
Ce nu va putea înlocui tehnologia niciodată

Care-i cel mai uşor mod de a prinde experienţă?
Ieri am fost cu bicicleta până la Snagov. Pe drumul de întoarcere, am observat că apa din dotare se încălzise foarte tare şi am hotărât să mă opresc la un magazin să-mi iau alta.
Pe drumul pe care l-am ales pentru întoarcerea dinspre Snagov spre Bucureşti, era câte-un magazin mixt cam după fiecare kilometru. M-am gândit să opresc la unul care-mi atrage atenţia în mod special, aşa că am cumpărat de la cel care avea mesajul ăsta:
N-aveam nevoie nici de gheaţă, nici de pepeni, dar mi-a plăcut faptul că a încercat să se diferenţieze cumva. Nefiind multe magazine unul lângă celălalt, s-ar putea ca diferenţierea asta să nu-i facă pe anumiţi clienţi ai altor magazine să vină la tine. Până la urmă, o să se ducă la magazinul care-i este mai aproape.
Totodată, nici cei care trec pe-acolo aşa cum am făcut-o eu s-ar putea să nu se oprească pentru pepeni sau gheaţă. În schimb, s-ar putea să se oprească pentru că văd că proprietarul îşi dă interesul şi pentru că vrea să le ofere clienţilor mai mult decât le oferă toate celelalte magazine. Pentru mine asta cântăreşte foarte mult atunci când decid să folosesc un produs sau un serviciu, să văd că oamenii din spate îşi dau interesul.
Aşa e în toate activităţile pe care le desfăşori: dacă reuşeşti să te diferenţiezi cumva de ceilalţi, e imposibil să nu ai de câştigat.
3 Comments
Și eu sunt de aceeași părere. Apreciez antreprenorii care caută constant să se diferențieze pozitiv în piață, iar partea cea mai faină e că încă e loc.
Citeam într-o carte în care se promova cultura serviciilor superioare că nici măcar în țările dezvoltate nu se profită suficient de implementarea serviciilor superioare: autorul făcea o comparație dintre toate aeroporturile lumii prin care a fost și aeroportul din Singapore, care e net superior față de ce văzuse.
Atunci se pare că ar trebui să merg şi eu prin aeroportul din Singapore la un moment dat. :))