La ce evenimente de social media poți participa în 2018
3 aplicații pentru smartphone care s-ar putea să-ți fie utile [2]
E oficial: rezultatele căutărilor în Google de pe mobil vor fi influențate de viteza de încărcare a site-urilor, începând cu iulie 2018.
Ce înseamnă asta? Că dacă blogul sau site-ul tău nu este optimizat corespunzător pentru dispozitivele mobile, sunt foarte mici șansele să fii pe prima pagină de rezultate atunci când un posibil vizitator face căutări de pe un dispozitiv mobil.
De ce contează? Pentru că, în general, cele mai multe accesări pe care le are un site din România vin de pe mobil. Pentru acest blog, peste 60% dintre vizitatori accesează paginile de pe dispozitivele mobile.
Așa că până în iulie 2018 ar fi grozav dacă ți-ai putea actualiza și adapta site-ul ca să fie pregătit pentru vizitatorii care-l accesează de pe mobil. În anunțul oficial, Google zice și că:
The “Speed Update,” as we’re calling it, will only affect pages that deliver the slowest experience to users and will only affect a small percentage of queries. It applies the same standard to all pages, regardless of the technology used to build the page. The intent of the search query is still a very strong signal, so a slow page may still rank highly if it has great, relevant content.
Practic, spun că acest update va afecta doar un procent mic de site-uri și că accentul va fi tot pe conținutul de pe site. Cu toate astea, eu cred că e abia un început, iar Google va continua în viitor să acorde prioritate site-urilor care se încarcă rapid de pe dispozitivele mobile.
Deși nu există încă niciun tool care să verifice dacă site-ul tău va fi depunctat după ce se introduce acest „Speed Update”, Google recomandă câteva tool-uri care te vor ajuta să-ți optimizezi site-ul mai bine.
Dintre ele, amintesc de:
- PageSpeed Insights, un tool dezvoltat de Google în care introduci adresa blogului sau site-ului tău și îți spune cât de bine este optimizat;
- Lighthouse, un tool care se află în browserul fiecăruia (dacă folosește Google Chrome) și care te ajută să faci un audit al site-ului tău și să-ți dai seama ce poți îmbunătăți la el pentru a-l face să se încarce mai repede.
Google a mai spus și în trecut că ia în considerare viteza de încărcare a site-urilor atunci când afișează rezultatele din căutări, dar accentul nu a fost pus niciodată pe căutările de pe mobil. Până acum. :D
Iar dacă vrei ca site-ul tău să fie optimizat corespunzător, îți recomand să arunci o privire peste Google AMP (Accelerated Mobile Pages). E un proiect făcut de Google ca să-i ajute pe programatori să adapteze site-urile pentru accesările de pe mobil. Practic, în acest moment, nu există o altă metodă de a-ți face site-ul să se încarce la fel de rapid de pe mobil, ca atunci când are adaptat codul pentru AMP. Pentru WordPress, avem deja câteva pluginuri care îți transformă varianta de mobil a site-ului într-una AMP-Ready. Dar despre asta poate o să discutăm într-un alt articol.
Până atunci, aici găsești anunțul oficial al celor de la Google în legătură cu acest „Speed Update”.