Cum ar fi să se facă mai multe conferințe de presă utile?

La sfârșitul lunii trecute am fost la evenimentul de lansare al noilor produse BOSE. E vorba, de fapt, despre lansarea unei noi generații de produse. Adică oamenii au venit cu o versiune nouă (și, bineînțeles, îmbunătățită) la produsele pe care le aveau deja.

Dar partea cea mai faină a fost că pe lângă posibilitatea de a testa și a vedea noile produse, am participat la o conferință despre muzică. Adică organizatorii ne-au explicat tot ce trebuie să știm despre sunet, despre cum se mișcă undele sonore într-o încăpere, cât de tare trebuie să fie sunetul la un concert etc.

Așa am aflat că există un studiu Essex despre acustică, în urma căruia s-a demonstrat că în sălile de clasă cu pereți înalți, elevii care stau în spate aud doar 50% din ce spune profesorul (până la 100%, creierul lor face analogii și presupune ce ar fi vrut să zică), pentru că acustica sălii este făcută în așa fel încât să se reflecte undele sonore, iar în spate să ajungă mai mult ecouri. De-aia elevii din spate nu pot fi atât de atenți la ce spune profesorul, că dacă nu ajung toate informațiile la ei, se plictisesc repede.

Tot acolo am aflat că atunci când sunetul crește cu 10 decibeli, urechea noastră percepe creșterea ca și cum s-ar fi dublat volumul. Și am făcut și teste. Ne-au pus o piesă la 60 de decibeli, apoi au urcat volumul la 70, la 80 și așa mai departe.

Am aflat cu ocazia asta și de ce BOSE nu scrie niciodată pe echipamentele audio câți wati pot emite. Pentru că Dr. Amar G. Bose, creatorul brandului, și-a cumpărat prin 1956 o boxă care era în regulă din punct de vedere tehnic (mulți wati, putere mare etc.), dar care se auzea oribil. Când a ajuns acasă și și-a dat seama că a cumpărat o boxă care se aude foarte tare, dar care are un sunet slab calitativ, s-a gândit să-și facă propria firmă de echipamente audio. Iar 8 ani mai târziu, în 1964, a făcut compania pentru care nu contează câți wati are o boxă, ci cât de bine se aude din punct de vedere calitativ. Și de-aia sunt în showroomul BOSE toate echipamentele lor audio, pentru că sunt clienți care vin și întreabă câți wati are un anumit sistem, iar angajații BOSE îi pun să asculte muzică la acel sistem la maxim și-l întreabă dacă-i de-ajuns. :))

Mi s-a părut extrem de interesantă abordarea de la conferința de presă. Nu numai că am văzut că s-au lansat niște produse, dar am simțit și că timpul pe care l-am petrecut la evenimentul de lansare a fost, cum spune englezul, quality time. Pentru că eu chiar am plecat de-acolo cu niște informații interesante. Și-am așteptat trei săptămâni până la scrierea acestui articol ca să văd dacă mai rețin ceva din ce mi-au povestit oamenii de la BOSE atunci. Și rețin, deși nu mi-am notat nimic, nicăieri.

Cum ar fi să se facă mai multe conferințe de presă așa? Adică să se găsească și un unghi util de abordare, nu numai unul comercial.

bose soundtouch 30

Lasă un comentariu

N-a fost lăsat niciun comentariu la acest articol.
Fii tu cel care începe discuția!