Am făcut voluntariat alături de Sanofi și Crucea Roșie. Uite ce-am învățat din asta

La finalul anului trecut, am primit o provocare diferită: aceea de a merge la parterul unei clădiri de birouri din București și a încuraja oamenii care trec pe-acolo să doneze alimente greu perisabile.

Toată acțiunea făcea parte dintr-o campanie mai amplă, numită Banca de Alimente, pe care Crucea Roșie a început-o în anul 2009 și care funcționează destul de simplu: amplasează urne de donații în diverse locuri din oraș, iar trecătorii sunt invitați să doneze alimente greu perisabile, pe care Crucea Roșie le va împărți ulterior celor nevoiași.

Provocarea la care urma să iau eu parte era o inițiativă a celor de la Sanofi, care au făcut un parteneriat cu cei de la Crucea Roșie pentru a avea o astfel de urnă în clădirea lor de birouri. Ulterior, 10 angajați Sanofi s-au oferit voluntar pentru a încuraja oamenii să doneze.

Alimentele greu perisabile sunt acele produse care pot fi dăruite celor nevoiași pe tot parcursul anului, pentru că nu expiră atât de rapid. În același timp, sunt acele alimente de care orice familie are nevoie pentru a putea supraviețui, dar care pentru mulți sunt greu de obținut. Vorbim despre făină, mălai, orez, paste, zahăr, ulei, conserve etc.

Provocarea suna bine: aveam ocazia de a ajuta câțiva oameni nevoiași, iar în același timp făceam și un lucru pe care nu-l mai făcusem niciodată, adică rugam oamenii să doneze și le povesteam despre campanie. Pentru mine a fost un test bun și pentru ceea ce fac în viața de zi cu zi, pentru că am fost nevoit să-mi creez un discurs bun și rapid, unul pe care să-l spun în doar 10 secunde și care să cuprindă ce face campania, pentru cine sunt donațiile, care sunt produsele de care avem nevoie, dar și faptul că ne ajută chiar și o donație mică, pentru că va însemna enorm pentru cei care vor primi produsele.

Mi-am făcut în gând discursul, apoi am trecut la treabă.

cristian florea - banca de alimente - sanofiAm vorbit cu zeci de oameni și cred că jumătate dintre ei au și donat. Avantajul era că urna de donații a fost plasată chiar în fața unui magazin Carrefour, iar oamenii care urmau să intre în magazin ascultau și ce aveam eu de spus. Și așa am descoperit și că una dintre cele mai mari satisfacții în toată această provocare este plăcerea de a vedea că oamenii cărora le-ai povestit tu despre campanie ies din magazin cu câte ceva de pus în urnă. Înseamnă că efortul tău a meritat și că ai contribuit și tu, măcar puțin, la a face o zi mai bună unei familii.

Eu am făcut voluntariat acolo timp de aproape o oră, dar cei 10 voluntari din rândul angajaților Sanofi au îndemnat oamenii să doneze timp de o săptămână, reușind astfel să strângă peste 600 de kilograme de alimente.

Partea a doua a provocării a însemnat muncă pe teren: am mers alături de Crucea Roșie Română la câteva familii nevoiașe pentru a le oferi alimentele care s-au strâns în urma campaniei de donare. Cu această ocazie am cunoscut o altfel de Românie, una cu care nu ne întâlnim prea des, deși se află tot în București, la doar câțiva pași de noi. Am primit cele mai sincere mulțumiri pentru un ajutor care pentru unii dintre noi nu reprezintă nici un sfert din cheltuielile zilnice, dar care pentru acei oameni ar putea însemna cel puțin o săptămână de hrană.

Toate aceste acțiuni au făcut parte dintr-o campanie mai amplă a celor de la Sanofi, numită „Ce mai faci?”. Campania se leagă strâns de misiunea Sanofi la nivel mondial, anume Empowering Life. În cadrul campaniei „Ce mai faci?”, Sanofi a donat lemne pentru încălzire, încălțăminte de iară pentru copii sau echipamente IT pentru o școală dintr-o comunitate foate săracă. În plus, au contribuit și cu un ajutor material de 15.000 euro în mai multe proiecte desfășurate în județele Iași, Timiș, Dolj, Constanța, Brașov, Galați, Bihor, Vrancea, Mureș, Sibiu, Bacău și Cluj.

Tot în cadrul acestei campanii, Sanofi a încurajat angajații să devină voluntari la cămine pentru bătrâni și centre pentru copii, reușind astfel să-i susțină pe cei de-acolo chiar și cu o vorbă bună sau cu întrebarea „Ce mai faci?”, care a dat și numele campaniei.

ajutor sanofi - ghiozdaneNu în ultimul rând, 400 de angajați Sanofi au pregătit 400 de ghiozdane personalizate pentru copii cu probleme materiale. Spun „personalizate” pentru că înainte de a dărui ghiozdanul, fiecare angajat a primit câteva informații despre copilul la care va ajunge cadoul, făcând în așa fel încât ghiozdanul și ceea ce se găsea în el să fie în conformitate cu pasiunile și dorințele fiecărui copil.

Am mai spus-o pe-aici, dar nu mă deranjează să repet: îmi plac brandurile care fac lucruri dincolo de propriul business și care le oferă angajaților ocazia de a se implica și în activități pentru suflet.

Cât despre mine, am încheiat anul oferind bucurii unor oameni nevoiași, iar asta e cel mai important.

Tags:
    1. Marian Juravle miercuri, 24 ianuarie 2018, 21:28
      • Cristian Florea vineri, 26 ianuarie 2018, 9:44

    Adaugă un comentariu