Știri din Social Media [29]
Blogul meu, pe coperta albumului Ninsorium
Trăim niște vremuri care ne-au pus pe toți la încercări cu totul noi. Am fost obligați să ne adaptăm programul, felul în care desfășurăm anumite activități, iar unii dintre noi au fost nevoiți să-și închidă sau reinventeze business-urile.
Apropo de reinventare, am văzut foarte multe articole care recomandau acest lucru deținătorilor de business-uri, dar de cele mai multe metodele de reinventare păreau ușoare doar pe hârtie, pentru că în realitate erau foarte greu de implementat.
Spun asta și din perspectiva unui om care mănâncă online pe pâine de vreo 10 ani încoace și care știe că dacă un business nu a făcut nimic în mediul online până acum, e foarte greu să se apuce în această perioadă de asta, pentru că o construcție de brand și o prezență corectă în social media nu se face așa, bătând din palme.
Și e și mai greu pentru cei cu business-uri care nu prea se pot reinventa și nu pot oferi servicii online, oricât de mare ar fi dorința celor care le dețin, cum sunt frizeriile, cabinetele stomatologice sau chiar cafenelele de cartier. Chiar nu ai cum să muți cabinetul stomatologic în online, pentru că în continuare îți e imposibil să primești clienți.
Totuși, există și soluții practice, care pot fi aplicate rapid de către business-uri care nu-și pot deschide ușile acum. Sunt soluții care le pot ajuta să aibă încasări în această perioadă grea, cu un efort minim și fără să necesite cunoștințe tehnice. Una dintre aceste soluții stă în voucherele valorice.
SmartBill a introdus opțiunea de vouchere valorice pe care le poți genera cu câteva click-uri.
Mai mult, le poți trimite către clienții tăi fideli și poți încasa banii pentru ele fără să trebuiască să-ți modifici site-ul, pentru că SmartBill îți generează și un landing page pe care îl poți trimite clienților pentru achiziția de vouchere.
Cum funcționează voucherele valorice și de ce ar cumpăra cineva așa ceva
Hai să luăm drept exemplu o frizerie, care acum este obligată să-și țină ușile închise. Eu n-am avut curajul altora de a mă tunde singur (se poate vedea asta în clipurile recente de pe YouTube), așa că abia aștept să se deschidă frizeria la care merg de obicei ca să fiu printre primii clienți și să mă ajute să-mi aduc look-ul la normal.
Totuși, dacă acea frizerie ar emite un voucher valoric pe care aș plăti 80 de lei și care mi-ar garanta servicii de 100 de lei, l-aș cumpăra fără să stau pe gânduri. Banii ăia pentru tuns oricum o să-i dau, dar dacă pot să-i dau de-acum și dacă pot primi și niște lucruri în plus pentru ei, cu atât mai bine.
La fel ar fi și în cazul unei cafenele. Dacă aș avea o cafenea la care merg mereu, nu m-ar deranja să pot cumpăra acum un abonament care costă cât 100 de cafele, în cadrul căruia să primesc 120 de cafele. Ar fi o situație win-win pentru toată lumea.
Aceeași tactică se aplică și pentru un cabinet stomatologic: dacă am primit un plan de tratament și am fost nevoit să amân intervențiile din cauza pandemiei, aș fi dispus să plătesc acum costurile pentru acel plan de tratament dacă știu că mai primesc și altceva în plus.
Așadar, dacă deții un business sau dacă ești freelancer, te provoc să te gândești la ce fel de vouchere valorice poți oferi tu și să încerci serviciul celor de la SmartBill de emitere de vouchere.
Dacă apreciezi mult un business din cartier care e închis în perioada asta, vorbește cu ownerul și arată-i platforma celor de la SmartBill. S-ar putea să-l inspire și să-l ajuți mai mult decât ai crede.
Ca istoric personal, eu sunt client SmartBill din 2018 și am fost mereu încântat de ușurința cu care am putut emite și încasa facturi.
Ei au mult mai multe servicii decât îmi trebuie mie, la tipul de business pe care-l am, cum ar fi cele de gestiune sau de integrare de plăți cu magazinele online, dar îi recomand întotdeauna fără să stau pe gânduri, pentru că mereu au funcționat serviciile cum trebuie, iar când am avut nevoie de ajutor au fost pe fază și au răspuns rapid. 👍🏼
2 Comments
De recomandat îi recomand și eu pe cei de la smartbill, i-am folosit cu succes pe două proiecte, în momentul de față facturez direct din softul în care-mi ține contabilitatea firma.
În ceea ce privește vouchere-le cadou, nu le recomand. Chiar dacă pe termen scurt sunt o salvare pentru afaceri, pe termen mediu cred că e o greutate agățată de piciorul celui care vrea să se țină pe linia de plutire. Imaginează-ți în ce sitauție ajunge afacerea: banii încasați acum îi folosește pentru a-și menține afacerea pe linia de plutire, dar peste 2 luni trebuie să deconteze aceste voucere. Cash flow-ul i se duce pe apa sâmbetei și există posibilitatea ca aceste voucere să-l scufunde fix când își dau drumul afacerile.
Cu toate acestea sunt convins că managerii își fac scenarii și vor alege cea mai bună soluție pentru afacerile lor.
Exact cum zici și tu la final, cred că e foarte important să-ți faci scenarii și să decizi câte vouchere emiți în așa fel încât să nu-ți îngroape business-ul peste două luni. 😁
Îți mulțumesc pentru comentariu! 🙏🏻