarea textului. Nu s-a întâmplat niciodată până acum să scriu un articol şi să-i pun titlul abia la sfârşit.
Problema mea este că azi, căutând ce draft aş mai putea dezvolta, m-am trezit cu un titlu al cărui motiv nu mi l-am mai amintit. După 30 de minute de strofocări intelectuale, mi-am zis că singura metodă este să-l las baltă şi, fie aleg alt draft pentru a-l dezvolta, fie scriu articolul pe care-l citiţi chiar acum (uite cum o idee pierdută îţi poate genera altă idee).
Voi cum vă salvaţi draft-urile (notaţi doar titlul, o idee, sau întreg articolul)? Vi s-a întâmplat să uitaţi ce voiaţi să scrieţi în momentul în care încercaţi să dezvoltaţi o idee?
19 Comments
Normal, mai ales cand esti ocupat cu altele… Eu in principiu imi notez numai subiectul despre care vreau sa scriu si nimic mai mult, ori pe telefon, ori pe agenda ori pe blog intr-un draft daca sunt la laptop, urmand ca pe viitor cand am timp, sa scriu pe tema respectiva :)
Ţi s-a întâmplat să uiţi despre ce voiai să scrii, deşi vezi subiectul acolo? :))
In general scriu titlul plus o propozitie sau o fraza si dau save. Atat timp cat nu dau publish nu ma chinui sa salvez fix in drafts pentru ca e o chestie automata asa incat mi-e super simplu sa fac insemnari, doar ca nu prea fac. In 99% din cazuri in momentul in care m-am apucat de o idee o termin doar ca nu o public musai imediat pentru ca vreau intotdeauna sa ma asigur ca am scris corect, ca am fost coerent fara sa scriu acelasi lucru de 8 ori si atunci , daca nu am timp in momentul ala sa fac treaba asta, un articol intreg ramane draft pana cand il corectez. Au fost vreo 3 situatii in care am sterst jumatate de articol si un singur caz in care l-am sters de tot si nici nu l-am mai publicat.
Cu titlurile nu prea am probleme, le scriu din prima pentru ca sunt esenta ideii pe care am avut-o in acel moment.
Tu faci ceea ce americanii numesc „metoda celor 24 de ore”. Adica scrii articolul, iar a doua zi, sau in alta zi, vii si-l corectezi, dupa care il publici. Cica-i mai bine, pentru ca lucrurile le vezi intr-un fel in momentul in care scrii si putin altfel a doua zi (esti mai open minded atunci)
Mai rar a doua zi, in general in maxim 5 ore , daca nu am timp de el imediat. Dar de revizuit gramatical il revizuiesc de cateva ori, asta neinsemnand ca nu-mi mai scapa cate ceva (nu prea multe sper)
eu prefer varianta ”totul acum” așa că nu îmi programez nimic din ce am de scris pentru a păstra nuanțele pe care le simt și pe care vreau să le ofer cititorilor… până acum am de revâzut vreo 60 de drafturi, dar dacă le încerc finisarea nu vor mai avea ”patina” originală a momentului, ci o mare măsură de intelect, rațiune și filtre morale sau pasionale… poate e bine așa, poate nu, dar așa fac eu! :)
Eu nu inteleg cum de ai tu timp sa scrii tot in momentul in care-ti vine ideea
Eu am o agenda in care imi notez rapid diferite idei. Draft-urile le am in fisiere word. Le copii pe blog doar in momentul in care sunt finalizate si le configurez o anumita data de publicare automata.
Tu folosesti Word şi când scrii articole? Adica articolele le redactezi în Word, apoi le copiezi?
de cele mai multe ori notez 2-3 cuvinte in telefon, iar de acolo incep redactarea articolului.
apropo de titlu, inainte procedam si eu in felul urmator: scriam titlul si dupa aceea urma sa bag continutul. mi s-a intamplat de multe ori sa scriu un articol, iar titlul sa nu aiba aproape nicio legatura cu continutul. de aceea, acum prefer sa stau la final si sa citesc inca o data ce am scris, pentru a alege un titlu cat mai potrivit.
Eu n-am patit asta niciodata. De obicei, cand scriu titlul, stiu deja cum va suna articolul. Mai deviez, dar nu atat de mult
Rar scriu si public in acelasi timp. Postul ramane acolo ~2-3 zile. De multe ori imi vin idei cum as putea completa, ce as putea scoate & shit.
De obicei scriu cam tot ce-mi vine in cap iar pe urma modific.
Asta face ca articolele tale să fie nu bune, ci foarte bune. Pentru că eşti atent la fiecare detaliu :D
…adică și tu faci la fel Cristi?
Nu, eu când le scriu, le mai citesc o dată, apoi le public. Draft-urile la mine înseamnă doar titlul salvat, iar când vreau să-l dezvolt, atunci îl şi public :D
Probabil am foarte mult de pierdut din cauza asta, dar aşa m-am obişnuit şi deocamdată aşa voi proceda în continuare
Probabil majoritatea, incluzandu-ma pe mine, folosesc titlul plus cel putin o propozitie doua pentru a isi putea aduce aminte si ideea principala a post-ului. Daca scriem doar o propozitie este normal sa uitam si daca tot suntem la PC e pacat sa nu adaugam putin. Dureaza cateva secunde sa scriem ceva in plus care sa ne asigure ca nu uitam si motivul pentru salvarea draftului.
Aşa e, nu durează mult să mai scriem câteva propoziţii acolo, dar am impresia că nu merită să le scriu, pentru că oricum îmi amintesc despre ce e vorba. Uite că de data asta nu mi-am amintit :))
eu de obicei nu salvez in functia draft… de la wordpress…. ci in functia inepuizabila a creierului meu :D… nu tu telefon, foi, nimic.
cat ma ajuta memoria, o antrenez pe cat posibil.
Aoleu, da’ io nu pot asa. Le uit imediat :))