UniCredit introduce semnătura electronică pentru companii. Uite despre ce e vorba

Timpul este unul dintre lucrurile pe care nu le mai poți lua înapoi. O secundă care a trecut e o secundă care nu se mai întoarce, de-aia fiecare dintre noi caută continuu metode de a optimiza cele 24 de ore pe care le are în fiecare zi și de a face activitățile potrivite în timpul disponibil.

Eu lucrez constant la a-mi optimiza timpul și mă folosesc cât pot de mult de tehnologie pentru acest lucru. Mi-am instalat pe laptop o aplicație care contorizează constant ce site-uri și programe folosesc, iar la final de săptămână verific dacă pot optimiza ceva sau nu.

În același timp, încerc să optimizez și timpul petrecut în întâlniri. Spre exemplu, întâlnirile cu clienții le stabilesc doar după ce înțeleg contextul în care are rost să ne întâlnim. Uneori mi se întâmplă încă din discuțiile preliminare să-mi dau seama că serviciile pe care le pot oferi eu nu-i sunt potrivite clientului sau bugetul pe care-l are nu e de-ajuns pentru ce vrea să facă și așa câștigăm amândoi timp.

Un studiu efectuat de iSense Solutions la cererea UniCredit arată că angajații unui IMM petrec aproximativ 2 ore pe lună la bancă pentru a semna documente, în timp ce angajații unei companii mari pot petrece și până la 20 de ore pe lună pentru servicii bancare care necesită semnături fizice, olografe.

Ei bine, pornind de la aceste statistici, UniCredit a decis să ofere companiilor ocazia de a câștiga acest timp și a face altceva cu el, introducând semnătura electronică calificată.

UniCredit e prima bancă din România care introduce acest serviciu pentru companii, iar diferența dintre această semnătură și una pe care o poți face în orice program de editare de PDF-uri e că semnătura calificată respectă regulamentul Uniunii Europene în ceea ce privește semnăturile digitale, iar asta înseamnă că entitățile din Uniunea Europeană o iau în considerare ca fiind o semnătură la fel de importantă ca o semnătură olografă.

Dacă ai face tu o semnătură într-un soft de editare PDF, aceea n-ar venit cu încrederea acordată de către emitentul semnăturii, deci n-ar fi luată în considerare ca semnătură oficială.

Pentru acest serviciu, UniCredit a lucrat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign, iar asta simplifică oarte mult lucrurile.

Pentru că reprezentanții companiilor vor primi un mail de la UniCredit în care va exista un link special de acces al documentului care trebuie semnat, iar când vor da click pe acel link li se va deschide o pagină unde vor putea să semneze documentul folosind semnătura electronică. Și gata: UniCredit primește documentul semnat, fără niciun fel de vizită fizică la bancă. 😁

Astfel, clienții companii vor putea semna documentația contractuală cu semnătură electronică calificată care este oferită prin intermediul băncii. Clienții IMM vor beneficia de unul până la trei certificate gratuite ca parte a ofertei tranzacționale Creativ sau GeniusIMM, în timp ce companiile cu peste 250 de angajați vor avea acces la oferte personalizate. 

Pe lângă avantajul de timp, mi se pare grozav și avantajul sustenbil: faptul că nu mai e nevoie să mai fie printate atât de multe hârtii în relația cu banca, pentru că totul se face digital. Good job, UniCredit! 👍🏼

UniCredit introduce semnătura electronică pentru companii. Poți economisi între 2 și 20 de ore / lună
Poate te ajută: public săptămânal un clip util pe YouTube.
Tags:
  • Adaugă un comentariu