Cum este experiența #UberGiving din perspectiva unui șofer

Pe 31 mai, cei de la Uber au activat serviciul #UberGiving. Adică au adăugat un buton nou în aplicație, care îți permitea să faci o altfel de comandă Uber, una prin intermediul căreia să contribui la o faptă bună.

Practic, atunci când comandai #UberGiving, un șofer Uber venea în locul în care ai comandat și prelua de la tine haine, jucării, cărți sau rechizite, pe care ulterior le dona unor copii aflați în grija HOSPICE Casa Speranței (în București și Brașov), Asociația Misiune pentru Copii (Timișoara) și Fundația Inima Copilului (în Cluj). Serviciul avea un preț de pornire de 30 de lei, iar suma colectată era donată în totalitate către asociațiile de mai sus.

Cei de la Uber mi-au propus ca pe data de 31 mai să însoțesc un șofer partener pe traseu. Bineînțeles, am acceptat fără să stau pe gânduri. Îmi place să cunosc oameni cu inima deschisă și, oricât egoist ar suna asta, mă încarc cu foarte multă energie de la ei.

Cristian Florea - #UberGivingPuteai folosi serviciul #UberGiving doar între orele 11:00 și 14:00, așa că pe 31 mai, de la ora 11:00, am urcat în mașina Anei, șoferița alături de care am colectat donațiile din partea clienților Uber. La două minute după ce am urcat în mașină, a și intrat prima comandă. Nici eu, nici Ana nu ne așteptam ca prima comandă să intre atât de repede, așa că am stabilit împreună că ziua a început bine.

Prima comandă a venit din partea Ioanei, iar Ana a sunat-o imediat ca să se asigure că nu a comandat #UberGiving din greșală și că știe care sunt detaliile campaniei (inclusiv faptul că serviciul include și o donație de 30 de lei, care se retrage automat de pe card). Nici n-am preluat bine donațiile Ioanei, că a intrat următoarea comandă: Andrei. L-am sunat, să ne asigurăm că totul e ok, apoi am pornit spre el.

Partea interesantă la acest serviciu este că, pentru a avea un timp cât mai mic de așteptare și pentru a putea prelua mai multe comenzi, cei de la Uber au rugat șoferii parteneri să-și aleagă câte-un sector din București din care doresc să preia donațiile, iar noi ne-am învârtit doar în Sectorul 1.

În total, în cele 3 ore de #UberGiving, am preluat 8 comenzi. Ele au venit continuu, iar noi eram într-o cursă contra cronometru, pentru că voiam să ajungem și să preluăm repede donațiile, ca să putem merge la următoarea comandă. A 5-a comandă a venit cu donații de jucării. Multe. Și voluminoase. Am luat de la un domn 3 trotinete pentru copii, pe care le-am înghesuit cum am putut pe bancheta din spate, printre pungi cu haine, puzzle-uri și jocuri.

Atunci ne-am dat seama că nu prea mai e loc în mașină și ar trebui să mai lăsăm o parte dintre lucruri la centru. Totuși, pentru că a intrat imediat și cea de-a șasea comandă, am hotărât să mergem, cu riscul de a ține o parte dintre produsele donate în brațe. Între timp, Ana a vorbit cu cei de la Uber, iar un șofer cu mașina goală se îndrepta spre noi, ca să poată prelua pachetele. Am reușit și am făcut loc și donațiilor venite de la a șasea comandă, apoi, bineînțeles, a intrat imediat a șaptea, pe care n-o puteam refuza. Am mers acolo, cu gândul că important e să colectăm cât mai multe donații, chiar dacă nu știam unde le vom mai pune. Așa arăta bancheta din spate, peste care nu mai puteam pune mare lucru, pentru că nu voiam să strivim jucăriile de dedesubt.

Cristian Florea - #UberGiving

Când a intrat a opta comandă, am hotărât, din nou, să n-o refuzăm, chiar dacă mașina era plină-ochi de cadouri și donații. Totuși, ne-am gândit că am putea să-i sunăm pe cei care au comandat și să-i întrebăm dacă sunt de acord să ne aștepte puțin mai mult, ca să avem noi timp să transferăm donațiile în mașina altcuiva. Doamna de la capătul firului ne-a spus că nu se grăbește nicăieri, iar noi am considerat că e o nouă victorie a acelei zile, pentru că n-am refuzat nicio comandă.

Am încheiat ziua fericiți. Am făcut tot ce-am putut ca să luăm cât mai multe comenzi, am umplut mașina până la refuz, am văzut oameni bucuroși că fac un bine, am luat pulsul comunității care folosește Uber și am împărțit și primit foarte multe zâmbete.

Mă bucur că Uber face activități de acest gen și mă bucur și mai mult pentru că oamenii sunt receptivi la asta și contribuie, așa cum pot, la binele celor mai puțin norocoși. Apropo, am înțeles că s-au donat, în total, peste 100 de saci cu jucării, haine și rechizite. Mi se pare un număr foarte bun. :D

Tags: