Cum se face polistirenul expandat
Cum alegi cel mai potrivit furnizor de telefonie și internet
MailChimp este, din punctul meu de vedere, cel mai bun tool prin intermediul căruia poți trimite newslettere. Îl folosesc de mai bine de 4 ani deja și, deși am testat și alte tool-uri asemănătoare, fiecare avea câte-un neajuns, așa că am preferat să rămân la MailChimp.
Printre numeroasele opțiuni pe care le ai în MailChimp, este și aceea de a crea segmente de public care au făcut sau nu au făcut o anumită acțiune. Astăzi discutăm despre abonații inactivi. Adică cei care nu au deschis ultimele newslettere pe care le-ai trimis. Ideea mi-a venit după ce m-am abonat la newsletterul Cristinei (apropo, să te abonezi și tu dacă ești pasionat de citit) și mi-a spus că a hotărât să-i dezaboneze pe cei care nu deschid newsletterele pe care le trimite.
Mi s-a părut o idee bună, apoi am făcut și eu asta și m-am gândit să explic și pe blog cum se face, pentru că sigur vor mai fi oameni interesați de așa ceva.
Eu am ales să-i dezabonez pe cei care nu au deschis nici unul dintre ultimele 5 newslettere. M-am gândit că dacă nu ai interacționat deloc cu ultimele 5 newslettere, e clar că subiectele pe care le abordez nu te interesează. Nu e nicio supărare, că timpul fiecăruia e prețios și cred că n-are rost să-ți umplu și eu Inbox-ul cu câte-un mail, dacă tu nici nu-l deschizi. Într-adevăr, ai și opțiunea de a te dezabona singur, numai că uneori e atât de mare lenea, încât n-o faci. Așa că mă ocup eu de asta. Acum să trecem la treabă:
Cum îi alegi pe cei care nu au deschis ultimele tale newslettere
1. Te loghezi în MailChimp, mergi la Lists, selectezi lista în care vrei să lucrezi, apoi apeși pe Create A Segment, ca în fotografia de mai jos.
2. Acum trebuie să selectezi ce fel de abonați vrei să selecteze din listă. Noi îi căutăm pe cei care nu au deschis ultimele newslettere, așa că selectăm Campaign Activity – did not open, apoi alegem ce considerăm potrivit, ca în fotografia de mai jos.
3. Ca să fim siguri că nu-i dezabonăm și pe cei care s-au abonat recent, înainte de trimiterea ultimelor 5 newslettere, mai adăugăm o funcție, apăsând acel Add din colțul din stânga-jos.
4. În noua funcție alegem Campaign Activity – was sent, apoi alegem ce considerăm potrivit.
5. Apăsăm pe Preview Segment și avem o listă cu cei care nu au deschis ultimele noastre newslettere. În listă vor apărea și cei care s-au dezabonat între-timp, dar asta nu ne încurcă cu nimic.
Ca să-i dezabonăm pe cei afișați, avem două metode:
- Bifăm căsuța aferentă mailurile pe care vrem să le dezabonăm și apoi apăsăm pe Actions – Unsubscribe.
- Exportăm lista, apoi îi dezabonăm pe toți deodată.
Pentru că subpunctul 2 e puțin mai complicat, o să explic mai jos pașii pe care trebuie să-i urmezi:
1. Apasă pe butonul Export Segment din partea de sus a ecranului.
2. Vei primi pe mail un raport cu acel segment. Raportul conține 3 fișiere .csv: unul cu mailurile celor abonați care nu au deschis ultimele newslettere, unul cu mailurile celor care au dat Unsubscribed și unul cu cei Cleaned. Pe noi ne interesează cei abonați.
3. Deschide fișierul .csv cu cei abonați (o poți face folosind Microsoft Excel).
4. Mergi în MailChimp pe lista pe care vrei să lucrezi, apoi apasă pe Manage Contacts – Unsubscribe adresses, ca în fotografia de mai jos.
5. În căsuța apărută, adaugi adresele de mail găsite în acel fișier .csv cu lista celor abonați care nu au deschis ultimele tale newslettere.
Asta-i tot. Poți urma pașii de mai sus o dată la câteva luni, ca să fii sigur că ai mereu în listă doar abonați interesați de conținutul pe care-l trimiți.